אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיפלומטיה מחשמלת: שגרירות צרפת במו"מ למען יבואנית רנו

בלעדי לכלכליסט

דיפלומטיה מחשמלת: שגרירות צרפת במו"מ למען יבואנית רנו

בשגרירות פנו למשרד התחבורה בבקשה לאשר יבוא של מכוניות עירוניות חשמליות (קוואדרסייקל)

12.11.2012, 08:10 | תומר הדר

גורמים בכירים בשגרירות צרפת קיימו לאחרונה מגעים עם אנשי משרד התחבורה בניסיון לקדם את יבואן של מכוניות עירוניות חשמליות לישראל באמצעות קבוצת קרסו, יבואנית רנו, כך נודע ל"כלכליסט". השימוש ברכבים עירוניים זעירים (קוואדרסייקל) מותר באירופה, תחת מגבלות האוסרות בין היתר על נסיעה בכבישים בין־עירוניים, אך למרות מאמצי יבואני הרכב, במשרד התחבורה מסרבים להתיר את יבואם של רכבים אלה.

בשנה החולפת ניסו כמה יבואני רכב, ובהם קבוצת קרסו, לפעול מול משרד התחבורה כדי להסדיר את יבואן של מכוניות עירוניות כגון רנו טוויזי החשמלית, מכונית זעירה המיועדת לשימוש עירוני, אך הטוויזי אינה מורשית לנסיעה בישראל מכיוון שהיא מוגדרת כקוואדרסייקל.

רנו טוויזי החשמלית. "במשרד התחבורה לא מגלים התנגדות עקרונית" אמרו בשגרירות, צילום: בלומברג רנו טוויזי החשמלית. "במשרד התחבורה לא מגלים התנגדות עקרונית" אמרו בשגרירות | צילום: בלומברג רנו טוויזי החשמלית. "במשרד התחבורה לא מגלים התנגדות עקרונית" אמרו בשגרירות, צילום: בלומברג

לדברי גורם בכיר בשגרירות, "איננו סבורים שבמשרד התחבורה מגלים התנגדות עקרונית ליבוא מכוניות קוואדרסייקל, אך כרגע הנושא עדיין בעייתי מאוד ליישום בגלל חששות מפני בטיחות ומפני חוסר בשלות של הציבור בנושא הרכב החשמלי.

 

בצרפת רכב קוואדרסייקל אינו מורשה לנוע בכביש בינן־עירוני בגלל מהירותו המוגבלת, אך בישראל הערים קטנות יותר ובנויות באופן שונה, ולכן נהגים חייבים במקרים רבים לצאת מגבולות העיר, לדוגמה בנסיעות בנתיבי איילון". יצוין כי נציגויות של מדינות זרות אינן נוהגות לפנות ישירות למשרד התחבורה בארץ כדי לנסות לסייע בהחדרת מכונית מדגם מסוים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אני גם חושב שזה דומה לקלנועית..
רק שקלנועית נוסעת לאט ומיועדת לפלח שוק שונה מה שמעורר שאלות כמו אם מי שפוסל ייבוא חושב על זה כעל קלנועית והאם ניתן לייעל את הקלנועיות המשווקות בארץ כדי שיהפכו מרכב לזקנים דו מושבי בהשראת עגלות גולף או חד מושבי עם שלוש גלגלים בהשראת תלת אופן לכלי רכב עירוני ואופנתי כמו מכוניות המיני. בסופו של דבר גם הרכב החשמלי גם עגלות גולף גם קלנועיות וגם המכונית המוזלת שייצרה טאטא ההודית יכולים להתאים לנישת מכוניות עירוניות זולות תלוי במהירות בבטיחות ובטווח.
שי ירושלמי  |  14.11.12
5.
ל-1 עמדת טעינה מנוהלת עולה אלפי שקלים בודדים, והרכבים האלה לא יכולים להתחבר לבטר פלייס!
מרוב תעמולת שטנה נגד בטר פלייס אתה כבר מבולבל לגמרי. 1. עמדת טעינה מנוהלת ניתן לקנות ממספר רב של מפיצים שלא קשורים כלל לבטר פלייס 2. המכונית היחידה שרנו עושים עבור בטר פלייס היא הפלואנס ZE, כל שאר המכוניות החשמליות שלהם לא מגיעות עם סוללות מתחלפות ולכן לא יכולות לעבוד עם בטר פלייס. 3. בחו"ל רנו משווקת את המכוניות האלה בהפרדה בין המכונית שאותה אתה קונה (המס בארץ על רכב חשמלי הוא 10%) לסוללה שאתה משכיר במחיר של עשרות יורו עד 100 יורו לחודש (תלוי במרחק שאתה נוסע בשנה ובאורך החוזה) כך שאתה לא צריך לחשוש מאמינות הסוללות ומחוסר יכולת למכור את הרכב. 4. מחיר החשמל לרכב כזה יהיה מחיר תעו"ז או פחות כלומר הטענה בלילה תעלה כ20 אג' לקוט"ש או כ3 אג' לק"מ. 5. הקונה צריך לקחת בחשבון שבעתיד אם רכבים כאלה יהיו פופולאריים האוצר יטיל על החשמל לרכב בלו כמו על הדלק לרכב.
ציניקן  |  12.11.12
4.
לא מבין את הבעיה - שישארו להם כמו לקטנועים
הרי הרכב הזה בטוח לפחת כמו קטנוע (בפועל - הרבה יותר בטוח מקטנוע). שיתנו לו אישור לנוע בכבישים בהם מותר לקטנועים ליסוע. אני הייתי רוצה כזה רכב בתור רכב שני לנסיעות מהבית לעבודה וחזרה. קטנוע/אופנוע מסוכנים מידי מבחינתי.
שלמה , חיפה  |  12.11.12
לכל התגובות