אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקוחות בטר פלייס נוסעים כבר חודשים בלי לשלם על החשמל

בלעדי לכלכליסט

לקוחות בטר פלייס נוסעים כבר חודשים בלי לשלם על החשמל

יצרנית המכוניות החשמליות אינה גובה תשלום חודשי עבור חשמל מחלק מלקוחותיה שקיבלו את מכוניותיהם לפני אוגוסט. בחברה מאשרים אך מתרצים: "לא גבינו תשלום מכל הלקוחות בגלל שעוד לא השלמנו את פריסת תחנות הטעינה"

05.12.2012, 06:57 | תומר הדר

בטר פלייס רשמה ברבעון האחרון הפסד של 12 מיליון דולר, אך בעלי מכוניות חשמליות, מטה לחמה העיקרי של החברה, נוסעים בחינם.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע שלקוחות של בטר פלייס שקיבלו השנה מכוניות חשמליות של החברה ונוסעים בהן בכבישי הארץ זה כמה חודשים אינם משלמים לבטר פלייס עבור החשמל. לדברי מקורות בחברה, מדובר בעיקר בלקוחות שנמנים עם ראשוני מקבלי המכוניות החשמליות ושקיבלו את המכוניות לפני אוגוסט האחרון. לקוחות אלה בחרו במסלולי תשלום על פי מסלולי שימוש שבמסגרתם בוחר הלקוח בחבילת קילומטרים קבועה מראש ומשלם לבטר פלייס מדי חודש סכום קבוע מראש עבור החשמל הנדרש להנעת המכונית ועבור השימוש בתחנות החלפת הסוללה. יצוין שעד כה מסרה בטר פלייס 513 מכוניות בישראל, כ־100 מתוכן נמסרו לעובדי החברה עצמה.

אוון ת אוון ת'ורנלי, מנכ"ל בטר פלייס אוון ת

על פי מודל התמחור של בטר פלייס שהוצע ללקוחות החברה, עד לחודש יולי האחרון הוצעו לרוכשים ארבע חבילות נסיעה שונות: עבור נהגים שנוסעים עד 20 אלף ק"מ בשנה הוצע מינוי במחיר 1,090 שקל בחודש; עבור נהגים הנוסעים 23 אלף ק"מ בשנה עמד המחיר על 1,300 שקל; ואילו חבילת מינוי של עד 26 אלף ק"מ עלתה 1,470 שקל. החבילה הגבוהה ביותר המאפשרת נסיעה של עד 30 אלף ק"מ בשנה עלתה 1,599 שקל בחודש. ביולי שינתה החברה את מודל התמחור ועברה למודל חדש שבמסגרתו שילמו הלקוחות לפי כל ק"מ שנסעו ולא לפי חבילות קבועות מראש, כפי שהיה נהוג.

לדברי גורמים בחברה, התשלום החודשי לא נגבה מהלקוחות בגלל בעיה במערכת החיוב, שאינה מאפשרת גבייה של התשלום.

בבטר פלייס מאשרים שחלק מן הלקוחות אינם משלמים זה כמה חודשים עבור חבילות החשמל שרכשו, אך מדגישים כי הסיבה לכך היא היעדר פריסה מלאה של תחנות ההחלפה: "מערכת החיובים עבור הנסיעות תקינה, אך ישנם לקוחות שלא גבינו מהם כסף בזמן שרשת החלפת תחנות הסוללה נמצאת בתהליכי הקמה. כעת, כאשר רשת תחנות החלפת הסוללות תהיה מושלמת יוכלו הלקוחות לנהוג לכל מקום ובטר פלייס תחל לגבות תשלום עבור הנסיעה", נמסר מבטר פלייס. יצוין שבטר פלייס מתעתדת לפרוס ברחבי ישראל 40 תחנות להחלפת סוללה עד תום השנה הנוכחית, מתוכן 33 פעילות כיום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
betterplace צריכים להוציא את הראש מהישבן ולהתחיל לחשוב בשכל...
גם אם לא נוסעים "הרבה" המכונית הזו נוסעת כולה 100 קילומטר. למי יש כוח כל יום לבוא להחליף סוללה? שיעשו הסכם עם POWERMAT הישראלית ויקימו למכוניות האלה חניות חשמליות אלחוטיות באזורי תעשיה לדוגמא, ושאר מקומות שבהם הרכב "עומד הרבה זמן" כמו החניה בבית בתוספת תשלום צנוע של בעל הרכב. תחשוב שאתם באים לעבודה מחנים את האוטו וכשאתם מסיימים לעבוד אתם יכולים בכיף לחזור הביתה בלי להטעין ולהחליף סוללה ובלי לבזבז זמן יקר... זמן שבו אתם צריכים להיות בבית.
גיורא , חדרה  |  06.12.12
לכל התגובות