אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת - הצגה: "תהילה" בתיאטרון החאן צילום: יעל אילן

ביקורת - הצגה: "תהילה" בתיאטרון החאן

עיבוד בימתי לסיפור של ש"י עגנון מאת שחר פנקס בבימוי שיר גולדברג. שורה תחתונה: בשפתו של עגנון - ההצגה חיננית.

10.12.2012, 10:14 | מאיה נחום שחל

עיבוד בימתי לסיפור של ש"י עגנון מאת שחר פנקס בבימוי שיר גולדברג, עיצוב בובות אמירה פנקס, הדרכת בובות עופר עמרם, עיצוב תפאורה נטשה טוכמן־פוליאק ומוזיקה של דניאל סלומון. עם יהויכין פרידלנדר, יואב היימן ותמר אלקן. קהל היעד: חובבי הצגות שיופיין בפרטים הקטנים. דבר המבקרת: בדרכו לביתו של חכם ירושלמי ובחיפוש אחר משמעות לחייו, פוגש הסופר שחזר לירושלים לאחר שהות ארוכה בחו"ל, את תהילה הצדקת, בת 104, ש"זריזות כזו של עלמות היתה בה, ולא ניכר בה שמץ זיקנות".

מימין: אלקן, היימן ופרידלנדר. מתמודדים בהצלחה עם הטקסט של עגנון, צילום: יעל אילן מימין: אלקן, היימן ופרידלנדר. מתמודדים בהצלחה עם הטקסט של עגנון | צילום: יעל אילן מימין: אלקן, היימן ופרידלנדר. מתמודדים בהצלחה עם הטקסט של עגנון, צילום: יעל אילן

במפגשים החוזרים ביניהם נחשף אט אט סיפור חייה של תהילה. סוד קסמו של העיבוד הבימתי של פנקס וגולדברג לסיפורו המופלא והיהודי כל כך של עגנון טמון בעיצוב הבימתי המיוחד, הכולל שימוש בתפאורה ניידת ומפתיעה, שלעתים היא חלק מתלבושות השחקנים, והבחירה במריונטה כדמותה של תהילה. את הבובה מפעילה ומדברת אלקן בכישרון רב, ובניסיון שמצליח לאורך כל ההצגה כמעט להעביר לקהל את דמותה המיתית של הזקנה הענוותנית. שפתו הייחודית והמסוגננת של עגנון מקבלת מקום של כבוד בהצגה, והשחקנים מתמודדים בהצלחה עם הגשת הטקסט הסיפורי. בראשם פרידלנדר הנפלא והוותיק בקבוצה, שפרט להיותו מספר מוצלח, הוא גם מגלם באופן משעשע את דמות הרבנית ודמויות משנה נוספות. היימן משכנע אף הוא בתפקיד הסופר התועה שכרוך אחרי תהילה. ברקע מתנגנת המוזיקה המקסימה של סלומון שמוסיפה ממד ייחודי לחוויה. ציטוט למזכרת: "אתם הצעירים, האתמול לא מעניין אתכם. אם לא היום וכאן, אזי כלום".

שורה תחתונה: בשפתו של עגנון — ההצגה חיננית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות