אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל יבואנית מאזדה: "ב-2013 יהיה עודף ביקוש ולא עודף היצע" צילום: יובל חן

מנכ"ל יבואנית מאזדה: "ב-2013 יהיה עודף ביקוש ולא עודף היצע"

גיל אגמון אמר במהלך השקת מאזדה 6 כי עודף המלאי שאפיין את שוק הרכב ב-2012 עומד להסתיים: "דגמי 2013 יהיו יקרים יותר"

02.01.2013, 12:05 | תומר הדר

"השנה הנוכחית אופיינה על ידי עודפי היצע אדירים שהביאו למבצעי מכירות, רישום של מכוניות על שם היבואן והעלמת עין ממכירת מכוניות אפס קילומטרים - מדובר בבועה שנובעת מעודף מלאי". כך אמר היום (ד') גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, במהלך השקת מאזדה 6 החדשה.

קראו עוד בכלכליסט

בדבריו התייחס אגמון גם לעליית המחירים: "יבואני הרכב נותנים כיום הנחות של עשרות אלפי שקלים על רכבים שבעוד כמה שבועות תירשם עוד יד ברישיון הרכב שלהם, והדבר לגיטימי. דגמי 2013 יהיו יקרים יותר כי היבואנים לא חייבים למכור אותם במהרה. להערכתי ב-2013 היצרנים לא ידחפו ליבואני הרכב מכוניות, והשנה תאופיין בעודף ביקוש ולא עודף היצע. בל נשכח שהשוק דינמי, אם יש עודפי ביקוש לרכב באמריקה, ישראל תקבל פחות רכבים", הסביר אגמון.

הוא הוסיף כי "יש כאן בועה שנתמכת על ידי חברות הליסינג, דוחפים להן מכוניות מה לעשות איתן -  או שהן מוכרות אותן כאפס קילומטר, או שהן מחליפות למחזיקי רכב צמוד את הרכב אחרי חצי שנה, אך אז חברות הליסינג נסתמות ברכב משומש. השנה התופעה תגיע לסיום עקב הצטיידות יותר מצומצמת של יבואני הרכב".

מאזדה 6 החדשה, צילום: אתר יצרן מאזדה 6 החדשה | צילום: אתר יצרן מאזדה 6 החדשה, צילום: אתר יצרן

מחירה של מאזדה 6 יחל ב-165 אלף שקל עבור גרסת הבסיס המצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים. לצידה תושק גם גרסת סטיישן באותו המחיר. לצד גרדת הבסיס תושק גרסה בכירה, בעלת מנוע בנפח 2.5 ליטרים, שמחירה יחל ב-175 אלף שקל. 

המחירים משקפים את שיטת חישוב המיסוי הירוק הנוכחית, ולא את השיטה החדשה והמחמירה האמורה להיכנס לתוקף אחרי הבחירות. כיום ה-6 החדשה ממוצבת בגרסת הבסיס בקבוצת הזיהום השלישית, אך צפויה לעלות לקבוצת הזיהום הרביעית עם הצגת מתווה המס הירוק החדש.

תגיות