אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית נגד סוררים

ענקית נגד סוררים

גוגל ממש לא אוהבת להצטייר כמי שמסייעת לחברות שמנצלות לרעה את מנוע החיפוש

16.12.2012, 08:27 | אסף גלעד
גוגל כבר מזמן לא רק ענקית בתחום החיפוש, שחולשת על מרבית השוק העולמי. ברבעון השלישי של 2012, למשל, 75% מהסמארטפונים שנמכרו נשאו את מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית היוצר שלה. כך שלמעשה גוגל היא לא רק רגולטור שעומד מהצד, אלא גם חלק בלתי נפרד מהשוק שנמצא כמעט בכל חלקי שרשרת הערך שלו: החל מחיפוש, דרך פרסום, ייצור תוכנה, מערכת הפעלה ואפילו טלפונים.

נועם לניר, מבעלי בבילון. גוגל מנהלת איתם דו שיח, צילום: נמרוד גליקמן נועם לניר, מבעלי בבילון. גוגל מנהלת איתם דו שיח | צילום: נמרוד גליקמן נועם לניר, מבעלי בבילון. גוגל מנהלת איתם דו שיח, צילום: נמרוד גליקמן

אם יש משהו שגוגל לא אוהבת זה להצטייר כמי שהמוצר המקורי שלה, מנוע החיפוש, מסייע לחברות שמנצלות לרעה את הבמה שהיא מספקת להם.

 

חייבת כפפות של משי

 

עד כה גוגל טיפלה ביד קשה בחברות מסחריות שעשו מניפולציות בתוצאות החיפוש האורגני שלה על ידי שינוי יסודי של האלגוריתם שלה. כעת החברה רוצה לטפל בגופים סוררים באגף המוכר מהצד הימני של המסך - החיפוש הממומן. זהו מנוע הצמיחה המרכזי של גוגל, שהיה אחראי על 96% מהכנסותיה ב־2011, שהסתכמו בכ־38 מיליארד דולר.

אלא שגוגל חייבת להתנהל בכפפות של משי; היא אינה רק עומדת מהצד כרגולטור, אלא גם מהווה ספק מהותי של משתמשים לחברות התוכנה החינמיות באמצעות העובדה שהחברות מפרסמות במנוע החיפוש. מצד שני, גוגל היא גם לקוח של חברות אלו, לאור חלוניות החיפוש ודפי הבית שהחברות דואגות להסיט לגוגל. זו הסיבה לכך שהדאגה של מפיצות התוכנה הישראליות אינה גדולה כל כך.

לישראליות יהיה קל

 

גוגל מכירה כבר שנים בעוצמה שצברו ענקיות התוכנה הישראליות, והיא מטפלת בהן בכפפות של משי ביחס לחברות התקנה אחרות בשאר העולם.

בשל יכולתן של הישראליות לספק לגוגל משתמשים רבים, החברה מנהלת דו־שיח עם בבילון, פריון, קונדואיט ואיירון סורס באמצעות מנהלי לקוח מיוחדים שגויסו מישראל. אחת הכוונות של גוגל הוא לאשר בנפרד כל אחת מהתוכנות שהיא מאפשרת לפרסם. הקשר החם בין הישראליות לגוגל יקל עליהן את המעבר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות