אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גאפ: אג"ח של אופנה מתחדשת צילום: בלומברג

גאפ: אג"ח של אופנה מתחדשת

קמעונאית הביגוד שאיבדה את הבכורה חוזרת לצמוח: גאפ הציגה בחמש השנים האחרונות תזרים מזומנים נקי גבוה של 6 מיליארד דולר, שמהווה כרית ביטחון למשקיעים באג"ח שלה

08.11.2012, 07:33 | אריאל קורינאלדי

חברת גאפ שהוקמה ב־1969 היא אחת מקמעונאיות הביגוד הגדולות בעולם. החברה מפעילה היום 3,200 סניפים תחת המותגים גאפ, בננה ריפבליק ואולד נייבי שמאפשרים לה להציג מגוון רחב של בגדים ברמות מחיר שונות המתאימים לגילים וטעמים מגוונים. בשנים האחרונות היא השיקה את מותג Piperlime ורכשה את פעילות Athleta, שפועלים בעיקר בצורה מקוונת.

בין החוזקות שמציגה החברה ניתן לציין את כוח המותג שלה, לצד היתרון לגודל, שבא לידי ביטוי בעיקר בתחומים של רכישת חומרי גלם ורשת ההפצה. במהלך שנות התשעים צמחו הכנסותיה של גאפ ביותר מפי שישה והיא הציגה רווחיות תפעולית ממוצעת של קרוב ל־15%. אולם, בשנות האלפיים היא קפאה על שמריה ואיבדה את מקומה כקמעונאית הביגוד המובילה בעולם ל־H&M השבדית ו־Inditex הספרדית, בעלת המותג זארה.

נתונים פיננסיים

הכנסותיה של גאפ ב־2011 עמדו על 14.5 מיליארד דולר, ירידה של 0.8% לעומת התקופה המקבילה. המכירות מחנויות זהות ירדו ב־4% והרווח התפעולי עמד על 1.44 מיליארד דולר, כלומר שולי רווח של 9.9%. במחצית הראשונה של 2012 נראה שגאפ חזרה לצמוח עם הכנסות של יותר מ־7 מיליארד דולר וההכנסות מחנויות זהות עלו ב־4% ביחס לתקופה המקבילה. השיפור ניכר גם בשולי הרווחיות התפעולית שעמדו על 11.6%.

נכון לסוף הרבעון השני, היו בקופת החברה יותר מ־2 מיליארד דולר במזומן כנגד רמת חוב לטווח ארוך של כ־1.6 מיליארד דולר. לגאפ יש גם התחייבות חוץ־מאזנית של חכירה תפעולית בגין חוזי שכירות ארוכי טווח בסכום של יותר מ־5.5 מיליארד דולר, כנהוג אצל קמעונאיות השוכרות נדל"ן לתקופה ארוכה. לאורך זמן, החברה מציגה תזרים מזומנים נקי גבוה לאורך זמן (6 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות), שמהווה כרית ביטחון למשקיעי האג"ח.

נקודות חיוביות לעתיד

אחרי הקיפאון של השנים האחרונות הזרימה גאפ דם חדש לצוות העיצוב שלה ופתחה מרכז קריאטיבי גלובלי. השינוי בקו המוצרים בא לידי ביטוי בתוצאות המחצית הראשונה. בנוסף, גאפ סגרה סניפים חלשים והתייעלה. בין מנועי הצמיחה שלה ניתן לציין את תחום המכירות המקוונות שצומח בקצב שנתי של כ־20% ומהווה כבר מ־11% מההכנסות, ותחום המכירות הבינלאומיות שצמחו ב־10% במחצית (צמיחה דו־ספרתית באסיה שקוזזה בירידה של 3% באירופה) והיוו כ־15% מההכנסות.

אולם, בהשקעה בחברה יש גם סיכונים. תחום האופנה מתאפיין בחסמי כניסה נמוכים ובתחרות גבוהה מצד חברות רב־לאומיות ומותגים מקומיים. סיכון נוסף הוא התלות במחירי הסחורות וחוסר היכולת בגלגול עליות במחירי חומרי גלם ללקוח. כמו כן, קיימת תלות גבוהה במצב הכלכלה העולמית ורמת ההוצאה הצרכנית.

לגאפ אג"ח אחת לפדיון ב־2021 (מח"מ 6.6). האיגרת, המחלקת קופון של 5.95% ומדורגת -BBB, נסחרת לפי תשואה לפדיון של 4.2%.

השורה התחתונה: גאפ היא אחת מקמעונאיות הביגוד והאופנה המובילות בעולם הנהנית ממותג חזק ומיתרון לגודל לצד תזרימי מזומנים חזקים לאורך זמן.

הכותב הוא מנהל מחלקת מחקר ביובנק

תגיות