אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוטיוב תפסיק לממן 60% מערוצי התוכן העצמאיים שקידמה איור: ליאב צברי

יוטיוב תפסיק לממן 60% מערוצי התוכן העצמאיים שקידמה

תוכנית הערוצים המקודמים, במסגרתה בעלי ערוצים יוצרים תוכן איכותי במימון גוגל ומתחלקים עמה ברווחים - תצומצם משמעותית. יוטיוב תפסיק לממן ערוצים שהתגלו כרלוונטיים פחות - ותפתח ערוצים חדשים באירופה

12.11.2012, 11:15 | יוסי גורביץ

יוטיוב תחל בקרוב בסבב מימון שני לערוצי התוכן שהיא מקדמת - אבל בניגוד לסבב הקודם, הפעם ימומנו רק 40% מהערוצים בהם תמכה בעבר. כך דיווח אתמול (א') המגזין AdAge, בהתבסס על ראיון עם בכירי יוטיוב.

קראו עוד בכלכליסט

לפני כשנה, השקיעה הנהלת יוטיוב כ-100 מיליון דולר בכ-100 ערוצי תוכן, במטרה לקדם יצירת תוכן איכותי ועצמאי ביוטיוב. העסקה העניקה ליוצרים סכום כסף ליצירת כמה שעות של וידאו מדי שבוע, כאשר יוטיוב שומרת את הכנסות הערוץ מפרסום לעצמה, עד שזה יחזיר את ההשקעה בו - ולאחר מכן תחלוק עם מפעילי הערוץ את ההכנסות מפרסום על בסיס שוויוני.

לא ברור עד כמה היתה העסקה הזו רווחית לערוצים: על כל מיליון דולר שהושקע בהם, העריך AdAge, הם היו צריכים לגרוף 50 מיליון צפיות. גוגל, על כל פנים, מרוצה מהתוצאות והיא מתכוונת להמשיך בפרויקט, תוך שהיא מקצצת את הערוצים הרווחיים פחות ובמקביל פותחת ערוצים במספר מדינות מחוץ לארה"ב: בריטניה, גרמניה וצרפת. יוטיוב טרם עדכנה את הערוצים שתקציבם עומד להתבטל על החלטתה.

לא זזים מהמסך

ביוטיוב ציינו עוד כי שיעור הצפייה ביוטיוב עלה מ-3 שעות בחודש בממוצע ב-2011 לכ-4 שעות ב-2012. בממוצע, משך הזמן שמשתמשים מבלים ביוטיוב מדי חודש עלה מ-3 מיליארד שעות ב-2011 ל-4 מיליארד שעות. עם זאת, ב-AdAge ציינו כי האמריקאי הממוצע צופה מדי יום בכארבע שעות ו-38 דקות של וידאו בטלוויזיה - כלומר, הצפייה בטלוויזיה מכסה ביום אחד את הצפייה ביוטיוב בחודש.

תגיות