אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעת הרכישה של waze: מחיר מבצע צילום: אוראל כהן

הצעת הרכישה של waze: מחיר מבצע

רבים יאמרו שהצעת רכש בגובה 400 מיליון דולר או אפילו 500 מיליון דולר היא הצעה נדיבה, אבל לא חברת ווייז, שיודעת עד כמה מצבה של אפל בתחום המיפוי קשה

03.01.2013, 08:35 | מאיר אורבך
אפל כבר הבינה שבישראל עצם הזכרת שמה מרעיד את ידיהם של המשקיעים, והחברות אינן יכולות לסרב להצעה מפתה יותר או מפתה פחות. כך היה במקרה של חברת אנוביט שנרכשה במחיר של כ־400 מיליון דולר, שלדעת רבים היה מחיר טוב אבל לא יותר מזה. במקרה של חברת ווייז הישראלית, הסיפור שונה לגמרי. מחיר של 400–500 מיליון דולר אינו רק נמוך, הוא אפילו מעליב.

חברת ווייז היא ללא ספק אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים מתוצרת ישראל. היא גרפה עשרות מיליוני משתמשים מרחבי העולם להשתמש בתוכנת הניווט שלה, שלמעשה הביאה לחיסול או לפחות לפגיעה קשה בשוק מכשירי הניווט. החברה, שנמצאת בימים אלו רק בתחילת המסע של הפיכת הצלחתה למודל פיננסי, נאלצת לעמוד בפני ההצעה והיא אינה יודעת מה לעשות איתה.

אפליקציית הניווט של waze. סיפור הצלחה ישראלי אפליקציית הניווט של waze. סיפור הצלחה ישראלי אפליקציית הניווט של waze. סיפור הצלחה ישראלי

רבים יאמרו שהצעת רכש בגובה 400 מיליון דולר או אפילו 500 מיליון דולר היא הצעה נדיבה, אבל לא חברת ווייז, שיודעת עד כמה מצבה של אפל בתחום המיפוי קשה ועד כמה שוק המשתמשים שלה בעולם נאמן. ההבנה הזו היא שממקמת אותה באותו רף שבו נמצאת אינסטגרם; היא חברה ששווה מיליארד דולר ולא כמה מאות מיליוני דולרים. ווייז היא חברה שהוכיחה שהיא מובילת שוק בתחומה עם המשקיעים המובילים בישראל ובעמק הסיליקון, לרבות קרן ההון סיכון של לי קה־שינג.

המאבק הפנימי הקשה שבו נמצאים משקיעי החברה ומייסדיה כעת הוא עצום, אבל מכירתה של החברה בתמורה כה זעומה תעיד על דבר אחד: הם איבדו את האמון בחברה ואת היכולת שלהם למנף אותה בכוחות עצמם. הצעה של מיליארד דולר היא כנראה הצעה, שכמו שכבר אמר דון קורליאונה, לא ניתן לסרב לה.

תגיות