במקום הראשון בתחרות ליזמות בחינוך: לימוד מתמטיקה בחינם
המיזם "אני 10", שמספק הסברים לתלמידים מכיתות א' עד י"ב כיצד לפתור בעיות במתמטיקה, כבש את תחרות ועידת החינוך ליזמות. מיזמים נוספים שבלטו: כיצד לקדם מעורבות בקהילה בעזרת אמנות ואיך להתכונן לבגרות בהיסטוריה דרך הפייסבוק
מיזם "אני 10" אתר חינמי ברשת להוראה, הדרכה ולימוד מתמטיקה ומיזם "קירות מדברים", שמטרתו קידום מעורבות בקהילה באמצעות אמנות במרחב הציבורי - הם הזוכים הגדולים של תחרות ועידת החינוך ליזמות בקטגוריות הרעיונות החדשים והמיזמים הקיימים בתחום החינוך בארץ, שערכו "כלכליסט" ועיריית בת ים בשיתוף עם SIT, הד החינוך, ערי חינוך, המרכז ליזמות בחינוך בת-ים ואשוקה.
לצפייה במשתתפי התחרות "יזמות בחינוך" - לחץ כאן
היקף הפרסים הכספיים בתחרות עמד על 150 אלף שקל, והמנצחים יזכו גם לליווי מקצועי של המרכז ליזמות בחינוך בת ים בתהליך פיתוח המיזם. בראש צוות השופטים בתחרות עמדה שרת החינוך לשעבר ונשיאת מכללת שנקר, פרופ' יולי תמיר. בצוות השופטים ישבו גם מייקל אייזנברג, שותף בקרן ההשקעות בנצ'מרק; חנוך ברקת, מייסד קרן דואליס; עדינה בר־שלום, ממייסדי המכללה החרדית ירושלים ואראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן ההון סיכון JVP. לתחרות ניגשו כ־400 מיזמים שנחלקו לשתי קטגוריות: מיזמים חדשים ומיזמים קיימים. למקום השני בקטגוריית המיזמים הקיימים הגיע המיזם "עושים היסטוריה: ישראל על הטיים־ליין" שמאפשר למשתמש להתכונן לבגרות בהיסטוריה דרך הפייסבוק. למקום השלישי הגיע "ביה"ס יד למורה", בית ספר ממלכתי יסודי המשלב אוכלוסיית תלמידים נורמטיבית עם תלמידים אוטיסטים בתפקוד בינוני–נמוך. למקום השני בקטגוריית המיזמים החדשים הגיעו שני מיזמים - "עלמה המכינה לבנות" מכינה קדם צבאית חילונית לקידום מנהיגות נשית - ומיזם "אום אל פאחם עיר קוראת" לעידוד וטיפוח הקראה וקריאת ספרים בגיל הרך. גם את המקום השלישי חולקים שני מיזמים: מיזם "מורים מארחים מורים" שמטרתו יצירת רשת שיתוף ידע בקרב המורים באמצעות סקייפ, ומיזם "לעוף על זה" - פרויקט למידה, התנסות, חוויה ויישום לתלמידים ממעמד סוציו־אקונומי נמוך במגוון תחומים.כמיליון תלמידים כבר נעזרו באתר
פרויקט "אני 10" הוא אתר חינמי ברשת להוראה, הדרכה ולימוד מתמטיקה שבו כאלף סרטוני וידאו חינמיים מתוקשבים שמסבירים לתלמיד את חומר הלימוד של בית הספר היסודי, חטיבת הביניים והתיכון לפי מתכונת משרד החינוך. לדברי מקימי המיזם, האתר נותן לתלמיד הזדמנות להקשיב להסברים ולפתרונות של בעיות במתמטיקה ובמקביל הזדמנות לראות בעזרת ציורים ורישומים כיצד לפתור אותן.התלמיד נכנס לאתר ושם ניתנת לו האפשרות לבחור את הכיתה המתאימה - מכיתה א' עד כיתה י"ב. לאחר שבחר בכיתה הרצויה הוא יכול לבחור נושא מסוים שבו הוא מעוניין להתקדם. התלמיד שומע את השאלה, ומקבל הסבר לפתרונה, כשעל המסך הוא רואה סמן של עט דיגיטלית צבעונית שמצביעה, כותבת ומורה על הנתונים ועל דרך פתרון התרגיל או השאלה. למשתמש ניתנת האפשרות להגיב על השיעור ולשאול שאלות בכתב באמצעות פייסבוק או באמצעות חלון התגובות של כל שיעור. לדברי מקימי הפרויקט, עד היום נעזרו באתר כמיליון תלמידים.
יצירת אמנות מהארץ לרחבי העולם
פרויקט "קירות מדברים", ביוזמתם של עדי יקותיאלי, מיקי מוזס-מנדל וחסי רן, שזכה במקום הראשון בקטגוריית מיזמים חדשים, מעודד קידום מעורבות בקהילה באמצעות אמנות במרחב הציבורי. התוכנית מחברת בין קהילה ואמנים, ושואפת לעודד אמפתיה, רגישות ונתינה במסגרת תהליך משותף כמו ציור על קיר מוזנח בעיר או הקמת יצירה אמנותית אחרת. שיתוף הפעולה הזה אמור להוביל לשיתופי פעולה עתידיים להקמת מיזמים עירוניים נוספים. התהליך מתקיים בשיתוף כל המערכות המרכזיות בעיר ובליווי אנשי מקצוע ומומחים בעלי ניסיון בבניית מודלים חדשניים של אמנות חברתית.
לתהליך ארבעה שלבים. השלב הראשון הוא שלב המעורבות החברתית, שכולל סדנאות יצירה, בשילוב תהליך של העצמה ובניית שותפויות, המגדירות את העניינים החברתיים שבהם מבקשת הקהילה ליצור שינוי. השלב השני הוא שלב הביצוע של יצירה משותפת במרחב הציבורי וחשיפתה לקהילה שיכול לכלול ציור, צילום, פסיפס, תיעוד התהליך ועוד. השלב השלישי נקרא "חממה ליזמות" - הובלת מיזמי המשך למציאת מענים לבעיות או לאתגרים שהוצגו ב"קירות המדברים" תוך שימוש בשיתוף הפעולה שנרקם במסגרת השלב השני. השלב הרביעי הוא הפצה והטמעה של התהליך בערים נוספות בארץ ובעולם, על ידי מובילים קהילתיים נבחרים שיוכשרו לכך.
8 תגובות לכתיבת תגובה