אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: אנו יותר מהירים מפלאפון

פרטנר: אנו יותר מהירים מפלאפון

פרטנר פותחת במהלך אסטרטגי שיתעלם מתחרות המחירים וידגיש את איכות הרשת

01.01.2013, 09:02 | רותי לוי

פרטנר מתכוננת לרגע הזה כבר זמן רב: אחרי שהשקיעה חצי מיליארד שקל בשנה האחרונה בשדרוג הרשת שלה, היא תנסה החל מהיום לשכנע גם את הצרכנים שהיא הרשת המהירה והמתקדמת בישראל, ובכך לגנוב את הבכורה ממי שכבר הצליחה להתקבע בתודעת הצרכנים ככזו - פלאפון.

קראו עוד בכלכליסט

כבר כמעט שלוש שנים שחברת פלאפון נוקטת באסטרטגיה של "מהירות מעל הכל". לא מדובר בסיסמה ריקה אלא באבחנה חכמה שצרכני הסלולר עוברים לשימושי דאטא (גלישה) בסמארטפון ושחוויית השירות הטובה ביותר צפויה להימדד בגלישה החלקה והמהירה ביותר.

הקמפיין החדש של פרטנר. המלחמה מול פלאפון עוברת לזירת המהירות הקמפיין החדש של פרטנר. המלחמה מול פלאפון עוברת לזירת המהירות הקמפיין החדש של פרטנר. המלחמה מול פלאפון עוברת לזירת המהירות

פלאפון נעזרה בממצאי חברת Ookla האמריקאית, המפעילה את אתר speedtest, שמצאה כי מתוך עשרות אלפי בדיקות עצמאיות של משתמשי סמארטפונים ברחבי העולם, הרשת הישראלית הכחולה היא מספר אחת. כאשר המחקר הזה התיישן, פלאפון הזמינה סקר חדש מחברת מרקט-ווטש שלקחה את כרטיסי ה־SIM של שלוש המפעילות הישראליות לטיול ברחבי הארץ ומצאה שוב - פלאפון מהירה יותר.

פלאפון תיעלה את הממצאים לפרסומות אפקטיביות באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי. שלושה ילדים בשלושה צבעים הדגימו לצופים מיהו הילד שרואה את התמונה החלקה ביותר באייפד ומיהו הילד שמצליח לגלוש הכי מהר במגלשת שעשועים - הילד הכחול כמובן. למעשה, פלאפון הצליחה למתג את עצמה בצורה כל כך יעילה, עד שכל ניסיון לגנוב לה את הכתר מתקבל בחשדנות, ולא שלא נעשו כאלה.

באוקטובר האחרון פנתה פרטנר לרשות השנייה בבקשה להסיר את הפרסומת של פלאפון מהמסך בטענה שבידיה ממצאים סותרים באמצעות מחקר שהזמינה מ"הגל החדש", גורמים בחברה גם טרחו לציין שהממצאים של פלאפון הם ממאי ודורשים רענון. הפנייה לא צלחה, הרשות לא מצאה הטעייה בתשדיר. ואולם, מזה כמה חודשים שפרטנר נערכת למה שהיא מגדירה כ"מלחמת אמת". במהלך 2012 החברה האיצה את ההשקעות בחידוש הרשת הסלולרית שאותה היא מכינה לקראת הדור הרביעי (LTE). אך הניסיון מלמד שגם 500 מיליון שקל לא שווים דבר ללא קמפיין - פרטנר מתכוונת להכריז על ההשקעה בפרסומת מבית היוצר של גליקמן-נטלר-סמסונוב תחת הסלוגן: "כשמשקיעים בתשתית הביצועים ממריאים".

בשביל להציג תוצאות בשטח הכריזה החברה הכתומה על שיחות ברמת HD - הכוונה לאיכות שיחה גבוהה המנטרלת רעשי סביבה בין שני מכשירים ברשת פרטנר. אבל גם בפרטנר יודעים שאיכות שיחות בתוך הרשת לא משכנעת כמו מהירות, רכיב שכבר מקבל חשיבות מכרעת בבחירת הרשת הסלולרית. למעשה, פרטנר מבינה שהצרכן תופס את המהירות כאינדיקציה עיקרית לטכנולוגיה מתקדמת ולכן היא מתכוונת להחזיר לפלאפון באותו מטבע - לאחרונה היא רכשה גישה לנתוני speedtest שככל הנראה חושפים כי בשלושת החודשים האחרונים הגולשים של פרטנר נהנים ממהירות גבוהה יותר, ושפלאפון היא רק שנייה לה. האם היא תצליח לשכנע את הצרכנים? את זה תקבע, כנראה, הפרסומת. פלאפון מסרה בתגובה: "אנו מזמינים את קוראי "כלכליסט" לבצע בעצמם בדיקת ספידטסט ולהחליט מיהי הרשת המהירה בישראל".

תגיות