אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עדיף שתשתקו: תירוצים שאסור לומר בעבודה צילום: shutterstock

עדיף שתשתקו: תירוצים שאסור לומר בעבודה

שוב איחרתם? הפרויקט שלכם מתעכב? ישנם תירוצים שרצוי להימנע מהם בכל מחיר - במיוחד כשהם נאמרים לבוס

05.01.2013, 23:04 | סוכנויות הידיעות

הצורך לשלב בין העומס בעבודה והחיים הפרטיים מוליד לא פעם תירוצים שונים ומשונים. ובכל זאת, ישנם מספר תירוצים, שרצוי להימנע מהם בכל מחיר - במיוחד כשהם נאמרים למעסיק.

קראו עוד בכלכליסט

"היו פקקים" (או: "הרכבת איחרה")

נכון שלפעמים נתקעים בפקק אימתני או שעובדי הרכבת שוב פתחו בעיצומים, אבל הדברים האלה לא קורים בדרך כלל בהפתעה ואתם אמורים לקחת "מקדם ביטחון" למקרה שהפקק התורן היום יהיה כבד מן הרגיל. עובדה, אחרים הגיעו בזמן. 

הרכבת שוב איחרה?, צילום: ערן יופי כהן הרכבת שוב איחרה? | צילום: ערן יופי כהן הרכבת שוב איחרה?, צילום: ערן יופי כהן

במקום זאת, השתדלו להיות כנים עם הבוס. זה אולי נשמע קצת מסוכן, בייחוד כשאיחרתם רק כי לא השכמתם בזמן. אבל נחשו מה? הבוס שלכם אנושי ורוב הסיכויים שהוא גם איחר כמה פעמים במהלך חייו בדיוק בגלל אותה הסיבה. כשאתם מגלים בכנות את הסיבה לאיחור, אתם מפגינים בגרות ונכונות לקחת אחריות על מעשיכם. אבל זכרו – אין פירוש הדבר שתוכלו לעשות זאת לעיתים קרובות.

"אני מחכה שיחזרו אלי ממחלקת החשבונות/כוח אדם/דואר"

העובדים במחלקת החשבונות, כוח האדם או במחלקת הדואר תמיד משמשים שעיר לעזאזל. איכשהו תמיד מאשימים אותם באיחורים ובעיכובים של פרויקטים. ראשית, לרוב זה לא נכון, ושנית, זה גם לא כדאי להטיל את האשמה לעיכוב בפרויקט שלך, כי כך או כך זה מוציא אותך גרוע.

התירוץ האחרון שמנהל רוצה לשמוע כאשר פספסתם מועד הגשה הוא שמישהו אחר אשם. אם חובת הדיווח חלה עליכם אז כנראה שאתם גם אחראים לכך שהכול יזרום כראוי ובזמן. ולכן זה ממש לא משנה אם ההם מהחשבונות לא חזרו אליכם בזמן.

הטלת אשמה על אחרים, לא רק שתותיר על המנהל שלכם רושם של חסרי אסרטיביות, אתם אף עלולים לקומם נגדכם את עובדי אותה מחלקה עליהם ניסיתם לגלגל את האשמה לכישלון, ואף אחד לא ממש רוצה להיות ברשימה השחורה של מחלקת החשבונות או כוח האדם.

במקום זאת, דאגו להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע להתנהלות הפרויקט ותמיד הקפידו לקבל עדכונים על התקדמותו, כולל עיכובים אפשריים. כך תוכלו לדווח למנהל שלכם בדיוק מה הסטטוס של הפרויקט אם הוא יפנה אליכם בשאלות במעלית.

"אני לא יודע איך"

זוהי אם כל התירוצים שבו אין להשתמש לעולם כדי להסביר מדוע לא עמדתם במשימה. אם בתחילתו של הפרויקט הודיתם שאינכם יודעים כיצד לבצע את המשימה וביקשתם הכוונה, מה טוב, אך התנערות מאחריות והגשת פרויקטים שלא הושלמו בשל חוסר ידע רק תפגע בתדמית המקצועית שלכם ותזיק לכם בטווח הארוך.

אם נתקעתם בפרויקט בשל חוסר ידע, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולעשות קצת עבודת מחקר. נסו לפתור את הבעיה והתחילו לשאול שאלות - מעמיתים לעבודה תחילה – עד שתמצאו כיצד להתקדם.

אך חשוב מכך: בפעם הבאה שתוטל עליכם משימה ואין לכם את הידע הדרוש להשלמתה, אמרו למנהל שתשמחו לבצע אותה אך בקשו ממנו המלצה על מישהו מאנשי הצוות שיוכל להדריך אתכם בשעת הצורך. המנהל הרי מבין שאינכם יודעים לעשות הכול והוא ישמח לגלות שאתם מוכנים לעשות מאמץ ללמוד ולהתקדם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות