אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קניון ים המלח מתלבש על גוצ'י וברברי

בלעדי לכלכליסט

קניון ים המלח מתלבש על גוצ'י וברברי

נציגי ברקליס, יזמית הקניון החדש שייפתח ב־2015, מנהלים משא ומתן עם זכיין מותגי האופנה ומקווים שעסקה כזו תביא לגל של חברות מובילות נוספות

25.12.2012, 08:27 | אורנה יפת

האם מותגי היוקרה גוצ'י וברברי בדרך לפתוח חנויות עצמאיות בקניון ים המלח? ל"כלכליסט" נודע כי נציגי חברת הנדל"ן הבינלאומית ברקליס, יזמית פרויקט הקניון בים המלח, מנהלים משא ומתן עם יורם חישין, זכיין מותגי האופנה הבינלאומיים גוצ'י וברברי בישראל. עם חישין שותפים גם עפרה ומרי יעקבי. הצדדים דנים באפשרות לפתוח שתי חנויות של גוצ'י וברברי בקניון החדש שיושק בתחילת שנת 2015, ולכל חנות יופנו 100–150 מ"ר.

קראו עוד בכלכליסט

"שבירת מסורת"

אם יבשילו המגעים לכדי עסקה, תהיה זו הפעם הראשונה שמותגי היוקרה הללו יפתחו חנות בתוך קניון בישראל. כיום מפעיל חישין שתי חנויות של המותגים בכיכר המדינה. בעולם פועלים שני המותגים גם בתוך קניונים מובילים. לדברי עו"ד חגי אדורם, נציג ברקליס בארץ, "מדובר בשבירת מסורת של המותגים שלא נמצאים בדרך כלל בקניונים, ולכן הזכיין מבקש לדעת מראש מי השכנים שלו שישכרו חנויות בסמיכות אליו. מכיוון שמדובר במותגי־על יוקרתיים שאנחנו מאוד רוצים בקניון,

עו"ד חגי אדורם. "אנחנו מאוד רוצים אותם בקניון", צילום: תומי הרפז עו"ד חגי אדורם. "אנחנו מאוד רוצים אותם בקניון" | צילום: תומי הרפז עו"ד חגי אדורם. "אנחנו מאוד רוצים אותם בקניון", צילום: תומי הרפז

ניתן לו את הזכות לבחור את המיקום המועדף עליו".

חישין טוען מצדו כי מדובר במגעים שעדיין רחוקים מחתימה על חוזה. "המקום מעניין ויש שם פוטנציאל תיירותי, אבל אני עוד לא פותח שם חנויות. היתה לי פגישה עם נציגי הקניון ושוחחתי עם השותפים שלי בחברה, אבל עוד לא פניתי לחברה העולמית וזה רחוק מחתימה. ים המלח מעניין באותה מידה שקניון רמת אביב ושרונה מעניינים ואני בוחן הכל".

בקניון, שיתפרס על פני 10,000 מ"ר מסחר, מתוכננת שדרת מותגי־על בשטח של בין 600 ל־1,000 מ"ר. "עם הזכיין של גוצ'י וברברי קיימנו כמה וכמה פגישות וכבר דובר על תנאים מסחריים. עוד לא נחתם חוזה כי בכל שלב מעורבת החברה הבינלאומית שצריכה לאשר כל שלב בעסקה", מסביר מוטי גרין, מנהל השיווק של ברקליס בישראל. "דיברתי גם עם חברת לואי ויטון, אבל הם לא יבואו לקניון כי בכל מדינה יש להם שתי חנויות, והם כבר נמצאים בכיכר המדינה ועומדים לפתוח חנות בקניון רמת אביב".

