אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רופרט מרדוק סוגר את "הדיילי", עיתון הטאבלט הראשון צילום: איי אף פי

רופרט מרדוק סוגר את "הדיילי", עיתון הטאבלט הראשון

"למרבה הצער, לא מצאנו קהל גדול דיו על מנת ליצור מודל עסקי יציב", הודיע מרדוק. החל מאמצע ינואר לא יפורסם עוד העיתון באייפד. סגל ה"דיילי" צפוי לעבור ל"ניו יורק פוסט"

03.12.2012, 17:38 | עומר כביר

סוף הניסוי: The Daily, העיתון היומי הראשון שנכתב, נערך והופק במיוחד עבור טאבלטים יפסיק את פעילותו החל משבוע הבא. כך לפי הודעה לעיתונות שהפיץ היום (ב') תאגיד ניוזקורפ של רופרט מרדוק.

קראו עוד בכלכליסט

הדיילי הושק לפני קרוב לשנתיים, ברעש גדול ובהשקעה עצומה, במטרה להצעיד את קדימה אל עידן הטאבלט. בניגוד לכלי תקשורת אחרים, דוגמת מגזין Wired או הניו יורק טיימס, שהשיקו מהדורות טאבלט לצד מהדורות הדפוס והרשת שלהם, הדיילי עוצב במיוחד לפלטפורמת הטאבלט והתפרסם רק בה. תחילה פורסם רק באייפד ובהמשך - גם באנדרואיד, באייפון ובקינדל Fire.

השקת הדיילי, בפברואר 2011, צילום: בלומברג השקת הדיילי, בפברואר 2011 | צילום: בלומברג השקת הדיילי, בפברואר 2011, צילום: בלומברג

מרדוק: "מהשקתו, הדיילי היה ניסוי נועז"

הדיילי כלל מספר יתרונות ייחודיים כמו תמונות ב-360 מעלות, כתבות וידאו באיכות HD ועוד. השקתו, בפברואר 2011, נערכה באירוע משותף לניוזקורפ ולאפל. למרות ההשקעה הרבה, הדיילי לא הפך להצלחה מסחררת. בין השאר, נטען נגד העיתון שהכתבות בו קצרות מדי, מעטות מדי ולא עדכניות דיין.

כעת, לאחר קרוב לשנתיים, החליטה ניוזקורפ לחתוך את הניסוי. לפי הודעת החברה, החל מה-15 בינואר ייפסק פרסום העיתון העצמאי באפליקציית האייפד, אך המותג ימשיך להתקיים בערוצים אחרים. לא ברור אם פרסום העיתון יימשך באפלקציות האייפון והאנדרואיד. עם זאת, לאור העובדה שעורך הדיילי, ג'סי אנג'לו, ימונה מעתה למו"ל הניו יורק פוסט ואיתו יעבור חלק מצוות הדיילי - נראה שגם בפלטפורמות אלו לא יזכה העיתון למהדורות נוספות.

"מהשקתו, הדיילי היה ניסוי נועז בפרסום דיגיטלי וכלי חדשנות מדהים", אמר מרדוק בהודעה לעיתונות. “למרבה הצער, לא מצאנו קהל גדול דיו על מנת ליצור מודל עסקי יציב לטווח ארוך. לפיכך, ניקח את הטוב ביותר שלמדנו בדיילי וניישם זאת בכל הנכסים שלנו".

עיתון הטאבלט הקדים את זמנו

הניסיון ליצור עיתון לעולם הטאבלטים בלבד היה הימור מעניין ומסקרן, אך נראה שלכל הפחות הקדים את זמנו. למרות הצמיחה המהירה, הקהל בטאבלטים עדיין לא גדול דיו בהשוואה לרשת או אפילו לעיתונים על מנת לאפשר לגופי תקשורת שפועלים רק בהם לזכות להצלחה מספקת. בשלב זה, מהדורות הטאבלט אינן מסוגלות לפעול באופן עצמאי לחלוטין וזקוקות למערכת עיתונאית מסורתית שתעניק להן תמיכה - הן מבחינת תכנים והן מבחינת מיתוג.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות