אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקמעונאיות בארה"ב נלחמות על שאריות הקניות לכריסמס צילום: אלעד גרשגורן

הקמעונאיות בארה"ב נלחמות על שאריות הקניות לכריסמס

אחרי שפתיחת עונת הקניות נראתה מבטיחה, רשמו הרשתות בארה"ב ירידות מאכזבות במכירות: שליש מתושבי ארה"ב עדיין לא קנו אפילו מתנה אחת. מומחים: "הבעיה היא שהדבר היחיד שמעניין השנה את האמריקאי הוא למצוא את המחיר הנמוך ביותר"

23.12.2012, 19:56 | סוכנויות הדיעות

שלושה ימים לפני כריסמס הוצפו הקניונים בארה"ב נחשולי קונים שהשאירו את רכישות החג לרגע האחרון וכעת מסתערים על החנויות. לפי דיווח של "הלוס אנג'לס טיימס", הקמעונאיות הגדולות בארה"ב האריכו את שעות הפתיחה שלהן לפני החג והן מציעות הנחות ענק במאמץ אחרון להגדיל את הכנסותיהן ממכירות החג, שהכזיבו עד כה כמעט בכל רחבי ארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, בעלי עסק רבים צפו בדאגה כיצד הכנסותיהם הולכות וקטנות במהלך השבועות האחרונים, לאחר נסיקה מבטיחה ביום הקניות הראשון של החגים אחרי חג ההודיה (בלאק פריידיי), וחלקם מצא דרכים יצירתיות במיוחד למשוך אליהם לקוחות ולפצות על המומנטום שנקטע מאז.

 , צילום: איי פי צילום: איי פי  , צילום: איי פי

ענקית הצעצועים טויס אר אס החלה במרתון מכירות שבו יהיו חנויותיה פתוחות למשך 88 שעות ברציפות עד ערב חג המולד, ורשת חנויות הכלבו היוקרתית מייסי'ס מזמינה קונים לערוך קניות במהלך 48 שעות הפתיחה הרצופות בסוף השבוע שלפני החג. גם ענקית הקמעונאות טרגט תשאיר את דלתותיה פתוחות עד חצות ביום ראשון שלפני החג וגם החלה במבצע "הנחות של הרגע האחרון" על מוצרים פופולריים כגון מכשירי אייפוד וצעצועי ילדים.

על פי דו"ח שפורסם השבוע על ידי המגזין לענייני צרכנות "קונסומר ריפורטס", כ־132 מיליון אמריקאים טרם ערכו את קניותיהם לחג. על פי הסקר, עוד כ־17 מיליון קונים עתידים למהר לחנויות דקה לפני סגירת הדלתות בערב החג כדי להספיק ולרכוש מתנות.

אנג'י היל, מנהלת שיווק מהאטינגטון ביץ', אומרת שהיא בדרך כלל עורכת את הקניות לחג מבעוד מועד אך השנה לא התאפשר הדבר. אף שהיא עמוסה בשקיות היא אומרת "הרשימה שלי רק הולכת ומתארכת מרגע לרגע".

חנות בכריסמס, צילום: אלעד גרשגורן חנות בכריסמס | צילום: אלעד גרשגורן חנות בכריסמס, צילום: אלעד גרשגורן

עוד מצא הסקר שהקונה האמריקאי מוציא בממוצע 340 דולר על רכישת מתנות לחג. על פי סקר עדכני של גאלופ, תכננו השנה קונים להשקיע כ־770 דולר בממוצע ברכישות החג.

על פי הערכות פדרציית המסחר של ארה"ב, הרווחים מקניות החג השנה יסתכמו בכ־586.1 מיליארד דולר. "כבר כמה שבועות שמכירות החג נמוכות מהצפוי" אמר ל"לוס אנג'לס טיימס" אנליסט ראשי בקבוצת NPD. הוא טוען שהסיבה לכך היא מכירות גבוהות במיוחד בבלאק פריידיי וכן מחסור במוצרים מעניינים. "החדשות הרעות הן שהשנה יהיו המכירות מבוססות מחיר שכן הצרכן למד לחכות להורדות מחירים", הסביר.

בחנויותיה של ענקית קמעונאות מכשירי החשמל בסט ביי, מייעדים קופה אחת אך ורק לקניות של כרטיסי שי בערב החג. "זהו יום שיא לשימוש של לקוחות בכרטיסי שי, פשוט משום שעד אז מלאי המוצרים אוזל", הסבירה ל"לוס אנג'לס טיימס" אחת ממנהלות הסניף של הרשת. 

תגיות