אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פותח פה ושולחן: הג'יפון החדש של יונדאי

יונדאי סנטה פה זונח את הקווים העגלגלים ומציג חרטום מאיים עם לוע פעור. בפיקניק המשפחתי בטבע הוא יעשה את העבודה

03.12.2012, 08:35 | תומר הדר

יונדאי סנטה פה

מנוע: בנזין, נפח 2,199 סמ"ק, הספק מרבי 197 כ"ס, מומנט מרבי 24.7 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 190 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־10.1 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 14.7 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 8.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 14

מחיר: 265 אלף שקל

העם רוצה ג'יפון. הנתונים אינם משקרים: מכירות ג'יפונים נמצאות זה שלוש שנים במגמת עלייה. את הג'יפונים עצמם ניתן לחלק לקבוצות, כאשר הבכירה ביותר היא זו של בעלי שבעת המקומות שאליה מצטרף יונדאי סנטה פה החדש. מבחוץ הסנטה פה החדש מאמץ את הקו הנוכחי של יונדאי - לא עוד קווים עגלגלים אלא ריבוי זוויות חדות, חרטום מאיים בעל לוע פעור וקו ירכתיים מודגש.

יונדאי סנטה פה. נסיעה רכה למדי יונדאי סנטה פה. נסיעה רכה למדי יונדאי סנטה פה. נסיעה רכה למדי

גם בפנים הסנטה פה מיישר קו עם הפילוסופיה העיצובית החדשה של יונדאי. בדומה ליתר דגמי החברה העדכניים, גם כאן תא הנוסעים מחולק לשניים על ידי קונסולה מסיבית ואיכות חומרי הגימור היא ללא דופי, אך הזהות בין תאי הנוסעים של כל

דגמי החברה עלולה להיות מטרידה. הגימיקים שמתאימים לבעליה של יונדאי I20 שעולה 80 אלף שקל עלולים לא להתאים למי שרוכש רכב שעולה 265 אלף שקל. בחזית הסנטה פה החדש פועם לו מנוע טורבו דיזל חזק, אך בנסיעה עירונית מעט רעש חודר אל תא הנוסעים. בנסיעה בין־עירונית, הרעש נעלם. מבחינת התנהגות, סנטה פה החדש מכויל לנסיעה רכה למדי. עבורנו הרכות הזו מעט מוגזמת, אך עבור רוב הקונים מדובר בתכונה מבורכת. שטח? יש למכביר בהרי ירושלים.

בדומה לג'יפונים רבים, גם סנטה פה מצויד במערכת בקרת משיכה יעילה שמבטיחה שייצא מצרות, וכל עוד מדובר בשבילים ואתגרי עבירות קלים, סנטה פה יצליח להגיע למקומות שאליהם מאזדות ליסינג לא יעפילו.

לסיכום: עבור משפחות מרובות ילדים עם חיבה לפיקניקים בטבע, הסנטה פה יהיה בן לוויה נאמן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות