אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר שופרסל: "הצלחנו לא להעלות את המחירים לצרכן במשך שנה" צילום: יונתן בלום

יו"ר שופרסל: "הצלחנו לא להעלות את המחירים לצרכן במשך שנה"

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, התייחס לתוצאות הרשת שפורסמו היום וסיפר כי מגיעות אליו בקשות רבות מספקים להעלאות מחירים; שופרסל דיווחה על רווח תפעולי ללא הכנסות חד פעמיות של 95 מיליון שקל ברבעון השלישי - זינוק של 33%

31.10.2012, 12:19 | גיל קליאן ושי סלינס

"שופרסל מסכמת רבעון טוב. הפרמטר הראשון זה שיא במכירות הרבעוניות. במקביל, אנחנו ממשיכים ביחס לרבעון המקביל אשתקד לשפר את הרווחיות התפעולית ולאורך זמן אני רואה שיפור בפרמטרים התפעוליים בשופרסל", כך סיכם רפי ביסקר, יו"ר רשת הקמעונאות הישראלית שופרסל, את תוצאות החברה לרבעון השלישי של השנה.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר הציגה רווח תפעולי של 112 מיליון שקל שהם 3.7% מהמחזור, בהשוואה לרווח תפעולי של 71 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011 (2.4% מהמחזור) - זינוק של 58%. עם זאת, ההרווח התפעולי כלל רווח ממכירת נדל"ן להשקעה ורכוש קבוע בסך של 17 מיליון שקל. הרווח התפעולי ללא ההכנסות האחרות עלה ב-33% ל-95 מיליון שקל.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-70 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 32 מיליון שקל לפני שנה.

הכנסות הרשת עמדו על 3.04 מיליארד שקל - בדומה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד שעמדו על 3 מיליארד שקל.

 איציק אברכהן, צילום: סיון פרג איציק אברכהן | צילום: סיון פרג'  איציק אברכהן, צילום: סיון פרג

המכירות בחנויות זהות (SSS) אשר פעלו באופן מלא ברבעון השלישי וברבעון המקביל אשתקד קטנו בשיעור של 0.4%, בעוד שהמכירות למ"ר הסתכמו ב-5,555 שקל, בהשוואה למכירות למטר של 5,511 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הסתכמו ב-281 מיליון שקל, בהשוואה ל-149 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בתזרים המזומנים מהפעילות השוטפת נבע בעיקר מהגידול ברווח לתקופה ומהשינוי בהון החוזר שנבע מהשפעת עיתוי החגים.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2012 היו לחברה התחייבויות של 2.8 מיליארד שקל, לעומת 2.97 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

 

דורין פלס מאי.בי.אי התייחסה אתמול לדוחות הצפויים של שופרסל וחזתה מכירות של 3 מיליארד שקל, רווח תפעולי של 104 מיליון שקל ורווח נקי של 53 מיליון שקל ברבעון השלישי.

"שמרנו על רמת המחירים"

ביסקר: "כשאני אומר שיא במכירות זה מבחינתי הבעת אמון של קהל הצרכנים בשופרסל. זה נובע בראש ובראשונה מכך ששופרסל מובילה ותוביל את שוק הדיסקאונט בישראל בפריסה ארצית".

"בצד התפעול אני רוצה לציין לחיוב וזה נאמר אתמול בדירקטוריון יותר מפעם אחת, הנהלת החברה בראשותו של איציק אברכהן מובילה מהלכי התייעלות רוחביים ובוחנת מחדש תהליכי עבודה, מטמיעה בעבודה השוטפת ולמרות שיש עליה בתשומות כמו חשמל שלא תלוי בנו, שכר מינימום שלא תלוי בנו, ובהיקף שנתי זה יוצא מעל 100 מיליון שקל תוספת בסעיפי ההוצאות. הצלחנו דרך שינוי תהליכים והתייעלות פנימית לשמור על רמת מחירים מעל שנה בלי להעלות מחיר לצרכן", הוסיף ביסקר.

"בצד השני, אמר ביסקר, "רוב הספקים הגדולים במדינת ישראל פנו אלינו ולכל הרשתות עם בקשות להעלאת מחיר. שופרסל במקום שבו היא נמצאת, מצד אחד ספקים שמבקשים עליית מחיר ומצד שני שופרסל צריכה להגן ולשמור על קהל הלקוחות שלה, היא תעמוד ותנהג בזהירות ואחריות. נדע לנווט את זה היטב. אנחנו נמצאים בדו שיח עם רוב הספקים. אני חושב שיש הבנה שצריך לנהוג באחריות וננווט את זה בצורה הכי זהירה ואחראית כרשת המובילה בישראל".

כשנשאל מה להערכתו יהיה שיעור עליית המחיר הצפויה ומה יהיה עיתויה אמר מנכ"ל הרשת, איציק אברכהן, "אנחנו נצא בקרוב באמירה מסודרת בנושא".

תגיות