אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסתנוורו מהשמש: בעלת מותג ריי באן נגד אופטיקנה והלפרין צילום: גטי אימג'

בלעדי לכלכליסט

הסתנוורו מהשמש: בעלת מותג ריי באן נגד אופטיקנה והלפרין

לוקסאוטיקה העולמית מאיימת בתביעה על שימוש שלא כדין בסימני המסחר של המותג

25.11.2012, 09:07 | אורנה יפת

לוקסאוטיקה העולמית, הבעלים של מותג משקפי השמש ריי באן, תוקפת את הרשתות הישראליות אופטיקה הלפרין ואופטיקנה על שימוש בסימני המסחר של המותג בקמפיינים שלהן בשנה האחרונה. היבואנית מאיימת לתבוע את הרשתות אם לא יחדלו ממעשיהן.

שורש הסכסוך בין החברות נעוץ בכך שאופטיקנה ואופטיקה הלפרין לא רוכשות את המותג מלוקסאוטיקה, אלא מייבאות אותו ביבוא מקביל. במכתב ששלחה לרשתות ראש מחלקת הקניין הרוחני בלוקסאוטיקה בארה"ב הן נדרשות להפסיק באופן מיידי קמפיינים בעלי תוכן המהווה הפרה של השימוש בסימן המסחרי ריי באן ולהעביר אליה את כל הקמפיינים עם לוגו המותג.

עוד דורשת היבואנית מהרשתות לחדול לעשות שימוש בקניין הרוחני שלה ולאשר לה כי קיבלו את דרישות התאגיד בתוך חמישה ימים. לוקסאוטיקה מאיימת כי אם הרשתות לא ייענו לדרישותיה, היא תפנה לערכאות משפטיות.

השחקן טום קרוז מתוך הסרט אהבה בשחקים (Top Gun), צילום: גטי אימג השחקן טום קרוז מתוך הסרט אהבה בשחקים (Top Gun) | צילום: גטי אימג' השחקן טום קרוז מתוך הסרט אהבה בשחקים (Top Gun), צילום: גטי אימג

גורמים בלוקסאוטיקה טוענים כי "בשנה האחרונה כל הקמפיינים של אופטיקנה ואופטיקה הלפרין מבוססים אך ורק על ריי באן, ולא על ערכים של הרשתות עצמן, תוך שימוש שלא כדין בסימני המסחר של המותג". כך למשל, בקמפיין האוטובוסים האחרון של אופטיקנה, שליש ממודעת הפרסום היה הלוגו האדום של ריי באן, בעוד שהלוגו של הרשת הוצנע יחסית.

  

בדרישותיה כלפי אופטיקנה ואופטיקה הלפרין, לוקסאוטיקה מתבססת בין היתר על פסק דין של השופט יצחק ענבר מבית המשפט המחוזי תל אביב שניתן ביולי 2012, שבו נקבע כי חנות בבני ברק בשם מחסן היבואן תידרש לשלם לטומי הילפיגר העולמית ולסקאל, היבואנית שלה בישראל, 457 אלף שקל, לאחר שבית המשפט מצא כי החנות, שמייבאת את מותג ההלבשה טומי הילפיגר ביבוא מקביל, הפרה את הסימן המסחרי של המותג. טומי הילפיגר וסקאל טענו בתביעה כי מחסן היבואן פוגעת במותג בשימוש המסיבי שהיא עושה בו בפרסומיה ובשם העסק "מחסן היבואן טומי הילפיגר", ומטעה את הצרכנים לחשוב כאילו היא היבואן של המותג, מבלי לפרסם שמדובר ביבוא מקביל.

מאופטיקה הלפרין נמסר בתגובה: "השימוש במותג נעשה על ידינו כדת וכדין. ניסיונות לוקסאוטיקה, באמצעות העלאת טענות סרק ממין זה, נועדו לשמר את מחיריה המופקעים - ניסיונות שלא רק שלא ייענו, אלא יביאו להחרפת מלחמת המחירים שעליה הכריזה הלפרין ולהפחתת מחירם של משקפי השמש ומסגרות הראייה בשיעור חד. המטרה העליונה שלנו היא להמשיך ולשמור על רמת מחירים סבירה והוגנת ועל מתן שירות טוב וראוי לצרכן בישראל".

מאופטיקנה נמסר בתגובה: "קיבלנו את המכתב ואנו לומדים אותו יחד עם היועצים המשפטיים שלנו. כשיהיו לנו תובנות לגביו, נגיב בהתאם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
מחירי משקפים
מישהו השוואה מחיר משקפי מולטיפוקל בין חנויות בארץ לחנויות אינטרנט בחול? לא? אני אספר לכם: בארץ: 3000-5000 ש"ח !! באינטרנט: 50-150$ כלומר בארץ פי 4 עד פי 20 יקר יותר !!!!!! ואותה איכות בדיוק !!! ואל תספרו לי "שירות ... אחריות.... " זה לא שווה את הסכומים ההזויים האלה שגובים פה. חברים: משהו מתעשר כאן על חשבוכם. אילן
אילן , חיפה  |  26.11.12
לכל התגובות