אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הביקוש מהשווקים המתעוררים מחזיר את הניצוץ למותגי היוקרה צילום: בלומברג

הביקוש מהשווקים המתעוררים מחזיר את הניצוץ למותגי היוקרה

PPR, דיאג'יו, ריצ'מונט, ב.מ.וו והרמ'ס. 4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות מוצרי יוקרה

31.10.2012, 07:54 | ענת ציפקין

PPR) PPR)

PPR היא חברת אחזקות צרפתית שמחזיקה במותגי יוקרה מתחומי הקוסמטיקה וההלבשה כגון גוצ'י, איב סן לורן ופומה. רוב מכירות החברה, שנסחרת בשווי של 16.5 מיליארד יורו, מגיע ממערב אירופה (60%) והיתר משוקי אסיה (18%) ואמריקה (18%).

הסיכוי: בדו"חות הרבעוניים שפרסמה PPR היא דיווחה על עלייה במכירות חטיבות מוצרי היוקרה, שפיצו על האטה בחטיבות הלבשת הספורט והפנאי. החברה, שמנייתה נסחרת לפי מכפיל חזוי של 15, שומרת על קצב גידול שנתי של 18% ברווחים בשלוש השנים האחרונות, עם תשואת דיבידנד של 2.55%. בנוסף, בשנים האחרונות פועלת החברה לחיזוק המותג על ידי שיתופי פעולה עם מעצבים מוכרים כגון סטלה מקארתני ואלכסנדר מקווין.

תיק של גוצ תיק של גוצ'י | צילום: בלומברג תיק של גוצ

הסיכון: לא ניתן להתעלם מהחשש לנחיתה רכה באסיה, יעד מכירות מרכזי של החברה. אולם, תמהיל המוצרים הרחב של הקבוצה, בשילוב עם ניהול פיננסי יעיל ולא ממונף, מעמיד אותה בנקודת פתיחה טובה יותר מול מתחרותיה בשוק מוצרי היוקרה.

ממליץ: אופיר נבות, מנהל תחום מניות חו"ל, אקסלנס קרנות נאמנות

השורה התחתונה

למה לקנות? לחברה מגוון רחב של מותגים מוכרים והיא מצליחה להציג שיפור ברווחיות לאורך זמן

דיאג'יו (DGE)

דיאג'יו היא חברה מובילה בתעשיית האלכוהול עם שווי של 44 מיליארד ליש"ט ומותגי יוקרה כגון וויסקי ג'וני ווקר, טקילה סן קאורבו ושמפניית דום פריניון.

הסיכוי: בשנתיים האחרונות ניצלה דיאג'יו את רמות המחירים הנמוכות בשוק ואת עודפי המזומנים שצברה בשנות הגאות כדי לרכוש מותגי אלכוהול בעולם ולבסס אחיזה בשווקים המתעוררים. למרות הרכישות, לחברה יחס חוב לסך נכסים של 38.5% ומכפיל חוב ל־EBITDA נמוך של 0.2.

סדרת מותגי הוויסקי של ג סדרת מותגי הוויסקי של ג'וני ווקר | צילום: בלומברג סדרת מותגי הוויסקי של ג

בהשוואה למתחרות, דיאג'יו מתאפיינת בפריסה גלובלית רחבה עם צמיחה של 10% ברווחים בארה"ב ושל 21% בשווקים המתעוררים. לדיאג'יו חשיפה נמוכה לאירופה ולסין. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב־2013 בכ־8% והרווח צפוי לצמוח בכ־11%, כך שהמכפיל הצפוי לשנה עומד על 16 ומגלם דיסקאונט של 10% לעומת המתחרות.

הסיכון: מניית החברה עלתה ב־25% השנה, ובנוסף, הפריסה הגלובלית של החברה עשויה להיות בעוכריה אם המשבר יתרחב לשווקים המתעוררים.

ממליץ: צביקה זלינגר, מנהל דסק חו"ל, פעילים ניהול תיקי השקעות

השורה התחתונה

למה לקנות? מסע הרכש של החברה ופריסתה הגלובלית הרחבה צפויות לתמוך בצמיחה

ריצ'מונט (CFR) 

ריצ'מונט (Richemont) היא חברת מוצרי היוקרה השנייה בגודלה בתחום האופנה בעולם (אחרי LVMH) עם שווי שוק של כ־30 מיליארד פרנק שוויצרי. עם מותגיה הוותיקים נמנים קרטייה מון בלאן ובאום אנד מרסייה. יותר ממחצית מהכנסותיה מגיעה מהשווקים המתעוררים, כאשר סין אחראית ל־27% מהמכירות, ולעומתה ארה"ב ואירופה מהוות 35% ו־14% מהמכירות בהתאמה.

