דיילות בתחתונים ומתקפת זומבים: פרסומות שנאסרו לצפייה ב-2012
משרדי הפרסום לא מהססים להשתמש במסרים בוטים ובדימויים נועזים כדי לקרוץ ללקוחות. לפעמים הם דווקא גורמים לדחייה מצד הקהל
תעשיית הפרסום לרוב אינה בוחלת באמצעים ולא פעם מגישה לקהל פרסומות שעובדו היטב בפוטושופ, או פרסומות המעבירות מסרים מגוחכים ואפילו מסוכנים. אתר ביזנס אינסיידר אסף פרסומות שעוררו גלי ביקורת עזה מצד הקהל ובשל כך פרסומם נאסר ב-2012.
1. הפרסומת למשחק טקן 2 נאסרה לאחר שהרשות לתקנים בפרסום בבריטניה גילתה שיוצרת המשחק Twentieth Century Fox הציגה בפרסומת ביקורות כוזבות שהעניקו כביכול למשחק ציון "עשר מתוך עשר".
2. שמונה פרסומות של חברת האופנה האמריקאית אמריקן אפרל נאסרו בשל הנועזות המינית שלהם, והחברה הוזהרה שלא להשתמש בפרסום המנצל נשים והמציג אותם כאובייקט מיני.
3. באוסטרליה נאסרה פרסומת לחברה לביטוח נסיעות, שבה הוצג איש כבד משקל השוכב מעל איש רזה בעודו מקבל עיסוי ממעסה שעל פניה מבט של גועל. המתנגדים לפרסומת טענו שהיא מעודדת אפליה נגד אנשים בעלי משקל עודף.
4. פרסומת לחטיף פופצ'יפס בכיכובו של הכוכב אשטון קוצ'ר, המגלם מפיק סרטי בוליווד הודי בשם ראג', נאסרה בשל טענות לשימוש בסטריאוטיפים מעליבים.
5. מקדונלד'ס הצליחה לעורר את חמתם של אוהבי כלבים כאשר שידרה פרסומת רדיו שבה נאמר שללטף כלב פיטבול מסוכן יותר מלנסות את התפריט החדש של מקדונלד'ס. הפרסומת הורדה תוך יממה לאחר גל הביקורות.
6. חברת התעופה ריינאיר פרסמה בעיתון מודעה המציגה דיילות הלבושות בלבוש תחתון פרובוקטיבי תחת הכותרת – "המחיר לוהט וגם הצוות". המודעה הוסרה לאחר שהמתנגדים גייסו לא פחות מ-11 אלף חתימות נגד המודעה הפרובוקטיבית.
7. בנורבגיה הוסרה פרסומת טלוויזיה לחנות לציוד ספורט המציגה קבוצה של זומבים תוקפת את תושביה של שכונת פרברים, ואלה מצליחים להדוף את המתקפה באמצעות מחבטי טניס, מקלות גולף ומחבטי בייסבול. הביקורת כינתה את הפרסומת "מטופשת ופרובוקטיבית".
8. בארה"ב נאסרה לשידור פרסומת לסודה סטרים המראה כיצד בכל פעם שמישהו לוחץ על מכשיר הסודה סטרים, מתפוצצים עשרות בקבוקי קוקה קולה, פפסי קולה ומשקאות אחרים. הרקע לאיסור הוא הטענה שהפרסומת משמיצה חברות מתחרות. אבל המהומה רק גרמה לתפוצה של הפרסומת ברשת, והיא כנראה תשובץ בשידורי הסופר בול בארה"ב.
9. חברת הדייטים אשלי מדיסון טוענת שהפרסומת שלה לשירותי דייטים, המציגה בעל הבוגד באשתו, נאסרה לשידור בסופר בול. למעשה החברה ממילא לא היתה מצליחה לגייס את עלותה של משבצת שידור בסופר בול.
10. חברת טיוטה הציגה בבריטניה פרסומת שהכילה סצנות אקשן הדומות לאלו במשחקי וידאו. הפרסומת נאסרה בבריטניה שכן היא "מעודדת נהיגה מסוכנת וחסרת אחריות".
6 תגובות לכתיבת תגובה