אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואן מבני ברק לא מוותר על הסימן של טומי הילפיגר צילום: עמית מגל

יבואן מבני ברק לא מוותר על הסימן של טומי הילפיגר

אלעד סוויסה, שמייבא ביבוא מקביל ביגוד של טומי הילפיגר, מערער על החלטת המחוזי בתל אביב שלפיה הפר את סימן המסחר שבבעלות סקאל

31.10.2012, 08:32 | זוהר שחר לוי

אלעד סוויסה, יבואן אופנה מבני ברק שמייבא ביבוא מקביל את מותגי טומי הילפיגר, דורש מבית המשפט העליון להתיר לו לעשות שימוש בסימני המסחר של המותג, זאת במסגרת ערעור שהגיש לאחרונה לבית המשפט.

הערעור הוגש על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבע כי סוויסה הפר סימני מסחר של טומי הילפיגר, הנמצאים בבעלות היבואנית הבלעדית של המותג לישראל, רשת סקאל. על רקע זה הורה בית המשפט לסוויסה לפצות את סקאל ב־530 אלף שקל.

סוויסה שמייבא ביבוא מקביל מותגי טומי הילפיגר, צילום: עמית מגל סוויסה שמייבא ביבוא מקביל מותגי טומי הילפיגר | צילום: עמית מגל סוויסה שמייבא ביבוא מקביל מותגי טומי הילפיגר, צילום: עמית מגל

סוויסה מפעיל בבני ברק חנות אופנה בשם "חנות היבואן", שבה הוא מוכר בגדים של טומי היליפיגר שהוא מייבא מחו"ל באופן עצמאי. סקאל הגישה נגדו את התביעה עם טומי הילפיגר העולמית והעמידה אותה על סכום של 5 מיליון שקל.

בתביעה טענה הרשת כי סוויסה הפר את סימני המסחר שלה בשורה של פרסומים בשלטי חוצות, עלוני פרסומת ובאתר האינטרנט שלו, שמהם השתמע כי הוא היבואן הרשמי של המותג, אף שסקאל עצמה היא היבואנית הבלעדית שלו לישראל.

נציגי סקאל טענו בבית המשפט כי הפרת סימני המסחר של המותג גרמה להטעיית הציבור, שהובילה לפגיעה קשה בהם. הרשת אף דרשה לאסור על סוויסה לייבא ביבוא מקביל את המותג.

עורכי דינו של סוויסה, סער גרשוני ונח שלומוביץ, טענו כי היבוא המקביל של מוצרי טומי הילפיגר חוקי וכי סוויסה אינו עושה שימוש חריג בסימני המסחר של הרשת ולא מציג את עצמו כקשור אליה.

שופט המחוזי יצחק ענבר קיבל את טענת סקאל ביחס להפרת סימני המסחר ואסר על סוויסה לעשות שימוש בשם "מחסן היבואן - טומי הילפיגר". עם זאת, קבע השופט כי "אין מקום להטיל על הנתבעים איסור גורף להשתמש בסימני המסחר, שהרי כיבואנים מקבילים הם רשאים לעשות בהם שימוש סביר והוגן לצורך הגדרת המוצרים הנמכרים על ידיהם ולצורך זיהויים על ידי הצרכן".

בערעור שהגיש סוויסה על ההחלטה הוא טען כי זו פוגעת בתחרות בענף ומקבעת את המונופול של סקאל על המותג שפירושו מכירת המוצרים במחירים מופקעים. "התוצאה", נכתב בערעור, "לא מתיישבת עם לשון החוק, תכליתו וההלכות שהתווה בית המשפט בנוגע לדיני התחרות, חופש העיסוק וקיום מסחרי של יבוא מקביל".

עו"ד איתן לביא, המייצג את סקאל וטומי הילפיגר, מסר בתגובה: "פסק הדין במחוזי בא על רקע פסיקות קודמות שהתייחסו לדיני סימני מסחר. חל בלבול בין הלגיטימיות של היבוא המקביל לבין שימוש פסול בסימן מסחר מעבר למה שבית המשפט הגדיר כ'נחיצות סבירה'. אנחנו מקווים ומאמינים שבית המשפט ידחה את הערעור. משמעות קבלתו היא לייתר מתוכן את המושג שנקרא 'סימן מסחר'".

תגיות

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

61.
מחסני היבואן - רעיון מבורך - ביצוע פושר.
מחסני היבואן - רעיון מבורך - ביצוע פושר.  המחירים די גבוהים והמבחר לא גדול ולא אחיד. לא מצאתי דברים עדכניים שמוצאים בכל קניון בארה"ב אלא רק קולקציות ישנות ועודפים. ציפיתי למצוא חולצת פולו של טומי, משהו מאד בסיסי. לא היה. אבל גם אם היה המחיר בטח היה לפחות 200 שקל שבמחיר הזה כבר עדיף להזמין באינטרנט ישירות מארה"ב. דבר נוסף - תפסיקו עם ה"מבצעים" שבהם אתם מכריחים אנשים לקנות 3 פרטי ביגוד כדי לקבל מחיר נורמלי. לא כולם רוצים חגורה, מכנס וחולצה באותה קנייה (לי יש כבר מספיק חגורות). בקיצור, לא משהו כרגע, הלוואי וישפרו.
Hammer  |  26.06.16
60.
שני דברים
1. חוצפה מצד היבואן ה"רשמי" לתבוע. טומי הילפיגר זה מותג, נכון, אבל אם מותר למכור אותו ביבוא מקביל אז גם ניתן לפרסם את זה, כי זה אותו מותג לא חיקוי . פשוט חזירות מצד סקאל שרוצים לעשוק אותנו במחירים מופקעים (פי 2 מחו"ל במקרים מסויימים) 2. החנות "מחסן היבואן" בבני ברק לא כל כך זולה ואין מבחר גדול של בגדים ומידות. זה כמו אאוטלט של כל הדברים המכוערים שנשארו במחסנים בארה"ב + כמה מציאות פה ושם שאנשים פספסו ולא קנו. כשיש מבצעים לפעמים זה משתלם, נניח 200 שקל לבגד כותנה של מותג (טומי למשל) זה מחיר סביר. 240, 300 - לא מחיר סביר וזה המחיר רוב הזמן. חגורות יקרות (למי איכפת מהמותג בזה?) והחולצות יקרות. שוב, אם יש מבצעים אז המחיר לא יותר מסביר, לכן אני אסכם שזו חנות נחמדה אבל ממש לא ההבטחה של "חצי מחיר".
שי  |  29.11.15
58.
תחרות עיסקית זה טוב
ליפתוח את השוק לתחרות הוגנת ... יבואן רישמי הוא מונופול בחסות החוק.... סוף למונופולים.... הצלחתם של היבואנים הקטנים והלא רישמיים היא הצלחת הצרכן... עלה והצלח אני יבוא ליקנות אצלך . כל תביעה מישפטית של סקל נגדך זה פירסום חינם לעסק שלך עלה והצלח.
חיים אוחנה , בת ים  |  02.11.12
לכל התגובות