אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגייסים עובדים? רק דרך האינטרנט צילום: שאטרסטוק

מגייסים עובדים? רק דרך האינטרנט

תהליך חיפוש העבודה עבר לרשת, ולמעסיקים מומלץ להפנות את מרבית המשאבים והמאמצים לכיוונה

27.12.2012, 15:17 | עינב בוימפלד

בעשור האחרון הפכה הרשת לזירה העיקרית בכל מה שקשור לגיוס עובדים. אם בעבר הצעד הראשון של מחפשי העבודה היה פתיחת מדור הדרושים בעיתון, כיום הם יפנו קודם כל לאתרי דרושים ולרשתות החברתיות.

מדוע מתרחשת מגמה זו? מעבר לכך שהרשת נגישה יותר, היא מציעה אופציות רבות ונוחות למחפשים ונותנת למעסיקים כלים שמקלים עליהם את תהליך הגיוס.

מהם היתרונות של פרסום משרה באינטרנט?

זמן תגובה קצר יותר: כמה זמן עובר מהרגע שבו פרסמתם משרה באינטרנט ועד הרגע שבו אתם מתחילים מקבל קורות חיים? לפעמים גם דקה אחת. הפרסום ברשת הפך את כל תהליך הגיוס למהיר ונגיש יותר – הן עבור המעסיקים והן עבור מחפשי העבודה.

יכולת לעדכן: התחלתם את תהליך המיון ושמתם לב שצריך לשנות משהו בדרישות המשרה? אין בעיה. האינטרנט מספק את היכולת לשנות מודעה ולעדכן אותה כמה פעמים שרוצים. בניגוד לעיתון המודפס, אתם ממש לא מחויבים לנוסח הראשוני שהוצאתם.

בקרה וניהול החיפוש: קל, מהיר ונוח יותר לנהל את תהליך הגיוס דרך הרשת. האינטרנט מאפשר לנו לרכז את כל קורות החיים ופרטי המועמדים במקום אחד ולבצע עליהם תהליכים שונים, כמו מיון, הוספת הערות, שליחת תשובות למועמד, תיעוד ההיסטוריה וכדומה.

תפוצה רחבה: כאשר מעלים משרה אל הרשת, אנשים שמגיעים אליה יכולים לשתף בה אחרים. התוצאה: המודעה מופיעה במקומות רבים וזוכה לתפוצה רחבה.

התפוצה ברשת רחבה יותר, צילום: Shutterstock התפוצה ברשת רחבה יותר | צילום: Shutterstock התפוצה ברשת רחבה יותר, צילום: Shutterstock

באילו מקומות ברשת כדאי לפרסם משרות - ולמה?

הכלל הוא שככל שהמשרה תקבל חשיפה רחבה יותר, היא תגיע לכמות רבה יותר של מועמדים ובהתאם – כמות גדולה יותר של פניות. כדאי לחשוב היטב על המקומות שבהם המשרה תתפרסם כדי למקסם את התהליך, ולפנות לא רק אל כמות גדולה של מועמדים, אלא גם אל כמה שיותר מועמדים מתאימים למשרה.

היות שאת הפרסום ברשת כולם יוכלו לראות, כדאי להשקיע בו. קחו כמה דקות כדי להבין את המדיום, כיצד הוא מתנהל, איפה כדאי לפרסם ומה נכון (או לא נכון) להגיד. 

להלן כמה מוקדים וירטואליים שבהם כדאי למקד את החיפוש:

אתרי דרושים: מחפשי העבודה פונים אליהם ראשונים, ולכן הם גם אפיקי הגיוס החזקים ביותר. הקפידו לשייך את המודעה שלכם לסיווגים המתאימים באתרים אלו על מנת להגיע למועמדים הנכונים.

רשתות חברתיות: השתמשו ב-פייסבוק, לינקדאין וטוויטר כדי למקסם את תהליך הגיוס: פרסמו סטטוסים ובקשו לשתפם, עדכנו את עמוד החברה והשתמשו גם בקבוצות ועמודים אחרים הרלוונטיים למשרה.

פורומים וקבוצות דיון רלוונטיות: מחפשי עבודה רבים מגיעים לשלל קבוצות דיון במסגרת מסע החיפוש שלהם - פורום מחפשי עבודה ב-ynet, למשל. השתמשו בכלי זה כדי לראות אותם - וגם להיראות.

לסיכום, הרשת היא כלי גיוס יעיל במיוחד. כדאי לכם להשתמש בה כדי שיוכלו לפנות אליכם מועמדים רלוונטיים רבים ככל האפשר ולא תפספסו הזדמנויות לאיתור העובד המתאים ביותר.

הכותבת היא מנהלת התוכן והמחקר ב-AllJobs דרושים

תגיות