אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות המקוונות ב"יום שישי השחור": זינוק של 20.7%, צמיחה ברכישות מטאבלטים צילום: איי פי

המכירות המקוונות ב"יום שישי השחור": זינוק של 20.7%, צמיחה ברכישות מטאבלטים

יום הקניות המוביל בארה"ב התאפיין השנה בצמיחה של 71% בתעבורת הרשת, אינסטגרם רשמה שיאי העלאת תמונות ויותר משתמשים ביצעו את הרכישות דרך מכשירי מובייל - בראשם, האייפד של אפל

25.11.2012, 13:06 | יוסי גורביץ
כמדי שנה, נמדדות המכירות ב"יום שישי השחור" - יום ו' שלאחר חג ההודיה - כתמונת מצב של חוסן כלכלת הצרכנים בארה"ב. ב"יום שישי השחור" שחל שלשום (ו'), דיווחה IBM כי נרשמה צמיחה של 20.7% במכירות המקוונות בהשוואה ל"יום שישי השחור" של 2011.

קראו עוד בכלכליסט

מנתוני IBM עולה כי נרשמה עלייה חדה גם בשימוש במכשירים ניידים לביצוע רכישות - ורכישות דרכם היוו כ-16.3% מכלל הרכישות המקוונות. המכשיר המוביל בתחום הרכישות ממכשירי מובייל הוא האייפד של אפל. בשנת 2011, שיעור זה עמד על 9.8% בלבד.

זינוק ברכישות ממכשירי מובייל, בראשם האייפד של אפל, צילום: אי פי איי זינוק ברכישות ממכשירי מובייל, בראשם האייפד של אפל | צילום: אי פי איי זינוק ברכישות ממכשירי מובייל, בראשם האייפד של אפל, צילום: אי פי איי

כ-10% מכלל הרכישות הניידות בוצעו באמצעות אייפד, 8.7% מהן על ידי אייפונים וכ-5.5% על ידי מכשירי אנדרואיד (סמארטפונים וטאבלטים כאחד). במכירות בחג ההודיה עצמו, שיעור המשתמשים שעשו שימוש במכשיר נייד כדי לבצע רכישה עמד על 26.5%, בהשוואה ל-15.8% בחג ההודיה של 2011.

מנתוני IBM עולה כי רשתות חברתיות עדיין לא מהוות גורם משמעותי ברכישת מוצרים: רק כ-0.2% מהרכישות בוצעו בהשפעת פרסום ברשת חברתית כלשהי. התעבורה לאתרים מסחריים במהלך חג ההודיה עלתה ב-71%, כשאתרי המכירות המובילים הם בסט ביי, שרשם צמיחה של 104% בהשוואה ליום הקודם, ו-וולמארט, שרשמה עלייה של 92%.

אינסטגרם: 226 תמונות בשנייה

חג ההודיה היה הצלחה גם מבחינת אינסטגרם, שמשתמשיה השיגו שיא חדש: במהלך החג הם העלו כ-10 מיליון תמונות. קצב העלאת התמונות הגיע ל-226 תמונות לשניה - רובן, כצפוי, תמונות מארוחות החג. כך, לפי דיווח של TheNextWeb.

משתמשים רבים, דיווח הניו יורק טיימס, השתמשו באפליקציות מובייל כדי להקל על חוויית הקנייה הפיזית: משתמשי וולמארט קיבלו מפה של החנויות שהובילו אותם ישירות אל אזורי המבצעים; אפליקציה של איביי, RedLaser, איפשרה למשתמש להשוות מחירים בחנות מסוימת למחירים בחנויות סמוכות, תוך שהיא שולחת לו הצעות מבצעים אישיות כל חמש דקות שבהן הוא שוהה בחנות. מייסיס הפעילה אף היא אפליקציה דומה, שעדכנה את המשתמשים במיקום פריטים ספציפיים במבצע - ושלחה להם פרסומות אישיות במהלך שהותם בחנות

תגיות