אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: פייסבוק במגעים לרכישת ווטסאפ

דיווח: פייסבוק במגעים לרכישת ווטסאפ

על פי דיווח שטרם אושר, פייסבוק מתכננת לרכוש את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית. המהלך, אם יושלם, צפוי לחזק משמעותית את פייסבוק בתחום המובייל

03.12.2012, 10:25 | יוסי גורביץ

הנהלת ווטסאפ, שירות מסרוני הטקסט הפופולרי שפעיל על שלל פלטפורמות מובייל, נמצאת במגעים עם פייסבוק לקראת רכישה על ידי האחרונה. כך דיווח הבוקר (ב') הבלוג TechCrunch, בהסתמכו על מקורות המקורבים לנושא.

קראו עוד בכלכליסט

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, אמר לאחרונה שהסלולר הוא "בעליל הדבר הגדול הבא" ושהתחום יביא את הרשת החברתית "לחמישה מיליארד משתמשים". רכישת ווטסאפ, אם אכן תתרחש, תעניק לפייסבוק גישה למספר גדול של משתמשים שהתרגלו להשתמש בשירות ככלי המסרונים העיקרי שלהם. לידיעה אין כל אישור רשמי ואתר TechCrunch אף שגה בעבר בהערכותיו בנוגע למהלכי פייסבוק.

פייסבוק שולחת זרועות. האם וואטסאפ היא המטרה הבאה?, צילום: איי אף פי פייסבוק שולחת זרועות. האם וואטסאפ היא המטרה הבאה? | צילום: איי אף פי פייסבוק שולחת זרועות. האם וואטסאפ היא המטרה הבאה?, צילום: איי אף פי

פייסבוק מרחיבה בעקביות את כניסתה לתחום הסלולר, תחום שבו הודה המנכ"ל שלה, מארק צוקרברג, כי כל האסטרטגיה שלה היתה שגויה. קיימות שמועות לפיהן כניסת פייסבוק לתחום המובייל עשויה לכלול, יום אחד - גם חומרה. עם זאת, מנכ"ל פייסבוק הכחיש בעבר את הדיווחים על פיתוחו של "פייסבוק פון".

לווטסאפ יש כ-100 מיליון משתמשים יומיים ובאוקטובר 2011 דיווחה כי מדי יום נשלחים דרכה כמיליארד מסרונים. השירות פעיל ברחבי העולם וכרגע פועל להרחבת מספר השפות שזמין בו. נכון להיום, תומך השירות בעברית, דנית, הולנדית, גרמנית, הינדית, רוסית, סינית, ערבית ועוד.

וואטסאפ ופייסבוק: לא זוג משמיים

לא ברור עד כמה קל יהיה לשלב את ווטסאפ בפייסבוק: בניגוד לפייסבוק, שמנצלת את מידע המשתמש כדי למכור אותו למפרסמים והכנסותיה נשענות כמעט אך ורק עליהן, ווטסאפ הכריזה כעקרון על התנגדות לפרסומות. 

האפליקציה של ווטסאפ היא השניה ברשימת האפליקציות הנמכרות ביותר באפסטור של אפל. 

לפני כחצי שנה, כתב אחד ממייסדי ווטסאפ, יאן קום, כי "פרסום הוא לא רק ההפרעה לאסתטיקה, העלבון לאינטליגנציה שלך ושיבוש חוט המחשבה שלך; בכל חברה שמוכרת מודעות, חלק ניכר מצוות המהנדסים מבלה זמן ניכר בכריית מידע, כותב קוד טוב יותר שיאסוף את כל המידע הפרטי שלך... זכור, כאשר פרסום מעורב - אתה, המשתמש, מהווה את המוצר". קום הביע גם התנגדות לתרבות של סטארטאפים שמוכרים את עצמם בשלב מוקדם, ולא מבשילים כחברות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות