אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש קבע: תסריט הסרט "הכלה הסורית" - לא הועתק צילום: יוני המנחם

ביהמ"ש קבע: תסריט הסרט "הכלה הסורית" - לא הועתק

בכך נדחתה תביעתו של התסריטאי גרי ברינט להפרת זכויות יוצרים. ביהמ"ש: "קווי דמיון מסוימים, ככל שניתן למצוא כאלה, אינם מעידים על העתקה"

26.11.2012, 13:25 | זוהר שחר לוי
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את תביעתו של התסריטאי גרי ברינט להפרת זכויות יוצרים וקבע כי תסריט הסרט "הכלה הסורית" לא הועתק.

ברינט, איש קולנוע אמריקאי שעלה לישראל, טען בתביעתו שהוגשה, באמצעות עוד נחום גבריאלי, כי הסרט "הכלה הסורית" שיצא לארקנים בשנת 2004 כולל חלקים מהותיים שנלקחו והועתקו מהתסריט המקורי שלו. לגרסתו, הרעיון, המבנה והדמויות שכתב לתסריט לסדרת טלוויזיה שאמורה הייתה להיקרא “the pioneers” הועתקו לתוך הסרט.

קלרה חורי. מתוך "הכלה הסורית", צילום: יוני המנחם קלרה חורי. מתוך "הכלה הסורית" | צילום: יוני המנחם קלרה חורי. מתוך "הכלה הסורית", צילום: יוני המנחם

ברינט תבע בשנת 2005 בין היתר את מפיקי הסרט, חברת גלובוס גרופ, אלן גרינבלט ויורם גלובוס, שיוצגו על ידי עו"ד יוסי כהן ממשרד ד"ר יוסי כהן וכן את התסריטאי ערן ריקליס. לגרסת ברינט, הוא היה בקשר עם גלובוס גרופ בנוגע לפיתח תוכנית הטלוויזיה שלו ואף העביר לידיהם תסריט ועל כן הופתע כשהסרט הכלה הסורית יצא למסכים כשהוא מכיל דמיון רב לתסריט שלו עצמו.

מפיקי הכלה הסורית טענו מנגד כי התסריט של ברינט לא נמסר להם וכי לא היו מודעים כלל לקיומו עד למועד הגשת התביעה. לגרסתם, אין כל דמיון בין התסריטים וההעתקה הנטענת לא מתיישבת עם כרנולוגיית פיתוח התסריט של הכלה הסורית. עוד נטען, כי מדובר בתביעה קנטרנית שהוגשה משום שגלובוס גרופ סירבה לשתף פעולה עם ברינט בהפקת התסריטים שכתב. לבית המשפט הוגשו מטעם המפיקים גם חוות דעת של הבמאי והתסריטאי יוסף סידר וכן של הבמאי והתסריטאי רשף לוי.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אבי זמיר, דחה את תביעתו של ברינט ואף חייב אותו לשלם 400 אלף שקל הוצאות משפט. לפי פסק הדין, מאפייני הסרט הכלה הסורית ודמויות נלקחו ישירות מסרט אחר שהופק על ידי ריקליס עוד בשנת 1998, טרם כתב ברינט את תסריטו. "כך או כך", כתב השופט, קווי דמיון מסוימים, ככל שניתן למצוא כאלה, אינם מעידים על העתקה".

תגיות