אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה גוגל ניצחה את אפל? צילום: cc-by-nd qype

למה גוגל ניצחה את אפל?

עם השקת אפליקציית המפות של גוגל, נפתח בפניה שוק חדש שלא היה זמין קודם לכן, ישנם אף הסבורים שעל ידי כך עזרה אפל לגוגל להגדיל רווחיה מפרסום באופן עקיף

14.12.2012, 11:07 | רפאל קאהאן

השקת אפליקציית המפות של גוגל למכשירי iOS הוסיפה למכשירי האייפון את יכולת הניווט שלא הייתה זמינה עקב הכשלים באפליקציית הניווט של אפל. אולם מה שמתברר הוא שהניצחון של גוגל הוא כפול. האפליקצייה שאפל אישרו שונה מאוד מאפליקציית המפות של גוגל ששימשה את אפל מזמן השקת האייפון הראשון ועד לשלהי שנה שעברה.

קראו עוד בכלכליסט

גוגל יצרו הפעם אפליקצייה שעומדת בפני עצמה, מה זה אומר? באפליקצייה הקודמת שנמכרה לאפל, גוגל נמנעה מלספק למשל אפשרויות ניווט עם הוראות כיוון, כמו שעושה אפליקציית ווייז לדוגמה. הסיבה לכך, על פי מאמר מאת ריאן טייט במגזין וויירד, הוא שאפל רצתה לשלוט בחלק הקדמי של באפליקציה הקודמת בשביל להראות פרסומות למשתמשים.

הפרסום באפליקציות הוא הפרה החולבת שמאפשרת לחברות הטכנולוגיה להרוויח ובגדול. גוגל מרוויחה את לחמה מפרסום והאפליקצייה החדשה הוסיפה לה בבת אחת קהל עצום שלא הייתה לו גישה אליו קודם. זאת גם הסיבה שהיא מספקת את אנדרואיד כפלטפורמת קוד פתוח לשימוש יצרניות הטלפונים. בגוגל מעוניינים בעיקר להגדיל את קהל היעד לפרסומות.

אפליקציית המפות של גוגל באנדרואיד מכילה פרסומות ולמרות שהיא עדיין לא הטמיעה את מערכת הפרסום שלה בגרסת האייפון, אפשר לצפות לראות אותה מופיעה באחד העדכונים הקרובים. כך אפל אמנם הרוויחה אפליקציית ניווט מעולה, אבל גוגל זכתה להגדיל את נתח השוק שלה בפרסום הסלולארי בעשרות אחוזים בבת אחת.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
זה לא קשור למדיניות פרסומים
גוגל לא מפרסמת בשום אפליקציה שלה בבאנר, לא ב IOS לא במחשב ולא באנדרואיד. הכותב מתכוון שאפל הפסידה גם פעם אחת שהיא הוציאה אפליקציית מפות טובה של גוגל בשביל אפליקציה גרועה משל עצמה (מהלך שאם תקרא עליו טוב תגלה שזאת הפעם הראשונה מאז 2007 שרמת שביעות הרצון הכללית מאפל ירדה בקרב הצרכנים שלה). ופעם נוספת היא ניצחה את אפל מאחר ועכשיו הפאליקציה היא עצמאית מה שאומר שגוגל יכולה לפרסם למשל בתוצאות החיפוש באפליקציה עסקים שמשלמים לה וככה גוגל מגיעה לעוד 15% משוק הסמרטפונים שהיה נעול בגלל המגבלות של האפליקציה הקודמת.
חיים  |  14.12.12
1.
תקרא את מדיניות אפל למפתחים.
האופנים בהם מותר לפרסם באפליקציות מאוד מוגבלים ומאוד לא נעימים למשתמש קשה להאמין שגוגל תתבזה ותכניס באנר באפליקציית המפות רק נקודות עניין יהיו סבירות או גימיקים כמו של וויז אפל לא הפסיד כלום שכן רווחיה הם מכך של מכשירה יש את היישומים הטובים ביותר
14.12.12