אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלקום: התחרות בשוק הסלולר שחקה את הרווח הנקי ב-38% צילום: סיון פרג'

סלקום: התחרות בשוק הסלולר שחקה את הרווח הנקי ב-38%

הסתכם ברבעון השלישי ב-124 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-13% ל-1.45 מיליארד שקל; מספר מנויי הסלולר גדל ב-5,000 ל-3.34 מיליון; תזרים המזומנים הפנוי גדל ב-58%; החברה לא תחלק דיבידנד ברבעון השלישי

13.11.2012, 09:30 | שי סלינס

חברת התקשורת סלקום דיווחה הבוקר (ג') על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה והציגה ירידה בשורה העליונה והתחתונה בעיקר בשל התחרות הגוברת בשוק התקשורת הישראלי.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי של החברה בניהולו של ניר שטרן הסתכם ב-124 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 199 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 1.665 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2011 - ירידה של 13%.

מהחברה נמסר כי הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 36% בהכנסות מציוד, אשר הסתכמו ב-300 מיליון שקל, בהשוואה ל-472 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כמו גם לירידה של 3.8% בהכנסות משירותים אשר הסתכמו ב-1.15 מיליארד שקל.

תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמה ב-261 מיליון שקל. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן, סך ההכנסות ירדו ב-24.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

מצבת מנויי הסלולר של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי עמדה על 3.34 מיליון מנויים. במהלך הרבעון השלישי גדלה מצבת מנויי הסלולר של החברה ב-5,000 מנויים נטו.

שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ברבעון השלישי עמד על 8.6%, בהשוואה ל-5.7% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הנטישה נבעה בעיקר מהתגברות התחרות בשוק עם כניסת המפעילים החדשים.

עוד עולה מהדוחות כי מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) ב-399 דקות לעומת 357 דקות ברבעון השלישי של 2011.  

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה ב-17.5% והסתכמה ב-86.7 שקל, בהשוואה ל-105.1 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו מיוחסת לשחיקה המתמשכת בתעריפים.

תזרים המזומנים הפנוי ברבעון השלישי של שנת 2012 גדל ב-58% והסתכם ב-414 מיליון שקל, בהשוואה ל- 262 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2011. הגידול  נבע בעיקר מירידה בתשלומים לספקים, בעיקר בתשלומים בקשר לרכש ציוד קצה, כתוצאה מירידה במכר ציוד הקצה ברבעון השלישי של 2012 בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד.

כמו כן החליט דירקטוריון החברה לא להכריז על דיבידנד ברבעון השלישי של 2012. בהחלטה זו, בחן דירקטוריון החברה את מדיניות הדיבידנד של החברה ואת מצב עסקיה וקבע, שעל אף שהחברה יכולה לקיים את התחייבויותיה הקיימות והצפויות עם חלוקת דיבידנד, לאור המשך התחרות הגבוהה והשינויים המשמעותיים בתעריפים, והמשך ההשפעה השלילית שלהם, הן הנוכחית והן הצפויה, על תוצאות החברה, יש להמתין להתבהרות המצב התחרותי, לחזק את מאזן החברה ולא לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה.

ניר שטרן, צילום: סיון פרג ניר שטרן | צילום: סיון פרג' ניר שטרן, צילום: סיון פרג

 

"ממשיכים לראות את השחיקה בהכנסות"

בהתייחס לתוצאות אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "החברה ביצעה צעדי התייעלות אגרסיביים שהובילו עד כה לחסכון של 480 מיליון שקל במונחים שנתיים ובכוונתנו להמשיך בצעדי ההתייעלות גם ברבעון הרביעי של השנה וגם בשנת 2013".

בהתייחס לתחרות בשוק, ציין ניר שטרן: "הגיוס החיובי של מנויי הסלולר נובע מהצלחת "סלקום טוטאל" וכן מתחילת העברת מנויי צה"ל אלינו, כאשר החלק הארי של מנויי צה"ל יצטרף ברבעונים הבאים".

יעקב חן, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר: "כפי שצפינו ברבעון הקודם, אנו ממשיכים לראות את השחיקה בהכנסות החברה כתוצאה ממעבר לקוחות לתוכניות השיווק החדשות. כמו כן, אנו צופים כי שחיקה זו תימשך גם ברבעון הרביעי. עם זאת, אנו ממשיכים ביישום תוכנית ההתייעלות, על מנת להמשיך ולהתאים את מבנה ההוצאות לרמת ההכנסות".

"המיקוד בצמצום ההוצאות וכן הירידה ברמות המלאי ובמכר ציוד קצה הביאו לשיפור בתזרים המזומנים הפנוי שלנו לרבעון השלישי של 2012 שהסתכם ב-414 מיליון שקל. יתרות המזומנים של החברה וייצור המזומנים העתידי יאפשרו לנו לשרת את החוב שלנו בשנת 2013, מבלי להידרש לגיוס חוב נוסף", הוסיף חן.

בהתייחסות לאי חלוקת דיבידנד אמר חן כי "דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון השלישי של 2012, על מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה בתקופה זו של אי וודאות בשוק. הדירקטוריון יחזור ויבחן את החלטתו ברבעונים הבאים בהתאם להתפתחות תנאי השוק ובהתחשב בצרכי החברה".

תגיות