אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מספר הכבישים בישראל יקטן, צריך להשקיע בתחבורה ציבורית"

"מספר הכבישים בישראל יקטן, צריך להשקיע בתחבורה ציבורית"

מנכ"ל נתיבי ישראל (מעצ לשעבר) שי ברס בכנס בת"א: "משרדי מהנדסים שלא יעמדו בסטנדרטים שלנו לא יקבלו מאיתנו עבודות"

29.11.2012, 20:35 | שי פאוזנר

"מספר הכבישים ילך ויקטן בישראל בשנים הבאות. צריך לייצר פה יותר תחבורה ציבורית", הפתיע הערב (ה') בדבריו שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) בכנס ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל שנערך בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

ברס אמר עוד בעניין זה, "צריך להבין שזה עניין של מדיניות שאליו אני לא יכול להיכנס, אני באמת מאמין שכך צריך להיות".

לדבריו, "אנחנו הופכים בשנים האחרונות לזרוע של הממשלה של תשתיות התחבורה ולא רק כבישים, כפי שרגילים לתפוס את תפקידנו". לדבריו, "תפיסת התפקיד החדשה של נתיבי ישראל היא דרך של הממשלה לייצר ערך לעצמה באמצעות שינוי תפקידו של גוף שלה כמו נתיבי ישראל. בהמשך ניכנס לכל תחום של תשתיות התחבורה".

רכבת ישראל, צילום: ערן יופי כהן רכבת ישראל | צילום: ערן יופי כהן רכבת ישראל, צילום: ערן יופי כהן

אחד התפקידים של החברה, אמר הערב ברס, הוא טיפול עתידי בתשתיות הרכבת. "אנחנו לומדים יחד עם הרכבת את מה שיהיה עליה להשקיע בו בעתיד - כמו חשמול הקווים. זו דוגמה לפעילות שלכיוונה אנחנו הולכים".

כשברקע מאבקים של גופים שונים של המדינה ובראשם, נת"ע (שמקימה את הרכבת הקלה בת"א), מול חברות בנייה ומהנדסים מישראל על רקע הנטייה שלהם להכניס לשוק הישראלי גופי תכנון ובניה זרים, תקף הערב ברס את המהנדסים שפועלים מול נתיבי ישראל ולדבריו, "חלק מהם נתונים לנו שירות לא טוב. משרדים שלא יעמדו בסטנדרטים שלנו לא יקבלו מאיתנו עבודות. ממש עכשיו אני מתכנן לבטל כמה פרויקטים בגלל רמת העבודה הנמוכה של מהנדסים שעובדים איתנו".

ברס התייחס לדרישות של קבלנים לייצר יותר תחרות בשוק הבנייה בענף התשתיות. "הבטחתי לקבלנים שלא יהיו פה מגה פרויקטים שינתנו לקבלנים בודדים. אנחנו חילקנו את הפרויקטים לחלקים ושכנענו אותם שלא יקפצו על כל פרויקטים. שכנענו את התאחדות הקבלנים וחילקנו איתם את הפרויקטים לפי היקף. מי שמסווג כמסוגל להתחרות בפרויקטים של 50 מיליון למשל, התחרה בשדה המשחקים שלו. בשורה התחתונה, סיימנו עכשיו שנה עם סכסוך אחד בלבד סביב פרויקט אחד בעניין זה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תחבורה ציבורית בקריות כמו כירכרות בימי הביניים.אין גבול לזילזול
התחבורה הציבורית בקריות מתנהלת באיטיות של צב..לנוע בתוך הקריות לחסרי רכב פרטי זה בערך באותה מהירות של כירכרות ימי הביניים באירופה.מדובר בזילזול מוחלט של המדינה בחסרי רכב פרטי.צעירים,זקנים ועניים.מעט מאוד קויים.תדירות נסיעה שערורייתית.צפיפות בלתי נסבלת בקווי האוטובוס.חברות האוטובוסין ממקסמים את הרווחים שלהם על גב האוכלוסייה החלשה.בושה למדינה.אוכלוסיית הקריות הינה בת ערובה לחסדי חברות האוטובוסים והמוניות שעושים מאיתנו צחוק.
אהרון.ח. , קריית ביאליק  |  01.12.12