אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנו בעידן שבו ה-SIM נמכר כמו פחית קולה; אין מקום בשוק להעלאת מחירים"

"אנו בעידן שבו ה-SIM נמכר כמו פחית קולה; אין מקום בשוק להעלאת מחירים"

פסגות התייחסו לשינויים בשוק הסלולר וכתבו כי "הערך המוסף ללקוחות טמון במכירת שירותי תקשורת ולא בהעלאת התעריפים. סבן, שמגיע מתחום התוכן, מביא אתו יתרון לפרטנר ערב כניסתן של חברות הסלולר לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית"

11.12.2012, 14:26 | שי סלינס

העברת השליטה בפרטנר לידי חיים סבן עשויה להניב לחברה יתרונות במספר אספקטים, על פני החברות בענף. כך כותבת אילנית שרף מפסגות בסקירה על חברות הסלולר סלקום ופרטנר. "אנחנו ניכנסים לעידן בו כרטיסי ה-SIM נמכרים במכונות אוטומטיות כמו פחיות קוקה קולה, על כן אנו מעריכים אנו כי הערך המוסף בעתיד טמון במכירת שירותי תקשורת נוספים ולא בהעלאה משמעותית בתעריפי הסלולר", טוענת שרף.

קראו עוד בכלכליסט

"חיים סבן רכש חברת סלולר מתוך הכרה כי הוא רוכש את אחת מארבעת קבוצת התקשורת המתגבשות בשוק המקומי", כותבת שרף ומוסיפה כי "סלקום ופרטנר, אשר ספגו מהלומה קשה בתחום הסלולר, צפויות לעשות ככל שביכולתן כדי לנגוס בנתח של בזק ו-HOT בבית הלקוח. סבן, שמגיע מתחום התוכן, מביא אתו יתרון תחרותי לפרטנר ערב פתיחת השוק הסיטונאי וכניסתן של חברות הסלולר לתחם הטלוויזיה הרב ערוצית".

אילן בן-דב וחיים סבן, צילום: צביקה טישלר אילן בן-דב וחיים סבן | צילום: צביקה טישלר אילן בן-דב וחיים סבן, צילום: צביקה טישלר

"התחרות הקשה והירידה בהתניידות מנויים בשבועות האחרונים, הובילו להידרדרות שיא ברמות התעריפים. החברות הוותיקות מנגד פועלות במלוא המרץ להפחתת ההוצאות ולשיווק חבילות תקשורת טרם פתיחת השוק הסיטונאי", טוענת שרף. "אנו מעריכים כי האתגרים התחרותיים עוד רבים ורמת הסיכון גבוהה", טענת שרף.

בפסגות הותירו את ההמלצה למניית פרטנר על קנייה והעלו את מחיר היעד ל-28.5 שקל - פרמיה של 18% על מחיר השוק. גם לסלקום העלו בפסגות את מחיר היעד ל-39 שקל - פרמיה של 8.5% על מחיר השוק והותירו את ההמלצה על "החזק".

"אנו מגלמים את היתרון של בעל השליטה בפרטנר באמצעות הפחתה של שיעור ההיוון ב-0.25% ביחס לסלקום (9.5% לעומת 9.75% בסלקום)", ציינו בבית ההשקעות.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ל 1 - אתה מדבר שטויות.
שוק הסלולר לא בנוי לתמחירים שאתה מספר עליהם. 20 ש"ח ללא הגבלה (ועוד "מכסימום" !!?!) יש רק אולי לשלגיה...אי שם בעולם האגדות. סכומים כאלו משמעותם הפסד, ולא...החברה לא "סומכת" על לקוחות פרטיים שיכסו את ההפרש..זה פשוט לא עובד כך. מה שכן נעשה הוא הקטנה של מתח הרווחים, קרי, החברה מוכנה להרוויח פחות בגין כל מנוי פרטני השייך לתאגיד או קבוצה. ה"פיצוי" הוא בדמות כמות המנויים אשר מכניסים בסופו של דבר לחברה רווח נאה. נכון, ישנן הטבות לארגונים שלהם הרבה מנויים, אבל בהחלט לא בסכומים עליהם אתה מדבר. גם ארגונים גדולים שלהם מאות מנויים משלמים כ 65 ש"ח לחודש בממוצע עבור חבילות ללא הגבלה בגין כל מנוי. (וזה 50% יותר ממה שמבקשת גולן טלקום או הוט מובייל כיום) ההטבה המשמעותית מבחינת רובם המכריע של הארגונים הוא בדמות השיחות ללא עלות הנעשות בין המכשירים השייכים לארגון..ואת זה אגב יש אפילו גם למנויים פרטיים באמצעות מסלול "משפחה" אותו מפעילות כל חברות הסלולר. שורה תחתונה...מדובר בכח קנייה, שלמנוי פרטי אין ולא יהיה בדומה לזה של ארגון גדול.
מתמצא בשוק הסלולר  |  11.12.12