אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העבודות שהופכות את העולם למקום רע יותר צילום: shutterstock

העבודות שהופכות את העולם למקום רע יותר

עובדי טלמרקטינג, בנקאי השקעות, עורכי דין או מעצבי אופנה - אלו רק חלק מהתחומים שהעוסקים בהם מרגישים שהם לא תורמים לשיפור העולם

02.12.2012, 22:46 | סוכנויות הידיעות

יש לא מעט מקצועות שנראים מבחוץ זוהרים ונחשקים, אבל לא פעם דווקא העובדים בתחומים אלה נאלצים להתמודד עם נקיפות מצפון ועם התחושה שהם הופכים את העולם למקום רע יותר. אתר השוואת משכורות ומידע תעסוקתי PayScale ערך סקר שבדק באיזו מידה עובדים מרגישים שהם תורמים לשיפור העולם.

1. טלמרקטינג

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 9.4%

הדרישה להטריד אנשים בטלפון ולשכנע אותם לרכוש מוצרים שהם לא ממש צריכים גורמת ללא מעט עובדי טלמרקטינג להטיל ספק בנחיצות העיסוק שלהם. נציגי מכירות טלפוניות שנואים כמעט כמו סוכני מכירות מדלת לדלת. עם זאת, התמונה שונה כאשר נציגי המכירות מאמינים בנחיצותו של המוצר שאותו הם מוכרים.

לא אוהבים להטריד אנשים בטלפון, צילום: shutterstock לא אוהבים להטריד אנשים בטלפון | צילום: shutterstock לא אוהבים להטריד אנשים בטלפון, צילום: shutterstock

 

2. בימאי חדשות טלוויזיה

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 8.1%

העיסוק בחדשות על אסונות טבע, על רוצחים סדרתיים ועל קריסות כלכליות עלול לגבות מחיר נפשי כבד מבמאי חדשות היושבים לעיתים קרובות באולפנים סגורים ואחראים על מהלכם התקין של שידורי החדשות.

3. ברמן

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר:6.7%

ייתכן שאנשים שיכורים הם משעשעים ביותר אבל לא הרבה ברמנים מאמינים שיש משמעות כלשהיא בעבודתם. רבים סבורים שאלכוהול והתנהגות מסוכנת בעת שיכרות – כמו נהיגה – לא ממש הופכים את העולם למקום טוב יותר. עם זאת, יכולים לעיתים ברמנים להטות אוזן קשבת ללקוחות השופכים את ליבם אחרי כוסית או שניים ולהשפיע עליהם לטובה.

תמונת אילוסטרציה. רבים מהברמנים לא מאמינים שיש משמעות גדולה לעבודתם, צילום: בועז אופנהיים תמונת אילוסטרציה. רבים מהברמנים לא מאמינים שיש משמעות גדולה לעבודתם | צילום: בועז אופנהיים תמונת אילוסטרציה. רבים מהברמנים לא מאמינים שיש משמעות גדולה לעבודתם, צילום: בועז אופנהיים

4. מעצב אופנה

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 4.9%

האם עיצוב בגדים לפי האופנות המתחלפות תדיר משפיע לטובה על העולם? לא מעט מעצבי אופנה ענו שלא. כ-5% מהנשאלים ענו שהם סבורים שעבודתם הופכת את העולם למקום רע יותר ואילו 36% מהמעצבים שהשתתפו בסקר ענו שעבודתם לא תורמת דבר לשיפור העולם. מעצבים רבים מרגישים שעבודתם תורמת לבעיות אכילה ולתדמית עצמית ירודה בקרב אנשים רבים.

5. בנקאי השקעות

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 4.6%

ישנם בנקאי השקעות שעבורם ההכנסה הגבוהה, ההופכת תחום זה לנחשק, אינה גורמת להם להרגיש טוב יותר לגבי עבודתם. בנקאי השקעות למעשה מרוויחים כסף מ...להרוויח כסף אלא שלא כולם זוכים ליהנות מהרווחים.

אילוסטרציה. רק מרוויחים כסף, צילום: shutterstock אילוסטרציה. רק מרוויחים כסף | צילום: shutterstock אילוסטרציה. רק מרוויחים כסף, צילום: shutterstock

6. עורך דין בכיר

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 4.4%

אמנם לא פעם מקבלים עורכי דין הזדמנות להפוך את העולם למקום טוב יותר, אך תמיד יהיו כאלו שיילחמו למען תיק לא מוסרי או למען לקוח אשם. העבודה בתחומים האפורים של המוסר יכולה לא פעם לשחוק את המוטיבציה של עורכי דין.

7. מוכר בחנויות סיטונאיות

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר:3.7%

בין אם הם מוכרים בגדים או את הגדג'יטים הלוהטים ביותר, ישנם מוכרים המרגישים שהעובדה שתפקידם הוא לגרום לאנשים להוציא כמה שיותר כסף, גם אם הם לא ממש זקוקים למוצר או נראים טוב בבגד, לא ממש הופכת את העולם למקום טוב יותר.

מוכרים בחנות. תפקידם הוא רק לגרום לאנשים להוציא כסף, צילום: טל שחר מוכרים בחנות. תפקידם הוא רק לגרום לאנשים להוציא כסף | צילום: טל שחר מוכרים בחנות. תפקידם הוא רק לגרום לאנשים להוציא כסף, צילום: טל שחר

8. עוזר משפטי

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 3.4%

בדיוק כמו עמיתיהם עורכי הדין המוצאים עצמם לא פעם בצד הלא נכון של התיק המשפטי, כך גם עוזרים משפטיים מתמודדים עם לא מעט דילמות מוסריות. לעיתים הם מתבקשים לשמש כעוזרים במקרה משפטי הנוגד את מצפונם או לסייע לעורכי דין המייצגים עבריין.

9. תקציבאי פרסום

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 3.3%

פעמים רבות נשמעת ביקורת נגד תעשיית הפרסום על כך שהיא מעוותת את המציאות לצרכיה. כנראה בשל כך מרגישים 3.3% מתקציבאי הפרסום שעבודתם הופכת את העולם למקום פחות טוב ואילו 38% חשים שעבודתם לא משפרת את העולם.

10. שמאי רכב

מספר עובדים המאמינים כי הם הופכים את העולם למקום רע יותר: 3.1%

לא זו בלבד ששמאי רכב נאלצים להתמודד מדי יום עם אנשים שזה עתה היו מעורבים בתאונת דרכים, אלא שלעיתים הם נאלצים להודיע להם שהם חייבים כסף או שחברת הביטוח לא תכסה להם את עלות הנזקים וכל זאת תוך שיקול מתמיד של טובת חברת הביטוח שעבורה הם עובדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
עורכי דין הם סכסכנים וערמומיים
לא מזמן הייתי מעורב במשפט בתור נתבע ואז תובע שכנגד. הזמן והמאמצים שהשקעתי בהעלאת טיעונים שכנגד ומחשבה מניפולטיבית על הכנעת הצד השני, על מניפולציות שיביסו אותו וחצאי שקרים שיכו אותו לרצפה, גרמו לי להרגיש רע מאוד. חתרתי לפשרה, בניגוד לדעת עורכת הדין וכשהפשרה התקבלה, ברחתי כל עוד נפשי בי ואני מנסה לשכוח את התקופה. רק חשבתי על עורכת הדין שהדברים האלה הם כל חייה! והיא נחשבת אשה מתורבתת ונחמדה... קשקוש. מי שעוסק בזה הוא או חסר נשמה או שנשמתו מורעלת.
יואב , רחובות  |  05.12.12
לכל התגובות