אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה: הוצאת קווים מאגד ודן שיפרה את מערך התחבורה הציבורית צילום: אבי רוגר

משרד התחבורה: הוצאת קווים מאגד ודן שיפרה את מערך התחבורה הציבורית

כך לפי ביקורת של המשרד. לטענת מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מדובר במידע חלקי המפורסם מאוחר מידי. זאת על אף השקעה של עשרות מיליונים בהכנתה

06.12.2012, 14:17 | ליאור גוטמן

הוצאת קווי תחבורה ציבורית מידיהם של אגד ודן שיפרה את מערך התחבורה הציבורית בישראל - כך עולה מניתוח נתוני הבקרה של חברות האוטובוסים בישראל שמפרסם משרד התחבורה, הביקורת, שמיוחסת ל2011, נערכה על ידי חברת ריב"ה שזכתה במכרז משרד התחבורה בנושא ובחנה מספר משתנים בכל אשכול קווים, לרבות עמידה בלוחות זמנים, מהלך מסלול הנסיעה והתאמתו לצרכים, איכות וזמינות המידע לנוסעים, תשתיות תפעוליות ואיכות השירות שניתן על ידי הנהג.

לאחר בחינת 37 אשכולות נותחו הממצאים, מהם ניתן לאתר מי החברה שמעניקה את שירות התחבורה הציבורית הטוב ביותר לנוסעיה, כאשר ככל שמספר הנקודות נמוך יותר, כך היא דורגה במקום גבוה בממד השירות, ולהפך. בניגוד לעבר, תקופה בה כמעט כל קווי האוטובוסים שכנו בידיהן של אגד או דן, הבדיקה כוללת את כל המפעילים הפרטיים שנכנסו לשוק בעשור האחרון.

ניתוח ממצאי ריב"ה מעלה שתושבי בית"ר עילית, שמקבלים שירות מידי חברת "קווים", זכו לציון הטוב ביותר עם ציון כולל של 0.9, כלומר מופע איחורים נמוך יחסית והתאמה טובה לצרכי האוכלוסייה. במקום השני דורג אדכול יקנעם-טבעון, אותו מפעילה חברת חברת ההסעות נזרין אקספרס מקבוצת עפיפי, ואילו במקום השלישי האזור העירוני של נתניה שם פועלת אגד תעבורה. לעומתן, במקומות האחרונים במדד השירות דורגו חברות בי.ג'י.טורס (ציון 5.5) שמפעילה את מערך האוטובוסים באזור נצרת וחברת אגד (ציון 3.6) באשכול שכולל את אזורי נגב, דרום ואילת

הפרסום הגיע רק לאחר עתירה

באופן תמוה, משרד התחבורה לא מיהר לפרסם את הנתונים, למרות הבטחה שניתנה בנושא בפני ועדת הכלכלה במאי האחרון, שם נאמר שכל הביקורות יצאו לאור עד חודש יוני. מדובר בהשקעה שנתית של עד 40 מיליון דולר בביקורות, למרות שלא בטוח שמישהו מיישם בפועל את ההערות שמופיעות שם.

 עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה לאחר הפרסום ש"העובדה שהמשרד לא מעמיד את הדוחות באופן מלא, הכולל את שמות החברות ומתייחס גם לשנים קודמות היא שערורייה". לדבריה, מדובר במידע חלקי שמפורסם מאוחר מדי. "באוגוסט 2011, לפני מעל לשנה, הגישה התנועה לחופש המידע באמצעות עו"ד אוריה ירקוני, בקשת חופש מידע לקבלת דוחות הבקרה והאיכות (דוחות ריב"ה) של משרד התחבורה במלואם. מאז ועד היום טרם התקבלו הדוחות. זאת למרות פנייה לערכאות, דיון בכנסת בנושא ופניה למנכ"ל המשרד שמעולם לא זכו להתייחסות. החשיבות הציבורית של המידע אינה מוטלת בספק ומשרד התחבורה מונע משיקולים זרים שאינם מציבים את טובת הציבור בראש סדרי העדיפויות"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
השליטה של אגד ודן מקום המדינה חונקת את התפתחות התח"צ וכל איסוף קווים מהם רק ייטיב
"הקואופרטיבים" לתחבורה ציבורית (אגד ודן) בלמו במשך יובל שנים פיתוח תחבורה ציבורית נורמלית בישראל . אגד ודן שלטו (ועדין שולטים) בקובעי המדיניות במשרד התחבורה . כל העיכובים בהתפתחות התח"צ הנואתה (רכבות,כבות תחתיות,רכבות קלות וכו') שרתו ומשרתים את המשך הניהול המושחת והסיבסוד של "חברי הקואופרטיב". ראו זה פלא: קוים "נלקחו" מאגד ודן הם קיבלו "פיצוי" על כך, המחירים בקוים האלה ירדו, ואגד ודן ממשיכים לקבל סובסידיה על הקוים שנשארו "בחזקתם", בקיצור הכל מצביע על שחיתות פיננסית רבת שנים בין "הקואופרטיבים" ומשרדי הממשלה בייחוד התחבורה.
דיוגנס  |  07.12.12
5.
ריב"ה
נו, וחסר לריב"ה שלא היתה מביאה לאדון כץ את התוצאה כפי שזה משתקף בנושא הכתבה. ואני אומר חרטה ברטה. בזמנו יצרו מטרה לההקטין את הקואופרטיבים ולתת קוים לחברס חברינו. הראשון היה אנסי קצב כשהיה שר תחבורה כל היתר רצו על אותו קו של לתת לחברס. היום המסיעים הפרטיים בתחום ההסעות המיוחדות זה העסק עם אחוז הכי גבוה של כספים שחורים, חברות האוטבוסים הם המעסיקים הכי אושקים את עובדיהם. תחי ריב"ה כץ מבסוט מכם אתם בטח תמשיכו עוד קדנציה
שדיקר , חיפה  |  07.12.12
לכל התגובות