אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התכנית החדשה של שטראוס: תשווק קפסולות קפה בסופרמרקטים צילום: סיון פרג'

התכנית החדשה של שטראוס: תשווק קפסולות קפה בסופרמרקטים

הקפסולות יתאימו למכונת קפה של נספרסו. בתחילה שטראוס לא תמכור בשופרסל ובמגה, אך היא מעריכה כי הרשתות לא יוכלו להתעלם ממנה לאורך זמן

25.12.2012, 16:07 | גיל קליאן
היום (ג') חשפה שטראוס את תוכניות החדירה שלה לשוק משקאות האספרסו בקפסולות, באמצעות קפסולות תואמות נספרסו. למה בחרו בשטראוס להתמקד דווקא בנספרסו? כי נתח השוק של נספרסו בישראל נאמד על ידי שטראוס ב-82% (נתח שוק כמותי ב-2011). עם כזה נתח שוק אין לשטראוס באמת סיבה להיכנס עם מכונה משלה, בטח לא כשהיא נכנסת לפלח הרווחי ביותר של המוצר - הקפסולות.

שטראוס תנצל את כוחה מול הקמעונאים בישראל כספק המזון השני בגודלו בשוק המקומי, ותשים את קופסאות הקפסולות שלה על מדפי כל רשתות השיווק. הקופסאות אף עוצבו כך שתהיה להן נוכחות על המדף. זאת, בניגוד לנספרסו שעובדת בעיקר במכירה ישירה מול הלקוח, ובאריזות שרוול.

מכונת קפה מכונת קפה מכונת קפה

בהתחלה הפריסה של שטראוס לא תכלול את הרשתות שופרסל ומגה, שמשווקות מכונות קפה משל עצמן במותג פרטי, אך גם שם בשטראוס יודעים שבסופו של דבר הגדולות לא יוכלו להתעלם מהם. "מה שמניע את הקטגוריה בסופו של דבר זה מוביל שוק", אמר היום (ג') נדב ארנס ארד, מנכ"ל שטראוס קפה ישראל, כשהתייחס לתחרות מול מכונות הקפה והקפסולות של שופרסל ומגה, שעד כה לא נחלו הצלחה גדולה מול הצרכן.

הקפסולות של שטראוס ייוצרו במפעל החברה בלוד, בו מיוצרים מותגי הקפה של עלית, מוצרי שוקולית ובעבר יוצרה בו גם  אבקת המשקה זיפ. כמו כן משמש המפעל בלוד כמרכז פיתוח גלובלי לפעילות הקפה עולמית של שטראוס. בשטראוס מעריכים את גודל שוק הקפסולות בישראל ב-200 מיליון שקל, והציגו גם סקר שמציין כי 15.3% מבעלי מכונות נספרסו מוכנים להתנסות בקפסולות עלית. על המיצוב הנמוך יחסית של עלית בשוק הקפה ותפיסתו כמותג עממי, אמר ארנס ארד כי "אנחנו מוכרים היום אספרסו בבתי הקפה של עלית קופי, ואנשים בוחרים בקפה הזה כל יום. זה מאפשר לנו לדעת שעלית הוא מותג אהוב גם באספרסו".

המחיר המומלץ של שטראוס הוא 1.7 שקלים לקפסולה, לעומת 2.2-2.4 שקלים לקפסולה מקורית של נספרסו. הפריסה בנקודות המכירה תחל בינואר, כשבפברואר מצפים בשטראוס לשבת על המדפים של כל הרשתות, גם הגדולות. בניגוד לנספרסו, שבחרו בג'ורג' קלוני כפרזנטור לקפה שלהם, בשטראוס לא מתכננים לקחת פרזנטור נוצץ. כמו כן בשלב זה לא מתכננים בשטראוס מכונות משלהם. "קודם אנחנו רוצים להשיק ולהצליח", סיכם ארנס ארד.

מנספרסו נמסר בתגובה: "חברת נספרסו הינה מובילה עולמית בתחום מכונות הקפה והקפסולות. בכל השווקים בהם היא פועלת, קיימת תחרות מצד יצרני קפה שונים. נספרסו מצליחה להמשיך ולהוביל בזכות איכות הקפה, שירות אישי מוקפד וחדשנות. נספרסו מציעה ללקוחותיה מגוון של 20 תערובות קפה ייחודיות המגיעות בקפסולות אטומות שבשילוב עם המכונה מגיעות למיצוי המושלם ומתקבל הקפה הטוב ביותר. נספרסו תמשיך לעבוד קשה כדי לגרום ללקוחותיה לבחור בה כל פעם מחדש".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות