הנשק של דרופבוקס מול גוגל ואפל: שירות אחסון מכוון מדיה
החברה רכשה את Snapjoy, סטארט-אפ שמפתח כלים לשיתוף תמונות חברתי. לכשיוטמעו בו הכלים, יוכל שירות האחסון הפופולרי להציע ריכוז תמונות ממכשירים שונים ומאתרים כפליקר, אינסטגרם ופיקאסה
קראו עוד בכלכליסט
דרופבוקס הוא אחד משירותי השיתוף והאחסון בענן הנפוצים בעולם. בשנה האחרונה התגברה התחרות בשוק זה מצד שירותי אחסון המדיה של גוגל, אפל, אמזון ומיקרוסופט. נראה כעת כי החברה מתככנת מערך שירותים רחב שיאפשר גישה נוחה יותר לקבצי מדיה. לאחרונה החברה השיקה את הגרסה החדשה של אפליקציית ה-iOS שלה, בה הושם דגש על העלאת ופתיחת תמונות.
הקופסה המנגנת
השירות של SnapJoy מאפשר למשתמש ליצור מאגר מרוכז של כל קבצי התמונות שלו, שיסנכרן תמונות ממכשירים שונים ומשירותים מקוונים כמו כגון פליקר, אינסטגרם, פיקאסה ועוד. שווי העסקה אינו ידוע, אבל הוא צפוי להיות לא יותר מכמה עשרות מיליוני דולרים. זאת, למרות שמייסד SnapJoy, מיקל דוון, אמר כי עוד חברות הביעו עניין ברכישת החברה. בשלב זה לא ייסגר השירות, אם כי SnapJoy הודיעה כי לא תקבל יותר מנויים חדשים.
ככל הנראה שהרכישות הללו מצביעות על כוונת דרופבוקס לפתח שירות אחסון מכוון מדיה. במסגרתו ניתן יהיה, למשל, להאזין למוזיקה המאוחסנת דרך אפליקציית נגן מובנית.
גם SnapJoy וגם דרופבוקס צמחו בחממה המפורסמת Y-Combinator, בעוד דרופבוקס הפכה להיות חברה ששוויה מוערך במיליארדי דולרים. לפני כשנה החברה גייסה הון לפני שווי של 4 מיליארד דולר. לחברה יש כיום יותר מ-100 מיליון משתמשים והכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר בשנה.
תגובה אחת לכתיבת תגובה