אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לייטספיד ואקסל משקיעות 9.3 מיליון דולר בסטארט-אפ Origami Logic

לייטספיד ואקסל משקיעות 9.3 מיליון דולר בסטארט-אפ Origami Logic

הסטארט-אפ מתמחה במערכות בינה עסקית לאנשי שיווק. בעקבות הגיוס מתכוונים היזמים הישראלים מעמק הסיליקון להקים מרכז פיתוח ישראלי ולגייס עשרות עובדים

14.11.2012, 20:14 | אסף גלעד

שלושה יזמים ישראלים מעמק-הסיליקון מגייסים 9.3 מיליון דולר לסטארט-אפ חדש, Origmai Logic, המתמחה במערכות בינה עסקית לאנשי שיווק. בעקבות הגיוס מתכוונים השלושה, עופר כהנא, עפר שקד ואלון עמית, להקים מרכז פיתוח ישראלי ולגייס לו עשרות עובדים כבר בשנה הקרובה.

קראו עוד בכלכליסט

הסטארט-אפ Origami Logic מפתח מערכת שתשרת מנהלי שיווק בארגונים ותמצה עבורם מידע קריטי ורלוונטי על לקוחותיהם ועל השוק שלהם מתוך מספר רב של מערכות: הדואר האלקטרוני, הרשת, הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר, מערכות ה CRM ומערכות ניהול העסקאות בארגונים.

מנכ"ל החברה, עופר כהנא, אמר ל"כלכליסט" כי המערכת תאפשר למנהלי שיווק לקבל החלטות שעד כה התבססו על תחושות בטן באמצעות המידע התמציתי שיתקבל כתוצאה מפעולת המערכת. "עד כה מערכות בינה עסקית היו נחלתם של אנשי ההנדסה ועובדים טכניים, וככה המערכות האלה נראו", אמר כהנא. "אנחנו מעבירים את העולם הזה למנהלי השיווק ויוצרים להם ממשק נח וידידותי יותר, שיאפשר להם לדעת בדיוק לאיזה לקוחות עליהם לפנות, איזה ערוץ שיווק יהיה היעיל ביותר ומה תהיה ההשפעה של הפעילות השיווקית שלהם על העסק".

עופר כהנא, אחד היזמים מאחורי אוריגמי לוג עופר כהנא, אחד היזמים מאחורי אוריגמי לוג'יק עופר כהנא, אחד היזמים מאחורי אוריגמי לוג

הפתרון של אוריגמי ישלים את כל מערכות המדידה הקיימות, שפועלות כיום בנפרד אחת מהשניה ותקח בחשבון את כל המידע הגלום בהן: מערכות קמפיינים פרסומיים של מדיה מיינד, מערכות CRM של סיילפורס או אורקל, ומערכות פרסום במיילים ורשתות חברתיות דוגמת מרקטו. "כל המערכות הללו מנהלות את התוכן, אבל לא מעניקות עומק אנליטי להפיק ולגבש דרכי פעולה עתידיות. הגיע הזמן שיהיה מי שישזור את כולם יחד, ויספק ממשק משתמש שיתאים למנהלי השיווק", אמר כהנא ל'כלכליסט".

שלושת המייסדים, עופר כהנא, עפר שקד ואלון עמית, הם יזמים ותיקים שההכרות ביניהם מגיעה עד ליחידת 8200 בה שירתו יחד. כהנא, המשמש כמנכ"ל החברה, הקים את ClassX ומיזג אותו עם ווקלטק, ולאחר מכן הקים את קגור שנמכרה לג'וניפר. לאחר מכן ניהל את חטיבת נתבי התקשורת בג'וניפר, חטיבה שגלגלה מיליארד דולר. שקד הקים את FairChase שנרכשה על ידי יאהו, והפכה למותג התיירות של ענקית האינטרנט. לאחר מקן הפך שקד למנהל הטכנולוגיות של חברת המדיה CurrentTV שהקים אל גור. אלון עמית עבד בגוגל, משם עבר לפייסבוק ובתפקידו האחרון ניהל את צד התשתיות של מערכת הפרסומות של פייסבוק.

את ההשקעה בחברה הובילה קרן אקסל, קרן ההון סיכון הראשונה שהשקיעה בפייסבוק, לצד קרן לייטספיד שפעילה רבות בישראל. את ההשקעה בלייטספיד מוביל השותף הבכיר ברי אגרס, תוך מעורבות של שני השותפים המקומיים של הקרן, דודו גוסרסקי ויוני חפץ.

תגיות