אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופר־פארם נכנסת לשוק התה צילום: אסף עברון

בלעדי לכלכליסט

סופר־פארם נכנסת לשוק התה

הרשת קוראת תיגר על השליטה של ויסוצקי וליפטון בשוק התה ותשיק בינואר סדרת תה ירוק וחליטות תחת המותג לייף, שתיוצר על ידי תאגיד טייפו הבריטי

13.12.2012, 08:35 | אורנה יפת

רשת סופר־פארם נכנסת לאחת הקטגוריות המונופוליסטיות ביותר - תחום המשקאות החמים. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת תשיק בינואר סדרת תה ירוק וחליטות תה תחת המותג לייף, שתיוצר על ידי תאגיד טייפו הבריטי, המתמחה בייצור תה.

בכניסה לקטגוריה השקיעה הרשת כמיליון שקל. המוצרים החדשים יתחרו בתה של ויסוצקי ובתה ליפטון שמשווק על ידי יוניליוור, אשר נמכרים היום על מדפי רשת סופר־פארם במגוון מצומצם יותר מזה הנמכר ברשתות המזון. ברשת מצפים לתפוס 30% ממכירות התה בסופר־פארם עד סוף 2013, כאשר מכירות הקטגוריה ברשת עומדות על כ־2 מיליון שקל בשנה.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

כלל קטגוריית התה בישראל מוערכת ב־220 מיליון שקל בשנה כאשר ויסוצקי מחזיקה כ־76% מהשוק וליפטון כ־15%. היתר שייך לשחקנים קטנים. ויסוצקי היא השחקנית החזקה בקטגוריה, ולמרות נתח השוק הגבוה שלה לא הוכרזה כמונופול בתחום. לפני כחודש התייקרו מוצרי ויסוצקי ותה ליפטון בכ־5% במסגרת עליות המחירים שביצעו חברות המזון במשק.

התה של סופר־פארם יושק תחת סדרת התזונה הבריאה wellness של המותג הפרטי שהושק בתחילת 2011 וכולל כיום דגני בוקר, חטיפי דגנים, פריכיות אורז וגרנולה. התה של לייף יקבל נפח מדף כדי לתת לו בולטות. בתקופת ההשקה יוצבו המוצרים בסטנדים נפרדים כדי לקדם את המוצר. התה של לייף יכלול סדרת תה ירוק (קטגוריה שפותחה על ידי ויסוצקי וכיום מהווה 20% מכלל שוק התה), בשני טעמים: לימון לואיזה ובטעם יסמין, וחליטות פירות וצמחים בשלושה טעמים: קמומיל ונענע, דומדמניות בר עם היביסקוס, וטעם היביסקוס עם דובדבן ונענע.

המוצרים ישווקו באריזה שתכיל 25 תיונים, ואת התה הירוק בטעם הפופולרי יותר של לימון ולואיזה תשווק הרשת גם באריזת חיסכון של 50 תיונים. בסופר־פארם מתכוונים למכור את המוצר במחירים נמוכים יותר מאשר מחירי המוצרים המתחרים.

מחיר אריזה של תה ירוק (25 תיונים) יהיה 19 שקל (תה ירוק של ויסוצקי נמכר ברשת ב־24.2–28.2 שקל); חליטת פירות תעלה 14 שקל (החליטות של ויסצוקי נמכרות ב־16.2–18.2 שקל), ואריזת חיסכון של תה ירוק תעלה 30 שקל. המוצר יושק בינואר, כך שסופר־פארם הפסידה חלק ניכר ממכירות החורף, המתאפיינות בעלייה במכירות התה. לדברי חני לוטן תוריאל, מנהלת מותג לייף בסופר־פארם, "המטרה היתה להיות באוקטובר על המדף, אך ההשקה נדחתה בשל עיכוב שהיה אצל היצרן".

תגיות