אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט-אפ קנשו מגייס 12 מיליון דולר, השווי גדל פי שלושה צילום: יובל חן

הסטארט-אפ קנשו מגייס 12 מיליון דולר, השווי גדל פי שלושה

החברה הישראלית-אמריקאית, העוסקת בניהול קמפיינים פרסומיים ברשת, גייסה עד היום 30-44 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה טנאיה

03.11.2012, 17:30 | אסף גלעד

הסטארט-אפ הישראלי אמריקאי קנשו (Kenshoo), העוסק בניהול קמפיינים פרסומיים ברשת, מגייס 12 מיליון דולר ומשלש את שוויו מאז סבב הגיוס שנערך לפני שנתיים, כך מדווח היום (שבת) הבלוג טק-קראנץ'.

החברה, שהוקמה בישראל ומנוהלת כיום מעמק הסיליקון, גייסה עד היום לפי ההערכות בין 30 מיליון דולר, לפי טק-קראנץ', לבין 44 מיליון דולר, לפי חברת המחקר IVC.

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון טנאיה, בעברה קרן ההון סיכון של בנק ליהמן ברדרס שקרס  ב-2008. טנאיה הצטרפה אל שותפתה הותיקה בהשקעות בישראל, קרן ההון סיכון סקויה, יחד עם קרן הצמיחה של סקויה, הנוטה להשקיע בחברות הייטק גדולות, שהשקיעו בחברה בעבר, יחד עם ארטס אליאנס, גיגי לוי, מועדון האנג'לים RFB, אנדרי שירבן, עמוס טלמור, ירדן אדלר ולירון רוז. טנאיה וסקויה משקיעות יחד בחברות ישראליות דוגמת קמניריו וקונטרה, וגזרו יחד מספר אקזיטים, בהם קוטנדו וסטורווייז.

עובדי קנשו מציגים את רשימת הלקוחות שלהם, בתמונה מאפריל האחרון, צילום: אוראל כהן עובדי קנשו מציגים את רשימת הלקוחות שלהם, בתמונה מאפריל האחרון | צילום: אוראל כהן עובדי קנשו מציגים את רשימת הלקוחות שלהם, בתמונה מאפריל האחרון, צילום: אוראל כהן

קנשו, המנוהלת על ידי יואב יזהר-פרטו, פיתחה טכנולוגיה המסייעת למפרסמים לשפר את הקמפיין הפרסומי שלהם. המערכת האוטומטית שלה מאפשרת למפרסם לדעת בדיוק מה קורה בכל רגע במקומות החשובים ברשת: גוגל, פייסבוק, גרופון, פורסקוור, ורשתות פרסום דוגמת דאבל־קליק. פעילות נוספת היא שילוב הטכנולוגיה שלה בגרופון ובשירות העסקים הקטנים של eBay, אקס קומרס, פעילות הפונה לקהל המפרסמים הקטנים והבינוניים וכן רשתות פרסום ברשת (ad networks) שבו פעילות דאבל-קליק של גוגל או מדיה-מיינד הישראלית.

החברה מנטרת בזמן אמת את התנועה ברשת, בוחנת מה הגולשים מחפשים במנועי החיפוש, אילו פרסומות זוכות לפופולריות בפייסבוק ומהם הנושאים החמים ברשת. היא מתריעה על כך בזמן אמת ובאופן אוטומטי ללקוחותיה המפרסמים ומאפשרת להם לשנות את הקמפיין בתוך שברירי שניות כדי להוזיל את עלותו ולהגביר את יעילותו. האלגוריתם של קנשו יכול לזהות, למשל, שמודעה המשווקת נעל מסוימת תהיה פופולרית עבור גברים מעל גיל 45 על פני נעל אחרת.

בין לקוחותיה ניתן למצוא את פייסבוק, אקספדיה, קאיאק, אומניקום, סירס, סטארקום, טסקו, היאט, ג'נרל מוטורס, לואוס, טראוולוסיטי, HBO וזאפוס. החברה מנהלת קמפיינים פרסומים בשווי כ- 3 מיליארד דולר, וגוזרת מתוך הסכום עשרות מיליוני דולרים. לפי ההערכה, הכנסותיה ב-2011 הגיעו ל-60-80 מיליון דולר. 

לכתבה באנגלית לחץ כאן

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
קצת הגיון
החברה מנהלת חשבונות ששוים 3 מיליארד. ומכניסה בסביבות 60 מיליון דולר לשנה ? ועדיין לא מצליחים להתאזן ? ועוד משהוא : "האלגוריתם של קנשו יכול לזהות, למשל, שמודעה המשווקת נעל מסוימת תהיה פופולרית עבור גברים מעל גיל 45 על פני נעל אחרת" איך בדיוק הם יודעים את הגיל של מי שמקליק על המודעה ? מישהוא נתן להם רשות לשמור מידע כזה בשרתים שלהם ? מסקנה : רק אידיוטים מקליקים על מודעות בגוגל או פייסבוק
פה  |  04.11.12
2.
חברה מדהימה ויוצאת דופן בתחומה
ללא ספק בתור אחד שמכיר את החברה הזו עוד בתקופה שהיתה סטארטאפ קטן, הבנתי שהם יהיו חברה ענקית. לא ברור לי רק דבר אחד, למה החברה הזו רוצה: 1. להמכר - הרי היא יכולה להיות מאד גדולה ועשירה עם הזמן וזה מה שיהיה יעיל עבור בעליה, עבור עובדיה, ועובר מדינת ישראל 2. למה החברה צריכה לגייס כאלו סכומים של כסף שיחסית הינם נמוכים וחתוך מאחוזי האחזקה שלה, עבור משקיעים חיצוניים בעוד היא מגלגלת סכומי כסף נעים שיכולים לאפשר לגדול באופן טבעי. בכל אופן הרבה הצלחה
מייק , ניו יורק  |  03.11.12