פרסומות על הדרך: אפליקציית Waze תתחיל להציג מודעות
החברה השיקה פלטפורמת פרסום שתתחרה בשירותי גוגל. הפלטפורמה תציג למשתמשים מודעות בהתאם למיקומם. בתוך כך, דווח כי ווייז סייעה לשירותי החירום של ארה"ב באיתור נקודות מחסור בדלק
קראו עוד בכלכליסט
הפרסום באפליקציות ניווט טומן בחובו פוטנציאל אדיר משום שזמן השימוש בהן ארוך משמעותית מאשר זה של אתר האינטרנט והאפליקציה הממוצעים: יישום ווייז פתוח ועובד לנגד עיני המשתמש כל זמן שהוא נוהג ולפי הערכות, זמן החשיפה הממוצע הוא 440 דקות בחודש למשתמש.
על אף הפוטנציאל, חברות רבות נמנעו מלשלב כלי כזה ביישומים שלהן בשל חשש מביקורת של גופי הגנת פרטיות ומהגולשים עצמם. לבפרסום בשירותי ניווט יש בעייתיות נוספת: המשתמש לא בוהה במסך ברציפות כי אם מתבונן בכביש ומקבל הנחיות קוליות. המשתמש הממוצע מעדיף להיעזר בווייז כדי להגיע לכתובת ספציפית, לאו דווקא של עסק ולגלות אם יש פקקים בדרך בה תכנן לנסוע. למשתמשים אלה יהיה קל יותר להתעלם מפרסום בתוך יישום פונקציונלי כמו ניווט.
"ווייז מוכנה להתחיל לבנות כלי פרסום מבוססי מיקום, אך לא כדאי לה לבנות ציפיות בקרב המשקיעים. זהו תחום עמוס ומבלבל - ומפרסמים רבים יעדיפו להישאר עם שחקנים גדולים יותר כמו גוגל ופייסבוק", אמר לסוכנות רויטרס מרטין גרנר, אנליסט מחברת הייעוץ הבריטית CSS.
היכן חסר דלק? ארה"ב שואלת, ווייז מבררת
אפליקצייית ווייז הוכיחה עצמה כנכס שימושי במהלך התמודדותה של ארה"ב עם נזקי הסופה סנדי: לפי דיווח של gigaom, התאחדות שירותי החירום בארה"ב (FEMA) והבית הלבן ראו את הפוטנציאל של ווייז בטיפול באחת הבעיות החמורות שיצרה הסופה - מחסור בדלק. תחנות דלק רבות בניו ג'רזי נפגעו והמשאבות שלהן הושבתו. לממשלה לא היתה דרך יעילה לאתר את הנקודות בהן קיים מחסור בדלק - ופנתה לווייז בבקשה לעזרה.
החברה התבססה על מיפוי נקודות האסון שהעלתה גוגל ועל דיווחי משתמשיה כדי לאתר את הנקודות הבעייתיות. לאחר מכן, הועברו ל-FEMA נתיבים אופטימליים לנקודות אלו כדי שמשאיות הדלק יוכלו להגיע במהירות ליעדן.
הפופולריות של ווייז עלתה לאחרונה, מאז המליץ עליה טים קוק, מנכ"ל אפל, כתחליף לאפליקציית הניווט המובנית של iOS6. לפי מספר הערכות, שיעור הצמיחה בתפוצתה בקרב משתמשי האייפון הוא הגדול ביותר מבין יישומי הניווט בארצות הברית.
14 תגובות לכתיבת תגובה