אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת תשקיע 130 מיליון שקל ברכישת קטרי משא עבור חטיבת המטענים צילום: ערן יופי כהן

הרכבת תשקיע 130 מיליון שקל ברכישת קטרי משא עבור חטיבת המטענים

מנכ"ל הרכבת בועז צפריר: "מדובר ברכישת 10 קטרים שעברו שיפוץ ובנוסף, 200 קרונות שמהווים גידול של 50% למצבת הקרונות הקיימת"

30.12.2012, 11:49 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל תשקיע בתחילת 2013 כ-130 מיליון שקל עבור חברת הבת החדשה להובלת מטענים. מדובר באחד הצעדים הראשונים בשינוי הארגוני ברכבת שנחתם בתחילת החודש אז הוחלט על הקמת שתי חברות בת - אחת להובלת מטענים והשנייה לפיתוח נדל"ני - כמו גם הוצאת 30% מתחזוקת הציוד למיקור חוץ. במסגרת ההסכם קיבלו העובדים תוספת שכר של עד 25% ומענק חתימה של עד 40 אלף שקל לעובד.

בועז צפריר, מנכ"ל הרכבת, צילום: יובל חן בועז צפריר, מנכ"ל הרכבת | צילום: יובל חן בועז צפריר, מנכ"ל הרכבת, צילום: יובל חן

בשיחה עם "כלכליסט" הסביר מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ש"בשבועות הקרובים נסיים הליך מכרזי לרכש של קרונות שטוחים להובלת מכולות. מדובר ב-200 קרונות שמהווים גידול של 50% למצבת הקרונות הקיימת. בנוסף נרכוש 10 קטרים שעברו שיפוץ כך שנוכל להכפיל תוך חמש שנים את נפח הובלת המטענים שלנו". לדבריו, הרכבת שואפת לנתק את תחום ההובלות מליבת העסקים של הרכבת ולהתחרות בחברות אחרות שפועלות במשק הישראלי באמצעות משאיות וכלי רכב כבדים אחרים.

צפריר הסביר שהסיבה לרכישת ציוד משומש נובעת מהעובדה שתקציב הרכבת מוגבל מה גם שבמחצית השנייה של העשור אמורה הרכבת לעבור ולעבוד באמצעות ציוד חשמל, מה ש"ישחרר" קטרים וקרונות משא להגדלת נפח הפעילות של חברת המטענים החדשה. נכון להיום היקף הובלת המטענים מגיע ל-7 מיליון טון בשנה, והמטרה היא להכפיל את נפח ההובלה בתוך כחמש שנים ולשלש אותו עד סוף העשור, כך שנתח השוק של רכבת ישראל יצמח מכ-8% כיום ועד ל25% בשנת 2020.

לאחרונה חתמה הרכבת על הסכם הובלה עם חברת הספנות MSC לנמל חיפה. בשנה הקרובה מתוכננים שדרוגים במסופי חדרה ובני ברק, הקמת רציף חדש בנמל אשדוד והצבת עורף לוגיסטי במקום. לדברי צפריר, היקף ההשקעות בפיתוח רכבת ישראל טרם נסגר מול משרדי הממשלה.

תגיות