אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אלקטרה על תמי 4: "היה שחקן אחד בשוק מסנני המים והוא חגג" צילום: אוראל כהן

מנכ"ל אלקטרה על תמי 4: "היה שחקן אחד בשוק מסנני המים והוא חגג"

אלקטרה מציעה לצרכני "אלקטרה בר" חבילת שירות ואחזקה בעלות של 490 שקל לשנה. חבילה זו כוללת שני מסנני פחם ונורת UV, לצד שירות ואחריות על המכשיר, שעלותו נשארת כ-2,000 שקל

24.12.2012, 13:04 | גיל קליאן

"היה שחקן אחד בשוק הזה והשחקן הזה חגג". במילים אלה תיאר היום (ב') מנכ"ל אלקטרה, יקי ודמני, את המצב בשוק מסנני המים הביתים לפני כניסת ה"אלקטרה בר" לשוק. השחקן עליו מדבר ודמני הוא תמי 4 מקבוצת שטראוס.

קראו עוד בכלכליסט

"השקנו במרץ 2011 את האלקטרה בר, עברנו חבלי לידה וחבלי קליטה ואנחנו על המסלול הנכון. אנחנו מאוד צמודים לתוכניות העיסקיות שלנו וזה נותן לנו את הגב להחליט שאנחנו הולכים לקראת הצרכנים שלנו", הוסיף ודמני, במסיבת עיתונאים לחשיפת תוכניות המחיר החדשות של החברה, שלטענת אלקטרה מוזילה את עלויות אחזקת בר המים שלה ב-40%.

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה, צילום: עמית שעל יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה | צילום: עמית שעל יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה, צילום: עמית שעל

למעשה אלקטרה מציעה כעת לצרכנים חבילת שירות ואחזקה בעלות של 490 שקל לשנה. חבילה זו כוללת שני מסנני פחם ונורת UV, לצד שירות ואחריות על המכשיר, שעלותו נשארת כ-2,000 שקל. כיום מחירי האחזקה לבר מים נעים סביב 800 שקל, כשאלקטרה גבתה על שירות זה עד כה 717 שקל לשנה.

ודמני סירב לומר כמה לקוחות גיסה החברה מאז השקה וכן סירב להעריך את נתח השוק שלה, אך כן ציין כי להערכתו שוק המסננים ממשיך לצמוח על חשבון הברים של חברות המים המינרליים ושישיות הבקבוקים. "אני מעריך שכל חודש כל התחום מוסיף 6,000-5,000 ברים חדשים. זה בעיקר על חשבון הבקבוקים ופתרונות המים האחרים. מוביל השוק חינך את הקהל לא לסחוב בקבוקים, ואנחנו נכנסנו בעקבות הדרך הזאת". על קמפיין הנגד של נביעות שמנסה להרתיע את הצרכנים משתית מים ממסנן ביתי אמר ודמני כי "אנחנו עוד לא מרגישים השפעה של הקמפיין".

"הייתי מנכ"ל נביעות לפני 15 שנים. אני מכיר טוב את התחום הזה. הוא היה בפריחה בשנות ה-90, לקוחות התניידו מחברה לחברה והחברות חיזרו אחריהם, היום השוק הזה, במיוחד אחרי משברי זיהום המים, השוק הזה במגמת קיטון", הוסיף ודמני. "המתחרה (תמי 4 – ג.ק) ניסה לבלום אותנו דרך ירידת מחיר, וזה מהלך שאפשר להתווכח עליו, אבל בטוח שהצרכן הרוויח". על העלאת מחירי השירות של תמי 4 לפני חודש אמר ודמני כי "זה היה הטריגר מבחינתנו למהלך הזה".

על האפשרות לירידות מחיר נוספות אמר ודמני כי "אני לא חושב שתהיה עוד שחיקה במחיר. הגענו לרמה מאוד נמוכה. זה מוצר שעובר מכון תקנים, יש עליו הרבה הוצאות ואנחנו גם מפרסמים אותו. כל העלויות האלה מציבות אותו במחיר כרגע שהוא מחיר סביר, אבל מי יודע - קשה לדעת בדברים האלה". על עתיד המוצר אמר ודמני כי "בהמשך יהיה לנו מה לומר גם בחדשנות טכנולוגית. אנחנו לא נישאר עם מוצר אחד בלבד".

לפי הערכות אלקטרה, שוק המים בישראל גילגל כ-1.25 מיליארד שקל ב-2011, כששוק מתקני המזיגה (הכולל גם את הברים של חברות המים המינרלים) החזיק נתח של 61% משוק המים. יתרת השוק לפי אלקטרה שייכת לבקבוקים. מתוך שוק מתקני המזיגה שריכז לפי אלקטרה מכירות של 760 מיליון שקל, מסנני המים החזיקו נתח שוק של 67%. כמו כן העריכו באלקטרה כי ב-2011 שוק הבקבוקים קטן ב-5%, ושוק מתקני המזיגה גדל ב-5%.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לא מתחברת לשניהם
מהסיבה הפשוטה שהטעם לוואי נשאר. במים קרים מאוד לא מרגישים את זה אבל במים בטמפ' החדר כן ולי זה מפריע ככה שלי יש בר של מי עדן מבחינתי האיכות חשובה ולא רק הנושא של דמי אחזקה וכל זה ומסכימה עם מה שכתבו לפני בסוף הם יפלו בדיוק כמו גולן טלקום וכל שאר החבר'ה שם...
ענת  |  31.12.12
לכל התגובות