אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל הרץ: "עליית מחירי הדלק לא השפיעה על ענף הליסינג" צילום: אוראל כהן

מנכ"ל הרץ: "עליית מחירי הדלק לא השפיעה על ענף הליסינג"

דני שמעוני אמר בכנס פסגת הרכב כי "ניסיון לנכס למחאה החברתית השפעה על שוק הליסינג אינו רלוונטי"; שר התחבורה: "שוק הרכב ישתנה כפי ששוק הסלולר השתנה"

17.12.2012, 15:44 | תומר הדר

"עליית מחירי הדלק לא השפיעה על ענף הליסינג", כך אמר היום (ב') דני שמעוני, מנכ"ל חברת הליסינג וההשכרה הרץ במהלך כנס פסגת הרכב. לדבריו של שמעוני, "ניסיון לנכס למחאה החברתית השפעה על שוק הליסינג אינו רלוונטי".

קראו עוד בכלכליסט

עוד ציין שמעוני את השינויים שחלו בשוק הרכב המשומש השנה. לדבריו, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על שוק המכוניות המשומשות היה נושא חדירתן של מכוניות קטנות.

ישראל כץ. "שוק הרכב ישתנה כמו שוק הסלולר", צילום: ששון תירם ישראל כץ. "שוק הרכב ישתנה כמו שוק הסלולר" | צילום: ששון תירם ישראל כץ. "שוק הרכב ישתנה כמו שוק הסלולר", צילום: ששון תירם

לדבריו, מכוניות מסוגן של פיז'ו 107, סוזוקי אלטו ודומותיהן חדרו אל שוק הרכב הישראלי לפני כשנתיים במחירים שהיו זולים מהותית ממחירי מכוניות חדשות ומקבילים בפועל למחירי מכוניות משפחתיות משומשות. כך נוצר מצב שבו לקוחות רבים בחרו לרכוש מכונית קטנה חדשה במקום מכונית משפחתית משומשת, מהזן הנפוץ בחברות הליסינג. בעקבות זאת נתקעו חברות הליסינג עם מלאי רכבים בלתי מכורים.

עוד ציין שמעוני כי לפני כניסתו של שווי השימוש הליניארי הניחו גורמים בענף כי מחזיקי רכבי ליסינג יעדיפו מכוניות קטנות יותר כדי להוריד את שווי השימוש. כזכור, בתחילת שנת 2010 נכנסה לתוקף שיטת חישוב חדשה שלפיה שווי השימוש החודשי למחזיקי רכב צמוד נקבע על פי 2.48% מערך הרכב, כלומר לקוחות שיבחרו במכוניות קטנות יותר, ישלמו שווי שימוש נמוך יותר. אלא שבפועל, אמר שמעוני, הלקוחות העדיפו להמשיך ולהיצמד למכוניות המשפחתיות משיקולי סטאטוס: "הרכב המשפחתי העומד בחניה בבניין של השכן הוא הגורם המכריע ביותר לבחירת מכונית", הסביר שמעוני.

בכנס השתתף בגם שר התחבורה ישראל כץ. כזכור, בשנה שעברה הודיע כץ על הקמת ועדת זליכה להסדרת הרכב, והבטיח, בין היתר, הורדה של 10% במחירי הרכבים החדשים, הפרדה בין כמה מותגים המצויים בידיו של יבואן רכב אחד והפרדה בין חברות ליסינג ליבואני רכב. אלא שבפועל רק חלק מהמלצות הוועדה צפויות ליישום, וההמלצות הנוגעות לפיצול מותגים והפרדה בין יבואני רכב לחברות ליסינג אינן מיועדות ליישום. המלצותיה הסופיות של הוועדה התבססו על דו"ח של חברת היעוץ שלדור, אך כץ בחר להתכחש לדו"ח: "שמעתי על כל מני דו"חות, של שלדור ושל גופים אחרים, אך בפועל רק שר התחבורה מחליט", אמר כץ. "את ההמלצות שיכולנו ליישם כבר יישמנו, שוק הרכב ישתנה כפי ששוק הסלולר השתנה", הוסיף כץ.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה