אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרות של עשירים: המכוניות היקרות בישראל

צרות של עשירים: המכוניות היקרות בישראל

מכוניות האלפיון העליון הדוהרות בכבישי הארץ מצוידות במנועים אימתניים ומגיעות למהירות של יותר מ-300 קמ"ש. המחירים בהתאם

24.11.2012, 18:29 | תומר הדר
סוף השנה מתקרב ונתוני איגוד יבואני הרכב חושפים: בישראל נמכרות מדי שנה עשרות מכוניות יוקרה אקזוטיות שמחירן חוצה בקלות את רף מיליון השקלים. אלה הן הכוכבות.

פרארי FF

מחיר: 2.356 מיליון שקל

פרארי FF נושאת ברשימת תארים מחייבת – זוהי המכונית הראשונה שפרארי מייצרת שמצוידת בהנעה כפולה, וגם הראשונה שמצוידת במרכב דמוי סטיישן להובלת ארבעה נוסעים. בחרטום הפרארי FF שוכן מנוע בעל 12 בוכנות בנפח 6.3 ליטרים שמפיק לא פחות מ-660 כוחות סוס. הביצועים הם ללא ספק הטובים ביותר בקבוצה זו: זינוק מאפס ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות ומהירות סופית של 335 קמ"ש. בכבישי ישראל נוסעת FF בודדה שנמסרה השנה.

פרארי FF. מרובת תארים פרארי FF. מרובת תארים פרארי FF. מרובת תארים

מרצדס CL63 AMG

מחיר: 1.55 מיליון שקל 

מרצדס CL היא גרסת הקופה הבכירה ביותר של היצרנית הגרמנית החולקת רכיבים רבים עם ספינת הפאר של מרצדס, ה-S קלאס. אך גם בקרב רכבי עשירים יש מעמדות, והגרסה הבכירה ביותר של ה-CL היא ה-AMG. גרסה זו עוברת בסדנת המירוצים של מרצדס בדרכה ללקוח, שם מושתל בקרביה מנוע בנפח 6.2 ליטרים שמפיק 525 כוחות סוס, מספיק כדי לזנק ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות ועד 250 קמ"ש. השנה נרכשו בישראל שלוש מכוניות מרצדס CL63 AMG.

מרצדס CL63 AMG. עוברת בסדנת המירוצים בדרך ללקוח מרצדס CL63 AMG. עוברת בסדנת המירוצים בדרך ללקוח מרצדס CL63 AMG. עוברת בסדנת המירוצים בדרך ללקוח

 

יגואר XKR

מחיר: 1.35 מיליון שקל

ה-XK, מכונית הקופה של יגואר, אינה טומנת ידה בצלחת. מדובר במכונית קופה אימתנית שמנועה מפיק 385 כוחות סוס, אך מי שרוצה לשבור את הצלחת מוזמן להצטייד ב-XKR - גרסת המירוצים של יגואר XK. כדי להפוך מ-XK ל-XKR מושתל במנועה של היגואר מגדש על שמחלץ מחמשת הליטרים של מנוע שמונה הבוכנות לא פחות מ-550 כוחות סוס, שזורקים את ה-XKR ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות. התאוצה מפסיקה אי שם במעלה הסקאלה, ב-300 קמ"ש. השנה נרכשה יגואר XKR אחת.

יגואר XKR. אימתנית יגואר XKR. אימתנית יגואר XKR. אימתנית

 

אאודי R8

מחיר: 1.297 מיליון שקל

ה-R8, מכונית העל הראשונה שאאודי מייצרת, כבר אינה נחשבת לצעירה. אחרי הכול, מדובר כאן במכונית שהוצגה אי שם בשנת 2006, אך הוותק אינו גורע מאומה מהביצועים: אאודי R8 מזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות, ומסוגלת להגיע למהירות מרבית מסחררת של 322 קמ"ש הודות למנוע מרכזי בנפח 4.2 ליטרים שמפיק 430 כוחות סוס. אולי זה הגיל ואולי זה המחיר, אך השנה נמכרה בישראל רק אאודי R8 אחת.

 אאודי R8. כבר לא צעירה אאודי R8. כבר לא צעירה  אאודי R8. כבר לא צעירה

ב.מ.וו M6

מחיר: 970 אלף שקל 

ב.מ.וו מייצרת מכוניות מנהלים מתורבתות וחרישיות ומכוניות קופה אולטרא מהודרות? ובכן, זה נכון, אך בב.מ.וו קיימת חטיבת מירוצים מיוחדת שנוטלת את המכוניות הללו מפס הייצור ומשתילה בהן מנועים אדירי נפח ומרובי בוכנות שמאפשרים להן להגיע לביצועים מרשימים ביותר. לחטיבה קוראים M והשנה יובאה לישראל מונית ב.מ.וו M6 בודדת. בתפריט: מנוע בנפח 4.4 ליטרים בעל שני מגדשי טורבו שמפיק 560 כוחות סוס. הזינוק מ-0 ל-100 אמנם אורך רק 4.2 שניות, אך הסוד הוא המהירות הסופית: על פי נתוני ב.מ.וו, ה-M6 מגיעה ל-250 קמ"ש שמרניים, אך לבקשת הבעלים ניתן להסיר את המגביל האלקטרוני ולהאיץ עד 312 קמ"ש.

ב.מ.וו M6. ביצועים מרשימים ב.מ.וו M6. ביצועים מרשימים ב.מ.וו M6. ביצועים מרשימים

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
שתי הערות אסטרטגיות למגיבים
1. כתב מס' 10 שמי שקונה רכב כזה יכול להרשות לעצמו עוד 30 כאלה. אני חייב לתקן. מי שיכול להרשות 30 רכבים כאלה נוסע בוולוו S80 או סאאב או ביואיק לוצרן או לקסוס מדגם סביר או כל רכב דומה בעלות של 250-400 א' ש"ח (גם אני בקבוצה, בינינו אפילו במונדיאו). 2. מי שקונה רכב כזה הוא לרוב מי שבקושי יכול להרשות לעצמו את האוטו, הרכב יהיה שווה כמעט כמו הדירה שלו (אם בכלל יש לו והוא לא בשכירות) והוא בממוצע לקח בין 36-60 תשלומים בריבית שוק אפור כדי לרכוש את האוטו. 3. מי שקונה רכב כזה לא מחפש לטוס 300 קמ"ש בכבישי ישראל הפקוקים. יש בארץ מאות מצלמות וחוקים נגד מהירות, אבל אין חוקים נגד תאוצה. ואת זה מחפשים במכוניות האלה יותר מהכל.
אסטרטג  |  27.11.12
לכל התגובות