בברקליס מתכננים לגבות מסוחרי הקניון שכר דירה של בין 700 ל־900 שקל למ"ר, ובשלב ראשון מנסים לחתום חוזים עם מותגי היוקרה ורק לאחר מכן עם מותגים מקומיים. לדברי גרין, "פנו אלינו הרבה רשתות גם מתחום האופנה והתכשיטים וגם מתחום המזון, ובהן הבורסה לתכשיטים, ה. שטרן, סופר־פארם, נאוטיקה, ניין ווסט, פרמייר ים המלח, אמריקן איגל, מאק, כל מותגי סקאל, קסטרו, רנואר, קפה גרג, ארומה וקקאו. אבל אנחנו קודם כל נחתום עם מותגי יוקרה כי אנחנו שומרים להם את המיקומים הטובים יותר, ולאחר מכן נחתום גם עם רשתות ישראליות".

חנות גוצ חנות גוצ'י בכיכר המדינה בתל אביב. "בוחנים את כל האפשרויות" | צילום: אוראל כהן חנות גוצ

מלון בוטיק ממול

לדברי גרין, מותגי אופנה שמחפשים חנויות של 1,000 מ"ר ויותר לא ייכנסו לקניון מחוסר מקום. "אנחנו לא יכולים לתת יותר מ־300 מ"ר לחנות כי כל הקניון הוא 10,000 מ"ר. קסטרו שאלו על חנות של 500 מ"ר וזארה התעניינו, אבל

החנויות שלהן הן 1,500 מ"ר. מה גם שאני מרוויח יותר על חנות של 50–100 מ"ר ולא מחנויות ענק", אומר גרין. אדורם טוען כי במקום כמו ים המלח, זארה איננה מהווה עוגן כמו בקניונים אחרים. "אף אחד לא מגיע לקניון בים המלח במיוחד בגלל זארה, ומי שכבר מגיע לאזור ייכנס לקניון גם אם תהיה בו זארה או כל רשת אופנה שהיא עוגן, וגם אם לא".

חברת ברקליס הודיעה כי תשקיע בהקמת קניון ים המלח 200 מיליון שקל. הקניון יכלול קומה אחת וימוקם באזור המלונות בעין בוקק, קרוב לשפת הים. בקניון יהיו שני בתי קפה, שלוש מסעדות יוקרה ושתי רשתות של מזון מהיר.

