אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראכרט מאמצת את הטכנולוגיה של חברת MyCheck הישראלית צילום: אוראל כהן

ישראכרט מאמצת את הטכנולוגיה של חברת MyCheck הישראלית

שיתוף הפעולה החדש יאפשר ללקוחות ישראכרט לשלם במגוון רחב של בתי עסק באמצעות הטלפון הסלולרי שלהם, ללא צורך בטכנולוגיה מיוחדת או בכרטיס אשראי עצמו

28.11.2012, 17:40 | עומר כביר
ישראכרט מגבירה את פעילותה בתחום התשלומים הסלולריים, ותשלב את הטכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי מייצ'ק (MyCheck) באפליקציית המובייל שלה לאנדרואיד ול-iOS. בדרך זו, לקוחות ישראכרט יוכלו לשלם באמצעות אפליקציית המובייל במגוון בתי עסק, בדומה ליכולות הקיימות באפליקציית מייצ'ק עצמה.

מייצ'ק חתמה על שיתוף פעולה דומה עם פנגו ובתי עסק אחרים בספטמבר האחרון. האפליקציה הסלולרית שלה מאפשרת למשתמשים שלם בבתי עסק בלי להידרש לכרטיס אשראי או מזומן. בהפעלה הראשונה מתבקש המשתמש להירשם ולהזין פרטים אישיים ואמצעי תשלום. מרגע זה, האפליקציה מוכנה לשימוש בבתי עסק שותפים. בהגעה לבית עסק ניתן להפעיל את האפליקציה -  עם הבחירה מתקבל קוד חד פעמי שמוצג לנותן השירות המזין אותו בקופה.

מרגע הזנת הקוד החד-פעמי, המשתמש רץ על "חשבון פתוח" ויכול לראות את כל המוצרים שנרכשו עד כה דרך האפליקציה. בסוף הארוחה או הקנייה יכול המשתמש לשלם דרך האפליקציה, בלי לבקש חשבון או להמתין לנותן שירות. האפליקציה הושקה במקור עבור סצינת הפאבים התל-אביבית העמוסה.

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, צילום: סיוון פרג יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט | צילום: סיוון פרג יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, צילום: סיוון פרג

נכנסים לארנק הסלולרי

"ישראכרט, שפועלת תקופה ארוכה בתחום התשלומים בסלולר, בדקה לאורך הרבה זמן הרבה חברות שפיתחו טכנולוגיות לתשלום באמצעות אפליקציה, והחלטנו שהטכנולוגיה של מייצ'ק היא הכי מתקדמת", אמר ל"כלכליסט" סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, יגאל ברקת. "הטכנולוגיה תאפשר ללקוחות לשלם בבתי עסק מבלי צורך להזדקק לכרטיס אשראי פיזי או להדביק מדבקה. מספיק רק להוריד את האפליקציה, להירשם ואפשר להתחיל להשתמש”.

לדברי ברקת, הטכנולוגיה של מייצ'ק נבחרה בגלל שלושה פרמטרים. פרמטר הראשון היה, ביטחון. השיטה שבה עובדת האפליקציה, עם קוד חד פעמי לעסקה, נראתה הטובה ביותר", אמר. "הפרמטר השני הוא יכולות נוספות. מייצ'ק היא לא רק אפליקציית תשלום, היא גם מאפשרת התממשקות לקופה בזמן אמת, ובבתי עסק כמו מסעדות יש יתרונות גדולים ללקוח לראות מה קורה בקופה, או לבצע פעולות כמו פיצול חשבון. הפרמטר השלישי קשור גם הוא ליכולת להתמשק לקופות קיימות, שמאפשרת להגיע לפריסה מהירה בהרבה בתי עסק בזמן קצר מאוד".

מנהל מייצ'ק ישראל, גיל חזן, אמר ל"כלכליסט" שמבחינת החברה החיבור עם ישראכרט הינו חיוני על מנת להגיע לחדירה רחבה: "מייצ'ק היא חברה טכנולוגית, ואת הטכנולוגיה אפשר לפרוס רק בעזרת גוף גדול ואמין כמו ישראכרט מבחינת היקף, זה משהו שלא היינו יכולים להגיע אליו עם גוף אחר. מבחינתנו הפעילות הולכת עכשיו להתרחבות מאוד מהירה. מייצ'ק, שקיימת היום בקפה-קפה, בסונול ובעוד 100 בתי עסק עצמאיים, תגדל בנפח של מאות אחוזים בתוך חודשים בודדים”.

במקביל לשיתוף פעולה עם ישראכרט החלה לאחרונה מייצ'ק בפיילוט בניו יורק, ובשבועות הקרובים מתכננת גם להתחיל פיילוט בלונדון. "התחלנו את הפיילוט בניו יורק לפני שבועיים", הרחיב חזן. "ההתעניינות שם עצומה, בגלל הבעיה שיש בארה"ב בנוגע להחזרים ללקוחות. מייצ'ק מאפשרת לבסס את הזהות של הלקוח עם סיסמה אישית וכך הרבה יותר קשה להתכחש לעסקה. אנחנו נפעל בניו יורק ובלונדון כמו שפעלנו בארץ: קודם פיילוט, ולאחר מכן נראה שהטכנולוגיה פועלת כשורה 100%, ואז נכנס לשוק הפתוח”.

תגיות