אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שירות הסטרימינג Spotify מגייס כספים בהערכת שווי של 3 מיליארד דולר צילום: בלומברג

שירות הסטרימינג Spotify מגייס כספים בהערכת שווי של 3 מיליארד דולר

סבב הגיוס הוא בהיקף של 100 מיליון דולר ומובל על ידי גולדמן זאקס. דווח כי בחברה ציפו לגייס 200 מיליון, לפי שווי של 4 מיליארד - אולם כשלונות חברות אינטרנט אחרות כפייסבוק וזינגה הנמיכו את ציפיות מטה ספוטיפיי

11.11.2012, 11:03 | יוסי גורביץ

ספוטיפיי, שירות הזרמת המוזיקה הפופולרי, עורך בימים אלה סיבוב גיוס כספים, במהלכו מגייסת החברה כ-100 מיליוני דולרים, בהערכת שווי של כשלושה מיליארדי דולרים. כך דיווח בסוף השבוע הוול סטריט ג'ורנל.

קראו עוד בכלכליסט

לספוטיפיי, שהחלה את פעולתה בשנת 2006, יש כ-15 מיליון משתמשים פעילים, שארבעה מיליון מתוכם משלמים לחברה מדי חודש כדי שיוכלו להאזין למוזיקה ללא פרסומות ולהזרים שירים דרך מכשירים ניידים. השירות מספק למשתמשיו גישה לכ-18 מיליון שירים.

ספוטיפיי ערכה עד כה שורה של גיוסי כספים, כשהנוכחי מובל על ידי גולדמן זאקס. הוול סטריט ג'רנל ציין כי ככל נראה משקיעים נוספים משתתפים בסבב, אך זהותם טרם נחשפה. על פי הדיווח, בספוטיפיי נרשמה אכזבה מסוימת מסבוב הגיוס: נאמר כי החברה ציפתה לגייס כ-200 מיליון, לפי שווי של 4 מיליארד דולר.

שנה קשה לחברות האינטרנט

סבוב גיוס הכספים הנוכחי של ספוטיפיי נערך לאחר שורה של אכזבות בולטות בתחום ההייטק בשנה האחרונה, כשבראשן ההנפקה הכושלת של פייסבוק: מאז מאי, איבדה הרשת החברתית המובילה כ-50% מערכה. שווי המניה של זינגה, חברת המשחקים שנשענת בעיקר על פייסבוק, צנח מכ-12 דולר ל- 3 דולר בלבד ובסוף השבוע האחרון ספגה מניית גרופון צניחה של כ-30% בערכה. הג'ורנל העריך כי לאור כישלונות אלה, הנמיכה ספוטיפיי את ציפיותיה.

תגיות