צילום: אסף שילה
הקץ לסכסוכים? הסכם קיבוצי חדש ברכבת ישראל
העובדים התחייבו לשמור על שקט תעשייתי במשך שלוש שנים. הם יזכו למענקים של עד 40 אלף שקל ולתוספות שכר
06.12.2012, 16:42 | ליאור גוטמן
הנהלת רכבת ישראל, נציגי ההסתדרות ונציגי ועד העובדים צפויים לחתום הערב (ה') על הסכם קיבוצי חדש שיאפשר שינוי מבני בחברה באמצעות הקמת שתי חברות בת והוצאת שליש מתחזוקת הקרונות למיקור חוץ.
קראו עוד בכלכליסט
בניגוד להסכם הקודם מ-2009, שהיה מותנה בקבלת בונוס על הגדלת מספר הנוסעים והיקף הובלת המטענים, ההסכם הנוכחי כולל גם מדדי שירות שעמידה בהם תוביל לשדרוג בשכר העובדים, כגון זמינות קרונות, דיוק, ניקיון, תצרוכת דלק וחלפים, כמו גם רפורמה בנהלי העבודה.
עיקר הרפורמה אינה חדשה והיא חוזרת למתווה שהוצג בשנה האחרונה, שכולל כאמור הוצאה של כ-30% מעבודות תחזוקת הרכבות למיקור חוץ, פעולה שהתנגד לה הוועד הקודם בראשות גילה אדרעי. מוסכי החברה וזמני העבודה בהם יורחבו ל-24 שעות. בנוסף, רכבת ישראל תקים שתי חברות בת. הראשונה תתמקד בפיתוח מתחמי המסחר ברציפים ומעליהם והיא תהיה בבעלות מלאה של רכבת ישראל. לעומתה, האחזקה בחברת הבת השנייה להובלת מטענים תחולק בין יזם פרטי (51%) לבין רכבת ישראל (49%), והמטרה היא לשלש בעשור הקרוב את היקף ההובלה, שלא הצליח להתרומם מעל לרף של 7 מיליון טון בשנה.
13 תגובות לכתיבת תגובה