למה גוגל ניצחה את אפל?
עם השקת אפליקציית המפות של גוגל, נפתח בפניה שוק חדש שלא היה זמין קודם לכן, ישנם אף הסבורים שעל ידי כך עזרה אפל לגוגל להגדיל רווחיה מפרסום באופן עקיף
השקת אפליקציית המפות של גוגל למכשירי iOS הוסיפה למכשירי האייפון את יכולת הניווט שלא הייתה זמינה עקב הכשלים באפליקציית הניווט של אפל. אולם מה שמתברר הוא שהניצחון של גוגל הוא כפול. האפליקצייה שאפל אישרו שונה מאוד מאפליקציית המפות של גוגל ששימשה את אפל מזמן השקת האייפון הראשון ועד לשלהי שנה שעברה.
קראו עוד בכלכליסט
גוגל יצרו הפעם אפליקצייה שעומדת בפני עצמה, מה זה אומר? באפליקצייה הקודמת שנמכרה לאפל, גוגל נמנעה מלספק למשל אפשרויות ניווט עם הוראות כיוון, כמו שעושה אפליקציית ווייז לדוגמה. הסיבה לכך, על פי מאמר מאת ריאן טייט במגזין וויירד, הוא שאפל רצתה לשלוט בחלק הקדמי של באפליקציה הקודמת בשביל להראות פרסומות למשתמשים.
הפרסום באפליקציות הוא הפרה החולבת שמאפשרת לחברות הטכנולוגיה להרוויח ובגדול. גוגל מרוויחה את לחמה מפרסום והאפליקצייה החדשה הוסיפה לה בבת אחת קהל עצום שלא הייתה לו גישה אליו קודם. זאת גם הסיבה שהיא מספקת את אנדרואיד כפלטפורמת קוד פתוח לשימוש יצרניות הטלפונים. בגוגל מעוניינים בעיקר להגדיל את קהל היעד לפרסומות.
אפליקציית המפות של גוגל באנדרואיד מכילה פרסומות ולמרות שהיא עדיין לא הטמיעה את מערכת הפרסום שלה בגרסת האייפון, אפשר לצפות לראות אותה מופיעה באחד העדכונים הקרובים. כך אפל אמנם הרוויחה אפליקציית ניווט מעולה, אבל גוגל זכתה להגדיל את נתח השוק שלה בפרסום הסלולארי בעשרות אחוזים בבת אחת.
3 תגובות לכתיבת תגובה