אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס תציג תוכנית עסקית חדשה: רוצה להפחית בחצי את הוצאותיה צילום: אוראל כהן

בטר פלייס תציג תוכנית עסקית חדשה: רוצה להפחית בחצי את הוצאותיה

במסגרת התוכנית של המנכ"ל אוון ת'ורנלי יופחתו עלויות התפעול, בין היתר באמצעות פיטורים נוספים. הצעדים יפורסמו בעוד כשבועיים

02.12.2012, 19:58 | תומר הדר

בטר פלייס תציג לחברה לישראל תוכנית עסקית חדשה בעוד 13 ימים, כך חושפים היום (א') גורמים בכירים בחברה.

במסגרת התוכנית, המגובשת על ידי מנכ"ל בטר פלייס העולמית אוון ת'ורנלי, צפויה החברה להציג ירידה ניכרת בעלויות התפעול באמצעות צמצום מסיבי של מצבת כוח האדם ושל עלויות העבודה מול ספקיה. לדברי אותם בכירים, כיום בטר פלייס מוציאה מדי חודש כ-80 מיליון שקל, סכום המיועד להצטמצם ביותר מחצי לאחר יישום תוכנית ההתייעלות.

קראו עוד בכלכליסט

תוכנית ההתייעלות צפויה להתבסס על כמה כיוונים, העיקרי שבהם מבוסס על הפחתת מצבת העובדים. כפי שפורסם היום ב"כלכליסט", מטרתה העיקרית של בטר פלייס ישראל, שצפויה למנות כ-500 עובדים לאחר השלמת סבב הפיטורים הנוכחי, היא להגיע למצבת עובדים בת 200 איש בלבד, מה שידרוש סבבי פיטורים נוספים.

בנוסף צפויה בטר פלייס לצמצם את שטחי משרדיה בראש העין ולהשכיר חלק מהם, כמו גם לצמצם את שטחו של מרכז המבקרים של החברה בפי גלילות.

עם זאת, לדברי אותם גורמים בחברה, מהלך פריסת תחנות החלפת הסוללה של בטר פלייס צפוי להימשך עד לפריסתן של 40 תחנות להחלפת סוללה ברחבי הארץ.

חלק ניכר מעלויות התפעול של בטר פלייס נובעות ישירות מהקמת מערך החלפת הסוללות וסיום הפריסה צפוי להפחית את הוצאות החברה.

באשר לאפשרות של שיתוף פעולה עם יצרני רכב ויבואני רכב אחרים, בבטר פלייס מדגישים כי האפשרות אינה ישימה, מאחר שבשנים הקרובות לא צפויים להימכר כלי רכב חשמליים של חברות מתחרות בישראל בכמויות המאפשרות רווחיות ממכירת חשמל לרכב.

צעדים אלה, יש להדגיש, יצמצמו באופן ניכר את הוצאותיה של בטר פלייס, אך עדיין רחוקים מהבאתה לרווחיות. מסיבה זו מדגישים אותם גורמים בחברה כי בעוד כארבעה חודשים צפויה בטר פלייס לצאת לסבב גיוסים נוסף בהיקף של כ-100 עד 150 מיליון דולר, זאת לאחר שרק לאחרונה החליטו בעלי המניות להעביר לבטר פלייס סכום של 100 מיליון דולר להבטחת המשך פעילותה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מאיטים את קצב שריפת המזומנים - זה רק יאריך את הגסיסה
הפלואנס הוכרזה בשנת 2009.אנחנו אוטוטו ב 2013.עד שבטר פלייס זזים הרכב ייחשב מיושן.תשוו אותו לפוקוס החדשה,I-35,הג'טה החדשה,אפילו I-30 החדשה - זה דור אחר.עולם הרכב לא דורך במקום.זה כמובן רק מתווסף על החסרונות המהותיים של הטווח,הבגז' הקטן,אי סחירות,אמינות ירודה של המותג רנו...
מתן אפרסמוני  |  03.12.12
7.
לא יעזור, עלות כוללת TCO של רכב חשמלי לא תחרותית לזו של רכב בנזין, אפילו אחרי אפליית מס משמעותית.
מה לעשות, מצבר עולה 12,000 דולר מחזיק רק 6 שנים, 2000 דולר בשנה פחת. עלות הייצור של שאר הרכב זהה לזו של רכב בנזין בגלל רכיבי הספק גבוה יקרים ובגלל סדרות יצור קטנות יחסית ובגלל עלויות הפיתוח האדירות המגולמות במחיר. עלות החשמל שולית יחסית 10 אגורות לקילומטר. עמדת טעינה - התקנה חד פעמית 5000 שקל. הוצאות שיווק ומכירות גבוהות לטכנולוגיה לא מוכחת ולא מוכרת. בקיצור- רכב חשמלי הוא יקר. אפשר לתת הטבת מס גדולה לרכב החשמלי, להפריד את מחיר הסוללה מהרכב כדי להקל בשווי שימוש, להטיל מס של 100% על כל ליטר דלק, ועדיין העלות לצרכן רק בתיקו עם עלות רכב בנזין. בטר פלייס מוסיפה עלויות שלא קיימות ברכבים חשמליים אחרים- מנגנונים רובוטים וכח אדם רב ששותים מיליונים מדי חודש ויוצרים מנוי חודשי יקר מאוד ללקוחות. ועדיין צריך לסטות מהכביש ולהתעכב בנסיעות ארוכות, ולמכור לצרכנים רכב עם בגז' קטן ולא סקסי. מה שכן הוא שקט וסוחב חזק. שורה תחתונה- לבקש עוד הטבות להחדרת הטכנולוגיה מהמדינה, להקטין עלויות כוח אדם ל 2 מליון שקל בחודש (מאה עובדים, 20 אלף לעובד), הוזלת מנוי חודשי משמעותית לצורך חדירה, החכרת הרכב ללקוח כדי לתת לו ראש שקט.
אלקטרון , מרכז  |  03.12.12
6.
ביצה ותרנגולת
אחרי הטעות הראשונית של מחיר גבוה מדי לק"מ נסועה, בטר פלייס נמצאת בסחרור שקשה עד בלתי-אפשרי לצאת ממנו. כדי לצאת ממנו צריך למכור מכוניות, אך כדי למכור מכוניות צריך להבטיח לצרכן יציבות - וזאת לא תהיה קיימת עד שלא יימכרו מכוניות בכמות סבירה, וכו'.. גם אם יפטרו את כל העובדים שם, עדיין לא יהיו ברווחיות כי אף אחד לא יהיה מוכן לקנות את הרכבים האלה (25 מסירות בחודש שעבר? זה מגוחך - החברה דיברה על מאות עד אלפים בחודש בשנה הראשונה) הדרך היחידה היא לעשות את המכונית אטרקטיבית יותר - לחתוך כ-30,000 ש"ח מעלות המכונית וכ-10,000 ש"ח מעלות השימוש ל-3 שנים. כן, הרווח השולי מכל מכונית יקטן (עדיין יהיה קיים), אבל כך הם יוכלו למכור מכוניות בכמות סבירה. ככה, רכב יעלה 95,000 ש"ח (מחיר תחרותי מאוד) וק"מ נסועה יעלה 30-40 אג', ובזה רכבים אחרים לא יוכלו להתחרות, והתועלת הכלכלית תהיה עדיפה בהרבה על פני הסיכון שבלקיחת רכב מחברה שרק מפטרת עובדים ונמצאת בחובות ענק ובשימוש ברכב שחייב "תדלוק" כל 150 ק"מ (במקום 400-700 ק"מ ברכב רגיל)
משה , באר שבע  |  03.12.12
לכל התגובות