אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייל פישמן מעמיד על המדף את רשת אקססורייז צילום: אוראל כהן

אייל פישמן מעמיד על המדף את רשת אקססורייז

לכלכליסט נודע כי התחרות הגוברת בענף אביזרי האופנה שכנעה את בעל הזיכיון של הרשת בארץ לחפש לה רוכש בשוק הקמעונאות

08.11.2012, 09:01 | אורנה יפת

אייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן המחזיק בזיכיון בישראל של רשת אביזרי האופנה הבריטית אקססורייז, מעמיד אותה על המדף - כך נודע ל"כלכליסט". לאחרונה ניסה פישמן לעניין גורמים בשוק הקמעונאות בזיכיון שנרכש על ידי פישמן עצמו ב־2007 תמורת מיליון שקל.

אייל פישמן אמר אתמול ל"כלכליסט" כי שני גורמים מהענף פנו אליו והתעניינו ברכישת הרשת. לדבריו, "לכל חברה תמיד יש מחיר ששם אותה על המדף".

אייל פישמן, צילום: אוראל כהן אייל פישמן | צילום: אוראל כהן אייל פישמן, צילום: אוראל כהן

פישמן ואשתו יעל, יו"ר ומנהלת הרשת, מחזיקים בזיכיון באמצעות חברה פרטית הנמצאת בבעלותם המלאה. על פי פרסומים בתקשורת, בשנת 2011 עמד מחזור המכירות של הרשת בארץ על 40 מיליון שקל. גורמים בענף אביזרי האופנה אמרו אתמול כי פעילות הרשת רווחית, אך רושמת רווחים נמוכים יותר מבעבר. מגמה זו עשויה להסביר את הרצון של פישמן למכור את הרשת.

הסניף הראשון של אקססורייז נפתח בישראל ב־2008 בקניון איילון ברמת גן בהשקעה של כמיליון שקל. אחריו נפתחו סניפים נוספים בקניון רמת אביב, קניון שבעת הכוכבים בהרצליה וקניון גבעתיים. כיום מונה הרשת 23 סניפים, ובקרוב היא אמורה לפתוח סניף נוסף בפארק הקרח באילת. ב־2010 עברו סניפי הרשת בישראל מיצוב מחדש ונוסף ללוגו השם לונדון.

אקססורייז פונה לקהל של צעירות ומציעה תכשיטים, כובעים, תיקים, ארנקים ואביזרי אופנה נוספים. הרשת פועלת בענף שמתמודד בשנים האחרונות עם תחרות אגרסיבית. הרשתות שפועלות בענף נדרשות להוזיל את פרטי האופנה שהן מוכרות, אך מנגד לעמוד בתשלום שכר דירה בקניונים, שרק עולה. דבר נוסף שמקשה על הרשתות הוא מעצבי תכשיטים פרטיים, שמוכרים את מרכולתם בחנויות אופנה או בדוכנים. אחת הרשתות המובילות בענף היא רשת TOPTEN. בעבר הפעילה קסטרו את רשת האביזרים דיווה, שנסגרה לאחרונה לאחר שגרמה הפסדים לקבוצה. גם רשת פאנקי פיש שהפעילה 20 סניפים נותרה עם שני סניפים בלבד, ורשתות אחרות כמו רשת אודם צמצמו מיקומים. כפי שפורסם ב"כלכליסט", רשת ויקטוריה'ס סיקרט, שפתחה לאחרונה שתי חנויות בנתב"ג המוכרות אביזרי אופנה, צפויה לפתוח בעתיד חנויות בקונספט זהה גם בקניונים, ולהגביר עוד יותר את התחרות הלא פשוטה בענף.

תגיות