ל"כלכליסט" נודע עוד כי מול הקניון תקים החברה גם מלון בוטיק יוקרתי בהשקעה של 120 מיליון שקל, על שטח של 7,300 מ"ר. המלון יכלול 50 סוויטות יוקרתיות שעל עיצוב הפנים שלהם אחראי האדריכל רני זיס. ים המלח הוא האתר המתויר ביותר בישראל ומושך אליו מדי שנה 2.3 מיליון מבקרים, מתוכם 1.7 מיליון תיירים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
קניון יוקרתי בים המלח - חלום או מציאות שתתנפץ אל האין גלים של ים המוות
עד שנת 2000, פרוץ האינתיפאדה, היה אזור עין בוקק בים המלח שוקק תיירים מחו"ל. מאז ומשך כ- 13 שנים פחת משמעותית מספר התיירים מחו"ל ומרבית אורחי בתי המלון באזור הנם ישראלים שרובם מגיעים ללילה עד שניים וחוזרים למרכז הארץ. בעבר שקק האזור, ומרכזוני המסחר הקטנים, בחנויות שיועדו בעיקר לתיירים – תכשיטים וכיו"ב. אולם החנויות היוקרתיות נסגרו זו אחר זו ובעיקר נותרו חנויות המוכרות צרכים מיידיים לאזור – בגדי ים , הלבשה תואמת ועשרות חנויות העוסקות במכירת תכשירי מוצרי ים המלח למען היופי והבריאות. החל ממוצרי חברת אהבה היוקרתיים ועד מוצרים זולים של חברות שצצו באזור. בצד עסקי הסעדה למיניהם. מרבית אורחי בתי המלון הם, כאמור, ישראלים אשר לרובם בקרבת הבית קניונים ומתחמי מסחר, בהם הם נוהגים לערוך את קניותיהם ובעיקר בעונות הסיילים. לים המלח לא באים לערוך קניות. אורחי בתי המלון ממעטים לצאת. מרביתם מנצלים את השהות ומתקני בתי המלון ואחרים מחפשים קרמים זולים או מתנות זולות להביא לנכדים. חנויות יוקרה לא שרדו בגלל מיעוט הקונים והמתעניינים. מה גם שמרבית האורחים במלונות ים המלח אינם נמנים עם העילית הישראלית ובודאי רובם אינם עתירי ממון. רוב רובם גם אינם צרכני מזון מחוץ למלונות הואיל והם רוכשים חבילות הכוללות 2 ארוחות ביום במלון עצמו. גם העוברים בדרך, בכביש 90, אינם מחפשים מקומות לקניות. מי שנוסע לאילת ימתין עם קניותיו על מנת לחסוך את המע"מ. (כך הוכח בפרץ סנטר – קניון דימונה, אשר נבנה גם על אשליית שווא כי מאות האלפים היורדים לאילת בכל שנה ירכשו בקניון ). העוברים בדרך מחפשים בעיקר שירותים, שתיה וארוחות קלות. בעבר הלא רחוק הגיעו תיירים רבים שנחתו במצרים – בסיני – ועלו לתור של יום אחד בירושלים ו/או בנצרת ועצרו לקניות לילה במרכזי המסחר בים המלח, אולם מאז שמצרים הפכה לפונדמנטליסטית וסיני הפך לאזור בלתי בטוח, פחת מאוד מספר התיירים הבאים לאזור ומגיחים לביקורים קצרצרים בישראל. המרכז המסחרי הצמוד לרכבל באתר המצדה, שנפתח לפני שנים אחדות, "בולע" חלק ניכר מהמטיילים העוברים בדרך אשר בעבר נהגו לעצור במתחמי המסחר בעין בוקק. ים המלח, אזור עין בוקק, אשר אינו חסר במרכזוני מסחר, זקוק לכל היותר למתחמי דרך כמו אלה הנמצאים בתחנות הדלק בערד , בחצבה ובעין יהב. חברת ברקליס הבריטית , אשר רכשה באחרונה את המגרש (כנראה האחרון) הנמצא בעין בוקק לחוף ים המלח ( מגרש שהיה שייך לקבוצת יצחק תשובה ) , מתכננת להקים במקום קניון רב מימדים, אשר מתכנן גם שדרת חנויות של מותגי אופנה. עם כל התקווה לעתיד ורוד יותר בתיירות בכלל ובאזור ים המלח בפרט, אני מתקשה להאמין כי מותגי יוקרה בתחום האופנה והתכשיטנות יישרדו לאורך זמן. לא בכדי אין באזור עין בוקק חנויות של רשתות ישראליות או זרות. ראוי להזכיר כי רשת המשביר לצרכן פתחה לפני מספר שנים חנות בשטח של כמה מאות מטרים בקניונית "עין התכלת" ומיהרה לסגור אותה כעבור זמן קצר. החלום של אנשי חברת ברקליס הבריטית להשכיר שטחי מסחר תמורת 700 ל- 900 ₪ למ"ר נשמע דמיוני לחלוטין וחוששני שהוא יתנפץ במהרה על האין גלים של ים המוות. אני מתקשה להאמין שחברת ברקליס עשתה עבודה כלכלית רצינית לקראת הקמת הקניון היוקרתי ויותר נוטה להאמין כי מסקנותיה באו מגורמים אינטרסנטיים, לרבות מהמועצה האזורית העתידה להנות מהארנונה של מתחם כזה, ואנשי משרד התיירות השואפים לקדם את פרוייקט ים המלח לדרגת תיירות של נכס מפלאי תבל. הכותב, תושב האזור והיה משך שנים אחדות מנהל מרכז מסחרי בעין בוקק.
יורם סהר , ערד  |  28.12.12
לכל התגובות