אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסומות על הדרך: אפליקציית Waze תתחיל להציג מודעות

פרסומות על הדרך: אפליקציית Waze תתחיל להציג מודעות

החברה השיקה פלטפורמת פרסום שתתחרה בשירותי גוגל. הפלטפורמה תציג למשתמשים מודעות בהתאם למיקומם. בתוך כך, דווח כי ווייז סייעה לשירותי החירום של ארה"ב באיתור נקודות מחסור בדלק

08.11.2012, 10:19 | כלכליסט
שירות הניווט הפופולרי Waze יהוון את משתמשיו דרך פרסומות: שירות הפרסום החדש של החברה, Waze Ads, הושק היום (ה'). בין לקוחותיו הראשונים נמנים עסקים כדאנקין דונאטס, Circle K MACS, מלונות Wyndham ורשתות גדולות נוספות. כך, לפי הודעה שפורסמה בבלוג החברה.

קראו עוד בכלכליסט

הרעיון מאחורי המהלך של ווייז הוא להציע למפרסמים פלטפורמה שתוכל להציג ל-30 מיליון משתמשיה מודעות שונות בהתאם למיקומם. ווייז תציע למפרסמים פלטפורמה בהפעלה עצמית, שתהיה גמישה דיה כדי שיוכלו לבנות עליה את הקמפיין שלהם. מהצד השיווקי, תציע ווייז מספר חבילות פרסום, ביניהן פרסום ממוקד ותוכניות ללקוחות מתמידים. לפי ווייז עצמה, כ-20% ממשתמשיה מבקשים הנחיות להגעה אל מסעדות, בתי קפה וקניונים.

הפרסום ב-Waze הפרסום ב-Waze הפרסום ב-Waze

הפרסום באפליקציות ניווט טומן בחובו פוטנציאל אדיר משום שזמן השימוש בהן ארוך משמעותית מאשר זה של אתר האינטרנט והאפליקציה הממוצעים: יישום ווייז פתוח ועובד לנגד עיני המשתמש כל זמן שהוא נוהג ולפי הערכות, זמן החשיפה הממוצע הוא 440 דקות בחודש למשתמש.

על אף הפוטנציאל, חברות רבות נמנעו מלשלב כלי כזה ביישומים שלהן בשל חשש מביקורת של גופי הגנת פרטיות ומהגולשים עצמם. לבפרסום בשירותי ניווט יש בעייתיות נוספת: המשתמש לא בוהה במסך ברציפות כי אם מתבונן בכביש ומקבל הנחיות קוליות. המשתמש הממוצע מעדיף להיעזר בווייז כדי להגיע לכתובת ספציפית, לאו דווקא של עסק ולגלות אם יש פקקים בדרך בה תכנן לנסוע. למשתמשים אלה יהיה קל יותר להתעלם מפרסום בתוך יישום פונקציונלי כמו ניווט.

הפרסום יציג מודעות גם בניווט עצמו וגם בתוצאות החיפוש הפרסום יציג מודעות גם בניווט עצמו וגם בתוצאות החיפוש הפרסום יציג מודעות גם בניווט עצמו וגם בתוצאות החיפוש

"ווייז מוכנה להתחיל לבנות כלי פרסום מבוססי מיקום, אך לא כדאי לה לבנות ציפיות בקרב המשקיעים. זהו תחום עמוס ומבלבל - ומפרסמים רבים יעדיפו להישאר עם שחקנים גדולים יותר כמו גוגל ופייסבוק", אמר לסוכנות רויטרס מרטין גרנר, אנליסט מחברת הייעוץ הבריטית CSS.

היכן חסר דלק? ארה"ב שואלת, ווייז מבררת

אפליקצייית ווייז הוכיחה עצמה כנכס שימושי במהלך התמודדותה של ארה"ב עם נזקי הסופה סנדי: לפי דיווח של gigaom, התאחדות שירותי החירום בארה"ב (FEMA) והבית הלבן ראו את הפוטנציאל של ווייז בטיפול באחת הבעיות החמורות שיצרה הסופה - מחסור בדלק. תחנות דלק רבות בניו ג'רזי נפגעו והמשאבות שלהן הושבתו. לממשלה לא היתה דרך יעילה לאתר את הנקודות בהן קיים מחסור בדלק - ופנתה לווייז בבקשה לעזרה.

החברה התבססה על מיפוי נקודות האסון שהעלתה גוגל ועל דיווחי משתמשיה כדי לאתר את הנקודות הבעייתיות. לאחר מכן, הועברו ל-FEMA נתיבים אופטימליים לנקודות אלו כדי שמשאיות הדלק יוכלו להגיע במהירות ליעדן.

 

הפופולריות של ווייז עלתה לאחרונה, מאז המליץ עליה טים קוק, מנכ"ל אפל, כתחליף לאפליקציית הניווט המובנית של iOS6. לפי מספר הערכות, שיעור הצמיחה בתפוצתה בקרב משתמשי האייפון הוא הגדול ביותר מבין יישומי הניווט בארצות הברית.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
דע מהיכן באת ולאן אתה הולך
כבר כתבתי להם מספר פעמים בנושא. חברת waze התחילה בתור משהו קהילתי, בו אנשים עוזרים זה לזה, אפליקצית נישא נטו. בשל העובדה שזו הייתה הגישה, הרבה אנשים שמחו לשתף את המידע שברשותם (מיקום, מהירות, דיווחים). המידע שאנו מספקים לחברה שווה הרבה כסף! הם בעצם צריכים לשלם לנו. התשלום הוא בשירות. כך כולם יוצאים מרוצים. עתה הם מבקשים על חשבון אותו השירות להרווח יותר, כמו כל החברות ה"רעות", מבלי לשלם לנו על המידע שאנו מספקים. ולכן, סופם לא יהיה טוב. הם יבלעו על-ידי הענקים שגישתם זהה, שהרי יחוד כבר לא יהיה, לכולם בצע כסף זהה כנראה. חבל, דווקא התחילו בגישה טובה.
08.11.12
לכל התגובות