אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי תקשורת גייסה 1,000 לקוחות סלולר ברבעון השלישי צילומים: עמית שעל, בלומברג

רמי לוי תקשורת גייסה 1,000 לקוחות סלולר ברבעון השלישי

הנתון עומד ביחס הפוך לטענות בענף לפיהן לוי מאבד לקוחות בקצב מהיר. הכנסות הרשת צמח ב-22.8% והמכירות בחנויות זהות עלו ב-5.8%; הרווח הנקי קפץ ב-54.8% ל-34.7 מיליון שקל

21.11.2012, 09:31 | רותי לוי וגיל קליאן

רשת רמי לוי שיווק השקמה דיווחה הבוקר לבורסה על תוצאות הרבעון השלישי של 2012. מהדוחות עולה כי רשת הסלולר הווירטואלית משרתת כ-68 אלף מנויים נכון לסוף חודש ספטמבר. מדובר בעלייה של 1,000 לקוחות מהדיווח שהועבר ברבעון הקודם שהתייחס לסוף חודש יוני, ובעלייה של 12 אלף לקוחות ביחס לרבעון הראשון של 2012, שם סיימה החברה את חודש מרץ עם 56 אלף לקוחות סלולר. הנתונים עומדים ביחס הפוך לטענות בענף התקשורת לפיהן לוי מאבד לקוחות. 

קראו עוד בכלכליסט

רמי לוי. גייס 1,000 לקוחות סלולר ברבעון, צילום: נועם מושקוביץ רמי לוי. גייס 1,000 לקוחות סלולר ברבעון | צילום: נועם מושקוביץ רמי לוי. גייס 1,000 לקוחות סלולר ברבעון, צילום: נועם מושקוביץ

רמי לוי תקשורת השיקה את פעילותה ב-5 בדצמבר 2011 והייתה המפעילה הווירטואלית הראשונה שהחלה לפעול בישראל. עד סוף אפריל 2012 היא פעלה לבד בזירת הסלולר המוזל ולכן גם נהנתה מגיוס מרשים. לאחר כניסת החברות החדשות גולן טלקום ו-HOT מובייל לזירה, אשר הפתיעו ונתנו פתרון גם למשתמשים הקלים בענף, התערר מודל התעריפים של החברה והיא נדרשה לפעול מחדש מול הרשת המארחת פלאפון על מנת להמשיך ולהתחרות בחבילות החדשות.

הכנסות חברת התקשורת, הוצאותיה והרווח התפעולי מפעילות התקשורת אינם מהותיים.

רמי לוי מסכם את הרבעון השלישי עם צמיחה של 22.8% במכירות, הודות לפתיחה של 4 סניפים חדשים (ראש העין, נתניה, אשדוד ובאר שבע) לצד צמיחה של 5.8% במכירות בחנויות זהות. מדד המכירות בחנויות זהות מודד את המכירות בסניפים של הרשת שהיו פתוחים במהלך כל הרבעון השלישי השנה, וכן במהלך כל הרבעון השלישי אשתקד. בכך, מדד זה מנטרל למעשה את השפעת הסניפים החדשים על מכירות הרשת. מדד זה מצביע כי רמי לוי מתחזק בנתח השוק שלו. לשם השוואה, שופרסל דיווחה באותה תקופה על ירידה של 0.4% במכירות בחנויות זהות. לוי דיווח במקביל על צמיחה של 7.8% במכירות למ"ר, כך שהרשת גם הצליחה לייצר יותר מכירות על כל מ"ר שהיא מפעילה.

שיעור הרווח הגולמי מתוך המכירות, הנחשב בענף כמייצג את הפער בין המחיר בו הרשת קונה מוצרים מהספקים לבין המחיר בו היא מוכרת את אותם מוצרים ללקוחות, עמד ברבעון השלישי של 2012 על כ-22%, לעו8מת שיעור רווח גולמי של כ-20.9% ברבעון המקביל. בדוח הוסברה העלייה בשיפור תנאי סחר, אך נראה כי העלייה באה גם על חשבון הצרכן – כאשר המבצעים האגרסיביים של הרבעון השלישי 2011, רבעון שסימן את השיא של המחאה החברתית, נרגעו מעט.

רמי לוי הצליח ברבעון השלישי למשור על היתרון העיקרי שלו – צמיחה גבוהה ללא שינוי מהותי במבנה ההוצאות. ההוצאות עלו מעט בגלל הוצאות חשמל, עליית שכר מינימום וארנונה, עלייה שקוזזה באמצעות הפחתת הבונוסים למנהלים ברשת.

השיפור ברווחיות הגולמית של לוי חילחל לרווח התפעולי, ששיעורו מההכנסות עמד על 5.9% (בדוח המאוחד, הכולל את חברת הירקות והפירות לצד סניפי זכיינות המשפיעים לטובה על אופן חישוב הרווחיות התפעולית) לעומת כ-5% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 44.1 מיליון שקל – זינוק של 43.9% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה דיווח לוי על רווח נקי של 34.7 מיליון שקל, קפיצה של 54.8% לעומת הרבעון המקביל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות