אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינראקטיב הישראלית תספק לנוקיה בורסת פרסומות שתתחרה באפל וגוגל צילום: עמית שעל

אינראקטיב הישראלית תספק לנוקיה בורסת פרסומות שתתחרה באפל וגוגל

אינטגרציית רשת הפרסום של החברה, שמונה 120 רשתות פרסום נפרדות ב-200 מדינות, תאפשר לנוקיה לחלוק עם שותפותיה רווחי פרסום בצורה ישירה ולמפתחים - לעבור בזמן אמת בין רשתות פרסום שונות

30.10.2012, 18:09 | אסף גלעד
נוקיה משיקה בורסת פרסום סלולרית חדשה שמאפשרת למפתחי אפליקציות לחלוק עמה ברווחים מפרסומות. לא מדובר ברשת של מודעות (ad network) אלא בבורסת פרסומות של ממש שמתווכת בין נוקיה והאפליקציות שרצות על מכשיריה, לבין 120 רשתות של מודעות מקוונות. מאחורי המיזם עומדת למעשה חברת אינראקטיב הישראלית, אך היא תמותג תחת נוקיה ותזכה לכינוי NAX, כלומר Nokia Ad Exchange.

קראו עוד בכלכליסט

ההשקה של נוקיה נועדה לתת מענה בפני שירותים מתחרים שמציעות אפל וגוגל עבור מפתחי האפליקציות שלהן. גוגל מאפשרת לשלב מודעות של רשת הפרסום אדמוב ואילו אפל השיקה את iAd לצורך אותה המטרה. בניגוד אליהן, בורסת הפרסום (ad exchange) של אינראקטיב מציעה התקשרות עם רשתות פרסום וחוסכת למפתחים את הצורך לעבוד עם כל אחת מהן בנפרד.

פרסום מוצרים בתוך אפליקציות נוקיה, צילום מסך: youtube פרסום מוצרים בתוך אפליקציות נוקיה | צילום מסך: youtube פרסום מוצרים בתוך אפליקציות נוקיה, צילום מסך: youtube

אינראקטיב אינה בורסת הפרסום הסלולרית היחידה בשוק, אלא שמתחרותיה אינן משתפות פעולה באופן ישיר עם יצרניות סלולר. בין השמות הבולטים בענף ניתן למצוא את Mobclix שנרכשה על ידי וולטי לפני כשנתיים, והחברות Smaato שגייסה 7 מיליון דולר ו-Nexage שגייסה 15 מיליון דולר.

הפרסומות של פרוט נינג'ה

אינראקטיב (Inneractive), שייסדו עופר יהודאי וזיו אלול, פיתחה מערכת פרסום למפתחי אפליקציות שמבצעת אופטימיזציה של שטחי פרסום ומודל פרסום על גבי האפליקציה

שלהם, ולהעצים את רווחיהם מפרסום.  

זיו אלול, מנכ"ל אינראקטיב, צילום: עמית שעל זיו אלול, מנכ"ל אינראקטיב | צילום: עמית שעל זיו אלול, מנכ"ל אינראקטיב, צילום: עמית שעל

באמצעות המערכת שלה, שמסופקת בצורת ערכת מפתחים, יכול המפתח לבחור בזמן אמת את מודל הפרסומות הרווחי ביותר או את החברה שתשלם עבור שטח המדיה את המחיר הגבוה ביותר. ניתן לבצע את האופטימיזציה בצורה אוטומטית או ידנית. בהמשך מבצעת החברה את האינטגרציה של התוכנה עם רשת הפרסום, ומבצעת עבור המפתח את הסליקה.

הרשת של נוקיה תאפשר לה לקדם אפליקציות נבחרות, כאשר הפרסומות לאפליקציה יועברו באמצעות הרשת של אינראקטיב. אחד הלקוחות הבולטים שלה הוא המשחק הפופולרי פרוט נינג'ה. החברה מפתח תקוה גייסה עד כה 8.5 מיליון דולר מרשימת משקיעים שכוללת את עידן עופר, מושיק תאומים, מודי כידון, עודד פדרבוש, ירון אדלר, אנדרו פרוכטר וקרן אוורגרין.

ערוץ הכנסות חדש לאינראקטיב

רשתות הפרסום של אינראקטיב פועלות ב-200 מדינות, על פלטפורמות  iOS, אנדרואיד, ווינדוס פון 8 ובלקברי. בין הרשתות המובילות ניתן גם למצוא את Amobee ו-Jumptap הישראליות לשעבר וכן את Madhouse ו- Mojiya.

ומה בדיוק מרוויחה אינראקטיב מכל הסיפור? כבר כיום מתחלקת החברה הישראלית בהכנסות שגוזרים מפתחי המשחקים מפרסומות שמופיעות ברשת שלה, כאשר החלק הארי הולך למפתחים. ההסכם עם נוקיה מוסיף לה ערוץ הכנסות נוסף שתלוי בנפחי הפרסום. לפי ההערכות ההסכם צפוי להניב לאינראקטיב מאות אלפי דולרים בחודש, כאשר בעתיד הסכום עשוי לעלות למיליוני דולרים בודדים. באינראקטיב מועסקים כיום 60 עובדים במשרדים בפתח תקוה, ניו יורק ועמק הסיליקון ובקרוב ייפתח גם סניף בסינגפור.

תגיות