צרות של עשירים: המכוניות היקרות בישראל
מכוניות האלפיון העליון הדוהרות בכבישי הארץ מצוידות במנועים אימתניים ומגיעות למהירות של יותר מ-300 קמ"ש. המחירים בהתאם
פרארי FF
מחיר: 2.356 מיליון שקל
פרארי FF נושאת ברשימת תארים מחייבת – זוהי המכונית הראשונה שפרארי מייצרת שמצוידת בהנעה כפולה, וגם הראשונה שמצוידת במרכב דמוי סטיישן להובלת ארבעה נוסעים. בחרטום הפרארי FF שוכן מנוע בעל 12 בוכנות בנפח 6.3 ליטרים שמפיק לא פחות מ-660 כוחות סוס. הביצועים הם ללא ספק הטובים ביותר בקבוצה זו: זינוק מאפס ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות ומהירות סופית של 335 קמ"ש. בכבישי ישראל נוסעת FF בודדה שנמסרה השנה.
מרצדס CL63 AMG
מחיר: 1.55 מיליון שקל
מרצדס CL היא גרסת הקופה הבכירה ביותר של היצרנית הגרמנית החולקת רכיבים רבים עם ספינת הפאר של מרצדס, ה-S קלאס. אך גם בקרב רכבי עשירים יש מעמדות, והגרסה הבכירה ביותר של ה-CL היא ה-AMG. גרסה זו עוברת בסדנת המירוצים של מרצדס בדרכה ללקוח, שם מושתל בקרביה מנוע בנפח 6.2 ליטרים שמפיק 525 כוחות סוס, מספיק כדי לזנק ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות ועד 250 קמ"ש. השנה נרכשו בישראל שלוש מכוניות מרצדס CL63 AMG.
יגואר XKR
מחיר: 1.35 מיליון שקל
ה-XK, מכונית הקופה של יגואר, אינה טומנת ידה בצלחת. מדובר במכונית קופה אימתנית שמנועה מפיק 385 כוחות סוס, אך מי שרוצה לשבור את הצלחת מוזמן להצטייד ב-XKR - גרסת המירוצים של יגואר XK. כדי להפוך מ-XK ל-XKR מושתל במנועה של היגואר מגדש על שמחלץ מחמשת הליטרים של מנוע שמונה הבוכנות לא פחות מ-550 כוחות סוס, שזורקים את ה-XKR ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות. התאוצה מפסיקה אי שם במעלה הסקאלה, ב-300 קמ"ש. השנה נרכשה יגואר XKR אחת.
אאודי R8
מחיר: 1.297 מיליון שקל
ה-R8, מכונית העל הראשונה שאאודי מייצרת, כבר אינה נחשבת לצעירה. אחרי הכול, מדובר כאן במכונית שהוצגה אי שם בשנת 2006, אך הוותק אינו גורע מאומה מהביצועים: אאודי R8 מזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות, ומסוגלת להגיע למהירות מרבית מסחררת של 322 קמ"ש הודות למנוע מרכזי בנפח 4.2 ליטרים שמפיק 430 כוחות סוס. אולי זה הגיל ואולי זה המחיר, אך השנה נמכרה בישראל רק אאודי R8 אחת.
ב.מ.וו M6
מחיר: 970 אלף שקל
ב.מ.וו מייצרת מכוניות מנהלים מתורבתות וחרישיות ומכוניות קופה אולטרא מהודרות? ובכן, זה נכון, אך בב.מ.וו קיימת חטיבת מירוצים מיוחדת שנוטלת את המכוניות הללו מפס הייצור ומשתילה בהן מנועים אדירי נפח ומרובי בוכנות שמאפשרים להן להגיע לביצועים מרשימים ביותר. לחטיבה קוראים M והשנה יובאה לישראל מונית ב.מ.וו M6 בודדת. בתפריט: מנוע בנפח 4.4 ליטרים בעל שני מגדשי טורבו שמפיק 560 כוחות סוס. הזינוק מ-0 ל-100 אמנם אורך רק 4.2 שניות, אך הסוד הוא המהירות הסופית: על פי נתוני ב.מ.וו, ה-M6 מגיעה ל-250 קמ"ש שמרניים, אך לבקשת הבעלים ניתן להסיר את המגביל האלקטרוני ולהאיץ עד 312 קמ"ש.
12 תגובות לכתיבת תגובה