אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשרד להגנת הסביבה הודיע לרשות המסים: המס הירוק לא ישתנה צילום: נמרוד גליקמן

פרסום ראשון

המשרד להגנת הסביבה הודיע לרשות המסים: המס הירוק לא ישתנה

השר גלעד ארדן מתנגד לשינוי המתוכנן במס המוטל על מכוניות, שצפוי להביא לעלייה במחירים. משרדו דורש להגדיל את הטבות שווי השימוש למחזיקי מכוניות חשמליות

12.11.2012, 15:08 | תומר הדר

המשרד להגנת הסביבה הודיע רשמית לרשות המסים השבוע כי לא יסכים ליישום תכנית המיסוי הירוק בתחילת השנה הבאה. כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

מתווה המס הירוק הוא המתווה שלפיו מחושב שיעור המס המוטל על מכוניות חדשות בישראל. על פי עיקרי המתווה, על כל המכוניות החדשות המשווקות בישראל מוטל מס קנייה אחיד בשיעור אחיד של 83% - שממנו מנוכים סכומים בגובה של עד 15 אלף שקל בהתאם לכמות המזהמים שפולט מנוע המכונית. מזהמים אלה מחושבים על פי נוסחה הכוללת חמישה גזים מזהמים.

בתחילת ינואר אמור להיכנס לתוקף מתווה חדש, שלפיו יוחמרו הקריטריונים לפליטת המזהמים, מה שצפוי להביא לעלייה במחיריהן של המכוניות בגלל צמצום גובה הטבת המס. אלא שעל מנת שהתוכנית תצא לפועל נדרש אישורו הסופי של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, המסרב כאמור לאשר את המתווה החדש, בין היתר עקב דרישת משרדו (שלא נענתה עד כה) להגדיל את הטבות שווי השימוש למחזיקי מכוניות חשמליות ועקב דרישה לשנות את נוסחת חישוב המזהמים כך שתיטיב עם מכוניות קטנות. 

רנו פלואנס חשמלית. המשרד להגנת הסביבה מעוניין להגדיל את הטבות שווי השימוש  למחזיקי מכונית חשמלית רנו פלואנס חשמלית. המשרד להגנת הסביבה מעוניין להגדיל את הטבות שווי השימוש למחזיקי מכונית חשמלית רנו פלואנס חשמלית. המשרד להגנת הסביבה מעוניין להגדיל את הטבות שווי השימוש  למחזיקי מכונית חשמלית

בתוך כך מודיעים היום (ב') במשרד להגנת הסביבה כי פרויקט גריטת הרכב הישן חוזר. במסגרת זו יוכלו בעלי מכוניות שיוצרו לפני 1992 לגרוט את מכוניתם ולקבל 3,000 שקל תמורתה.

מרשות המסים נמסר: "רשות המסים ומשרד האוצר ממשיכים ליישום את החלטת הממשלה וחוק ההתייעלות הכלכלית שמשמעם המשך עשייה משותפת יחד עם המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה -מדיניות אותה הוביל בהצלחה בשנים האחרונות משרד האוצר, שהביאה לגידול ניכר במעבר לכלי רכב בעלי זיהום מופחת".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
לעשות שווי שימוש לפי שווי השימוש בפועל. לתת נקודות זיכוי במס הכנסה גם לנהגים שקנו רכב פרטי
בשביל מה כל העיוותים המוזרים האלה? עד שנפטרנו משיטת הקבוצות שלפיה רכב שעולה 122,000 במקום 121,000 נחשב בקבוצה גבוהה יותר ועולה 50% יותר לנהג, מכניסים עיוותים אחרים: אין התיחסות לשווי השימוש בפועל, אלא רק לחישוב התאורטי של אחוז קבוע ממחיר הרכב: נהג שנוסע 10,000 ק"מ בשנה ונהג שנוסע 40,000 משלמים אותו מס, למרות שעלות הליסינג ועלות הדלק משתנות מאוד. נהג שמקבל חבילת קילומטרים של בטר פלייס בחינם מהמעסיק, משלם מס על זה? ואם המדינה החליטה לעודד רכב היברידי (או חשמלי), מדוע נותנים הטבה בשווי השימוש רק למי שלקח רכב ממקום העבודה שלו? אם המדינה רוצה לעודד קניית רכבים כאלה למה לא נותנים פשוט נקודות זיכוי במס הכנסה לכל אחד שקונה כזה רכב??
תומר , תל אביב  |  12.11.12