שעון בלון בלו של קרטייה , צילום: בלומברג שעון בלון בלו של קרטייה | צילום: בלומברג שעון בלון בלו של קרטייה , צילום: בלומברג

הסיכוי: החברה, שנהנית ממאזן חזק, יותר מהכפילה את מכירותיה בחמש השנים האחרונות שצפויות לעמוד על יותר מ־10 מיליארד יורו בסוף השנה הפיסקאלית במרץ 2013. בזכות חוסנם של מותגיה ביחד עם המיקוד שלה בשוק היוקרה, היא צפויה להציג בשנתיים הבאות צמיחה שנתית דו־ספרתית גם במכירות (13%) וגם ברווחים (15%). החברה נסחרת במכפיל חזוי ל־12 חודשים של כ־13.5 ביחס לממוצע של כ־16.5 בשלוש שנים האחרונות, והיא מציגה תשואת דיבידנד של 1%.

הסיכון: החברה עשויה להיפגע מהחרפה במצב הכלכלה העולמית, מחשיפתה הגבוהה למוצרים יקרים במיוחד ומשינויים בשערי חליפין.

ממליץ: יונתן חדד, אנליסט חו"ל במיטב בית השקעות

השורה התחתונה

למה לקנות? המותגים החזקים והמיקוד בשוק היוקרה צפויים לסייע לריצ'מונט להציג צמיחה גבוהה

ב.מ.וו (BMW)

קבוצת ב.מ.וו הגרמנית, שנוסדה כיצרנית מנועי מטוסים לפני יותר מ־100 שנה, היא יצרנית רכב, שמחזיקה, בין היתר, בשליטה ברוילס רויס ומיני.

הסיכוי: החברה שואפת להיות החברה המובילה בתחום רכבי היוקרה לצרכנים פרטיים, ולשם כך היא נוקטת אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח לעשר שנים. האסטרטגיה מתבססת על חדירה לשוק רכבי היוקרה בשווקים מתעוררים כגון סין, רוסיה, הודו, ברזיל וטורקיה והגדלת נתח השוק בהם. צפי החברה לצמיחה במכירות במדינות אלה עומד על כ־50% עד שנת 2020. החברה זוכה למעמד גבוה בשוק הרכב, בזכות יתרונות טכנולוגיים ויכולות מתקדמות בתחום המנועים ביחד עם אמינות מותג גבוהה - יתרון משמעותי בתחום שבו קשה ליצור בידול גבוה.

תערוכת ב.מ.וו בגנואה , צילום: בלומברג תערוכת ב.מ.וו בגנואה | צילום: בלומברג תערוכת ב.מ.וו בגנואה , צילום: בלומברג

הסיכון: ענף הרכב נחשב למחזורי ביותר, והחרפת המשבר באירופה ביחד עם האטה מתמשכת בסין ובארה"ב עשויה להוביל לירידת מחירי רכבי היוקרה וירידה משמעותית במחזורי המכירות באופן שיפגע דרמטית ברווחי החברה.

ממליץ: משה אוזקרגוז, אנליסט במחלקת המחקר בדיסקונט

השורה התחתונה

למה לקנות? החברה שנהנית ממותג חזק, בונה על צמיחת המכירות בשווקים המתעוררים

הרמ'ס (RMS FP)

בית האופנה הוותיק הרמ'ס, שחגג השנה 175 להיווסדו, הוא אחד מבתי האופנה היחידים שעדיין נשלטים על ידי משפחת המייסדים, במקרה זה מדובר כבר בדור השישי.

הסיכון: החברה שרשמה צמיחה של 18% בהכנסות ב־2011, צפויה לשמור על המגמה החיובית גם ב־2012 עם הכנסות צפויות של 3.3 מיליארד יורו - צמיחה של 17%. בנוסף היא נהנית מיחסי רווחיות תפעולית גבוהים ביחס לענף (32%). אחת הסיבות לצמיחה המרשימה היא החשיפה הגבוהה לשווקים באסיה, שמהווים 53% מהרווח התפעולי של החברה. רמות הצריכה הגבוהות שמאפיינות את המתעשרים החדשים במדינות אלו החזירו את מוצרי היוקרה לרמות של טרום המשבר. אולם, בשנה האחרונה חלה ירידה בקצב הצמיחה בשווקים המתעוררים, שצפויה לפגוע בקצב הצמיחה של החברה. להערכתנו, מכפיל הרווח החזוי של הרמ'ס ל־2013, שעומד כעת על 29.5, צפוי להתכווץ ביחד עם ירידה במחיר המניה.

תיק של הרמ תיק של הרמ'ס | צילום: בלומברג תיק של הרמ

הסיכוי: הקלות מוניטריות לצד הרחבות פיסקאליות מצד הממשל הסיני עשויות לתמוך ברמות הצמיחה במדינה ולתמוך בפעילותה של הרמ'ס.

ממליץ: אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים בלאומי שוקי הון

השורה התחתונה

למה למכור? החולשה בצמיחה בשווקים המתעוררים באסיה צפויה לפגוע בקצב הצמיחה של החברה

תגיות