רכבים מפתיעים על הכביש
רולס רויס מ־1977 כולה עשויה בעבודת יד, מכונית מירוץ קייטרהאם 7 ששוקלת פחות מ־600 ק"ג, או פרארי חדישה עם מנוע 4.5 ליטר ו־570 כוחות סוס. כלכליסט מציג את המכוניות הכי מעניינות שהגיעו השנה לישראל ביבוא אישי
רולס רויס סילבר שאדואו 1977
בשנות השבעים, עוד לפני התחזקות מותגי היוקרה הגרמניים, היה קשה למצוא מכונית יותר איכותית מרולס רויס סילבר שאדואו, בכל מה שקשור לפאר ואיכות גימור. המכונית, שיוצרה כולה בעבודת יד, צוידה במנוע בנפח 6.8 ליטר, ובמערכת מתלים שהיתה מבוססת על כריות אוויר ולא על קפיצים רגילים. המושבים, הדלתות והמשענות כוסו, כמובן, בעור משובח, וחלק מהמכוניות נמכרו עם ערכה תואמת לבקבוקי משקה.
פרארי 458 2012
כיום אפשר לייבא לישראל כל מכונית אספנות שגילה עולה על 30 שנה, אך כדי לייבא מכונית חדשה נדרש יבואן בישראל. בשנה שעברה החל היבוא של מכוניות פרארי, ולכן אפשר לייבאן גם ביבוא אישי.
ברשימת הדגמים שהגיעו ביבוא אישי נמצאת גם פרארי 458 איטליה אחת, המצוידת במנוע בנפח 4.5 ליטר, המפיק 570 כוחות סוס, שמזניקים את האיטליה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 3.4 שניות - עד מהירות של 325 קמ"ש.
MGA 1959
ה־MGA, שהושקה רשמית ב־1955, נחשבת למכונית הראשונה ש־MG הבריטית תכננה לאחר מלחמת העולם השנייה. בשונה ממכוניות הספורט של החברה טרום המלחמה, ה־MGA התהדרה במרכב עגלגל (אף על פי שהתבססה בעצמה על שלדה של מכונית MG שתוכננה עוד לפני המלחמה). היצע המנועים כלל מנועי 1.6 ליטר, שהפיקו 78 כוחות סוס, ומנועי 1.5 ליטר שהפיקו 72 כוחות סוס - הספקים נאים לאותם ימים.
קייטרהאם 7 1982
"יש להוסיף קלילות" הוא העיקרון שניצב בבסיסן של כל מכוניות הלוטוס שתוכננו אי פעם, וה־7 לא היתה שונה. מדובר במכונית מירוץ אמיתית, ששוקלת פחות מ־600 ק"ג, והיא תוכננה בלוטוס כך שתוכל לנסוע גם על כבישים ציבוריים הודות לתוספת של פנסים וגג. נהגים שיכלו להרשות לעצמם רכשו עם מכוניתם גם מתקן לחימום. בשנות השבעים, לאחר שלוטוס חדלה לייצר את ה־7, עבר הייצור לקייטרהאם הבריטית, המייצרת את הדגם כמעט ללא שינוי עד היום.
לוטוס אירופה 1971
ברשימת המכוניות שיובאו לישראל השנה ביבוא אישי מסתתרת מכונית מיוחדת: לוטוס אירופה. האירופה, הבייבי של המייסד האגדי של חברת לוטוס, קולין צ'פמן, מצוידת במנוע מרכזי השוכן ממש מאחורי גבו של הנהג. המנוע עצמו מבוסס על מנועה של רנו 16 המשפחתית, שעבר מספר שדרוגים לפני התקנתו בלוטוס. בדומה לכל מכוניות הלוטוס, גם האירופה מתהדרת במשקל קל במיוחד של פחות מ־900 ק"ג ובאחיזת כביש גבוהה.
3 תגובות לכתיבת תגובה