אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דן פרופר: "תעשיית המזון לא אחראית לכל דבר, גם לא להפצצה באיראן" צילום: מיקי אלון

דן פרופר: "תעשיית המזון לא אחראית לכל דבר, גם לא להפצצה באיראן"

לדברי יו"ר אסם, "אנחנו אף פעם לא נוריד מחיר מיד אחרי שיורד חומר הגלם, אלא משתדלים לראות מה המגמה"

05.11.2012, 14:37 | שלי פריצקר

יו"ר חברת אסם דן פרופר אינו סבור שעליית המחירים קשורה לרגיעה בביטויים הפומביים של המחאה החברתית. 

קראו עוד בכלכליסט

בכנס משותף ל-BDO זיו האפט ומשרד עו"ד גולדפרב זליגמן, נשאל פרורפר עד כמה עליות המחירים בעיתוי הנוכחי קשורה לזה שהמחאה הצרכנית דעכה וענה: "אני רוצה לומר שהשאלות נובעות ממצב הרוח ושהתקשורת יצרה בעם ושמה לה למטרה להציג את תעשיית המזון כאחראית לכל מה שקורה כאן. לא תעשיית המזון אחראית וגם אם מחר יפציצו את איראן, גם לזה אנחנו לא אחראים”.

מנחה הכנס, הכתב הכלכלי של ערוץ 10 מתן חודורוב: אבל לפי בנק ישראל מחירי המזון גבוהים בממוצע מה-OECD.

"צריך לראות מה הבסיס להתייקרות, מאז המחירון הקודם שעשינו לפני 22 חודשים מחיר התירס עלה ב-50%, מחיר הבוטנים עלה ב-71%, החיטה עלתה ב-58% ושמן החמניות ב-33%, הדלק עלה. אם זה קורה מישהו צריך לשלם על חומרי הגלם. מעבר לזה מחיר המים עלה ב-25% ותעשיית המזון צורכת הרבה מים. אני לא רואה שמישהו תוקף את תאגידי המים, יותר נוח לתקוף את האשל על המדף.

"מצד שני גם תאגידי המים נתמכים על מקורות ומישהו צריך לממן את תשדירי הפרסום של מקורות. ואני הולך עכשיו לחברת חשמל שם עדיין מחפשים 1.4 מיליארד שקל ויש סיבות למה העלו את המחיר.

"עכשיו נשווה לחו"ל, שאני מייצר קטשופ אני משלם יותר מאשר יצרן בחו"ל על רסק העגבניות. מה גם שהיינץ מיובא ללא מכס כך שקושרים את ידי פעמיים. ליצרן המזון אין שליטה על המחיר לא בארץ ולא בחו"ל, באותה רשת עצמה יש פערים וליצרן אין שליטה על זה, גם בארה"ב יש פער בין היקר לזול וזו השוואה לא נכונה”.

חודורוב: לאורך השנה האחרונה נמנעתם לספוג את ההפרש, השאלה אם עכשיו העלתם בגלל שזיהיתם שהכוח הצרכני נחלש?

"השיקול שלנו תמיד היה להתחלק בהתייעלות שלנו עם הצרכן ובעל המניות. אנחנו אף פעם לא נוריד מחיר מיד אחרי שיורד חומר הגלם, אלא משתדלים לראות מה המגמה. אני מבטיח לך שברגע שמחירי הגלם ירדו הצרכן ירגיש את זה בכיס”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
מה זה הדמגוגיה הזאת, איש לא האשים על שום פצצה אבל מחיר הבמבה כן
לא במקרה הוא בוחר לדבר על קטשופ. אז אולי יש מוצר אחד שהוא פחות ריווחי אבל מה עם כל החטיפים. הבמבה למשל? מוצר שמכיל 15 אגורות עלות מזון נמכר ביותר משני שקלים !! למה לא להסתפק ב-100 % רווח? אם מעמיסים את כל העלויות הנוספות אולי מגיעים ל70 אגורות מקסימום. אין שום מוצר במשק שעלה ב-12 שנים מ35 אגורות ל235 אגורות. החזירות והדורסנות של יצרנים מתחרים שלכם ושכמותכם (בעזרת ממשלות כנועות לכם)הביאה את יוקר המחייה בישראל לשיא עולמי. וזאת בזמן שהיה צריך להיות בדיוק ההיפך כדי שצעירים ירצו להמשיך לבנות חיים בארץ .
דן , השרון  |  05.11.12
לכל התגובות